Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Volvo 855 GLT (1997)

Resultatbilder och beskrivningar av rekonditioneringar och liknande. Dela med er av ert senaste puts!
Användarvisningsbild
Manor
Moderator
Moderator
Inlägg: 5622
Blev medlem: 14 aug 2010 16:56
Ort: Stockholm

Volvo 855 GLT (1997)

Inlägg av Manor » 11 maj 2018 16:07

Idag slog jag till på en Volvo 855 GLT från 1997.

Det positiva är endast 2 ägare, varav den senaste är en granne på gatan sedan 2003.
Den har endast gått 17700 mil, varav bara 300 mil de senaste dryga 3 åren.
Nu var den avställd och hade varit stående i drygt ett år.

Det negativa som jag känner till är allt som inte mår bra av att stå still.
Bromsarna hade rostat och pedalen känns svampig och tar långt ner.
Handbromsen är knappt fungerande.
ABS-lampan lyser, vilket mycket troligt kan vara styrdonet (heter det så)...men kanske även något annat.
Vindrutetorkarna går rejält segt vilket tyder på att länkaget har kärvat/rostat.
Ingen kalluft från AC:n.

Positivt är att den ser hyfsad ut från håll, men det finns lite rost, dörruppslag, repor och etsande fågelskit.
Inredningen likaså som är i grått helskinn...förarstolen är väl den som är sliten, i övrigt riktigt hyggligt skick.
Alla lampor, fönsterhissar, centrallås, elspeglar fungerar som det ska.
Motorn startade direkt och lät riktigt frisk...och motorutrymmet såg hyfsat snyggt ut.

Här kommer då lite bilder på "pärlan"...nyss hämtad efter ha stått länge och otvättad:
Bild
Bild

Lite rost främre framkant av en bakskärm:
Bild

Samt på en framskärm:
Bild

Inredningen, som är riktigt ok men lite sliten förarstol:
Bild
Bild
Bild

Motorutrymmet:
Bild


Som "bilvårdsnörd" så ser jag fram emot att sätta tänderna i den lite till helgen och se vad som döljer sig under smuts, fågelskit och pollen. Det är på något sätt den roliga delen då jag aldrig tidigare försökt få fason på en så pass gammal bil :).

Jag får erkänna för mig själv att jag inte är någon egentlig mekaniker så en mailkontakt är även tagen till en lokal mindre bilverkstad (familjeföretag i 2 generationer) för att få upp bilen på banan så att den kan gå igenom besiktning och användas. Mitt mål/förhoppning är att den ska kunna användas året om, gå att lita på...samt även kunna klara en längre semesterresa.

Tips tas dock tacksamt emot avseende övrigt i service/reparation/genomgång som behöver göras...kanske:
  • Byte av växellådsolja (kanske även motorolja/filter trots bytt innan den ställdes upp.
    Rengöring vevhusventilation.
    Byte av kamrem, vattenpump (kamremmen byttes vid cirka 12000 mil 2009-09).
    Spola igenom kylsystemet och byta kylvätska.
    Byte av bränslefilter.
...eller så fixar man bara det som måste fixas (bromsar, vindrutetorkare) och tutar och kör.
Vad säger ni?

Det skulle inte vara dumt om man bott i närheten av Funk, men man kan inte få allt här i världen :D.
mvh Manor
_____________________________
Suzuki Swift (2014)
Once you go lack you never go back.

Användarvisningsbild
Former recond
Medlem
Inlägg: 346
Blev medlem: 16 jun 2013 20:51

Re: Volvo 855 GLT (1997)

Inlägg av Former recond » 12 maj 2018 01:32

Hej Manor.

Jag tycker att allt du skrev där bör åtgärdas.
vevhusventilation är bra att ta tag i, dock tar det långt tid att meka.

Men du kanske mer köpte bilen som en slit och släng bil.

Användarvisningsbild
Funk
Moderator
Moderator
Inlägg: 4084
Blev medlem: 18 okt 2008 17:52
Ort: Göteborg

Re: Volvo 855 GLT (1997)

Inlägg av Funk » 12 maj 2018 15:24

Det ser ut som du har ett gott grundämne... kamrem, olja och filterbyte bör du fixa ganska omgående. Remmen skall bytas minst vart tionde år, men den mår mer illa av att vara stilla så... vattenpump byter jag alltid samtidigt med kamrem då man ändå är där och rotar. Kylvätskan byts även då..

/Thomas

PS : Jag är glad vi bor på olika orter, det räcker gott med att dotterns S70 skall sänkas med coilovers nästa helg.. :-)
© Funk, utnyttjande och hänvisning till text och bilder i kommersiella sammanhang endast efter överenskommelse

Användarvisningsbild
GnagetAnders
Medlem
Inlägg: 225
Blev medlem: 29 sep 2012 13:20
Ort: Sollentuna

Re: Volvo 855 GLT (1997)

Inlägg av GnagetAnders » 12 maj 2018 16:00

Visste att du var en VolvoKille innerst inne
[VICTORY HAND]️[emoji41]


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Användarvisningsbild
Manor
Moderator
Moderator
Inlägg: 5622
Blev medlem: 14 aug 2010 16:56
Ort: Stockholm

Re: Volvo 855 GLT (1997)

Inlägg av Manor » 12 maj 2018 23:12

Jag har kämpat på med Volvon.

Igår kväll blev det en rejäl tvätt.
Motorhuven har repor överallt efter borsttvätt och likaså taket...där är det också en hel del fläckar efter fågelbajs mm.
Från lite håll ser den dock hyfsad ut efter tvätt :).
Bild

Idag blev det dammsugning, avtorkning och behandling av skinnstolar, panel, dörrar...därefter fram med klädseltvätten och körde igenom hela bilen. Väldigt ren och vårdad såg den ut att vara redan innan, men efter klädseltvätten så blev det än bättre...och vattnet efter tvätten liknade coca-cola.
Bild

Klädseltvätten (RG2000 från Reservdelsgurun har varit en riktig höjdare både till bil och hem.
Bild


En liten motor "tvätt"...dock bara sprejflaska och trasor, sen Meguiars Engine Dressing.
Bild


Därefter blev det polering av motorhuven. DA + Scholl purple spiderpad + Scholl S20 Black...vilket fungerade hyfsat. Jag testade även med Scholl S3 också, men det fick bli S20 och därefter CarPro Essence med CarPro GlossPad (en riktigt trevlig upplevelse).

Jag körde med våtslippapper på ett ställe där fågelslit etsat sig djupt, det blev bättre men inte perfekt...men fick bort några tristare repor. Blank och fin blev huven...inte perfekt men betydligt bättre än innan.
Före:
Bild

Efter (tyvärr inget bra ljus, men men...):
Bild
Bild


Imorgon funderar jag på att byta gasfjädringen på bakluckan som nästan gett upp helt. Det verkar gå att köpa på Biltema för 249:-/styck.

Därefter polering av taket som nog blir svårt att få riktig fason på. Där blir det nog Scholl S3, Menzerna 2400 och avslutar även där med CarPro Essence. Lackskyddet blir troligtvis Master Sealant som jag har liggande. Jag vill inte öppna upp CarPro CQuartz UK 3.0 riktigt än ;-).


Det får nog bli nya däck också. Två av däcken ser väldigt trista ut...kanske godkänt mönster, men "torra" på något sätt. Är det värt att köra vidare på dessa original turbo fälgar (tror jag det är)...205/50 R16. En av dessa är skadad, men jag tror att reservhjulet kanske kanske ser bättre ut (om det nu är samma-lika fälg som ligger där :).
Bild


Kamremmen var bytt vid 13000 mil i september 2009, så det kanske får vänta ett litet tag.
Vi får se när jag får tid och vad verkstaden tycker verkar vettigt att göra direkt.
ABS-lampan lyser, och bromsarna måste ses över, kärvande vindrutetorkare + nya däck...det rullar nog iväg en rejäl slant ändå verkar det som ;).
mvh Manor
_____________________________
Suzuki Swift (2014)
Once you go lack you never go back.

A-E
Medlem
Inlägg: 96
Blev medlem: 01 jun 2016 18:47
Ort: kristianstad

Re: Volvo 855 GLT (1997)

Inlägg av A-E » 26 maj 2018 14:12

Riktigt tjusigt manor :) alltid roligt med äldre slitna projekt :)

Användarvisningsbild
Manor
Moderator
Moderator
Inlägg: 5622
Blev medlem: 14 aug 2010 16:56
Ort: Stockholm

Re: Volvo 855 GLT (1997)

Inlägg av Manor » 12 jun 2018 13:59

Här kommer en liten uppföljning.

Bilen lämnades in till verkstad som fick fixa till:
AC:n fick en genomgång, och med nytt AC-filter och påfyllning så fungerar det.
Nya skivor och belägg och bromsslangar fram + bromsvätska.
Ny kamrem och vattenpump samt byte av kylvätska.
Nya sommardäck runt om.
Byte av motorolja och filter.
Byte av växellådsolja.
Fixning av ABS-pumpen.
Byte av fördelarlock, rotor, tändstift.
Byte av multiremmen.
Byte av luftfilter, kupéfilter, bränslefilter.
Byte av torkarlänkaget fram (då det hade i princip helt ärgat fast).
...och som ni förstår av ovanstående så gick verkstadsbesöket på en rejäl slant...så visst är det en chansning som kan bära eller brista.


Bilens tak fick poleras om i helgen då den "oxiderade" igen.
Innertaket har hjälpligt torkats av med Pingens interiörmedel och microfiberduk,
Jag bytte själv gasdämparna till bakluckan (gick förvånansvärt lätt...beställde dem via skruvat.se).
Rattmuff på för att dölja den slitna trista ratten ;-).
Nytt Tudorbatteri då det befintliga inte höll laddningen.
Textilmattor har letat sig in, samt ett nytt ändrör då de gamla nästan helt rostat sönder.


Besiktningen gick riktigt bra, trots en 2:a för ett bakre inre länkarmsfäste som var spräckt.
Det är ju helt klart den typen av fel som man vill ska hittas då man inte har möjlighet och mod att gå på så hårt som de gör.
I övrigt så var det blankt papper...bromsarna (fram, bak, handbroms) var bra och detsamma gäller avgasvärden och allt annat de kollar upp :).


Jag har nu kört cirka 25 mil med den.
Det jag noterat är att kopplingspedalen knarrar/gnekar vilket verkar vara vanligt på Volvo. Om jag tolkat "nätet" rätt så ska det gå att smörja upp bara man vet var :). Värmen i framstolarna verkar inte fungera, men om det ska fixas till är lite osäkert...allt beror väl på vad det är.

I övrigt så tycker jag att den fungerar riktigt bra, och den går väl som allra bäst i runt 100 km/h på motorväg.
Kanske vågar man på sig en längre semesterresa till Jämtland i sommar (100 mil tur & retur)...allt beror på hur den känns de närmaste veckorna.

En liten ytterligare fundering jag har är att byta det övre motorfästet (eller kanske alla) då känslan är att dessa blivit lite mjuka under åren.
mvh Manor
_____________________________
Suzuki Swift (2014)
Once you go lack you never go back.

Användarvisningsbild
Manor
Moderator
Moderator
Inlägg: 5622
Blev medlem: 14 aug 2010 16:56
Ort: Stockholm

Re: Volvo 855 GLT (1997)

Inlägg av Manor » 27 jun 2018 19:00

Bägge inre länkarmsfästena byttes då även det vänstra var spräckt (men inte noterat vid besiktningen).
Vidare så gjordes en 4-hjuls inställning då ratten pekade lite snett vid körning rakt fram...och justeringen gjorde susen :).

Lackmässigt så har taket hållit nu efter polering nummer två som gjordes med Scholls vita Spiderpad + Scholls S3 Gold, och därefter Scholls gula Spiderpad + Menzerna 2400. Samma kombination användes även på motorhuven som blev än bättre än tidigare :).

Efter att ha testat mig fram med en FM-sändare för att koppla mobilen till den gamla Pioneer bilstereon som satt i så gav jag upp.
Ett ny modern Pioneer bilstereo köptes på NetonNet som inkluderade handsfree (med extern mikrofon), Bluetooth, AUX-ingång samt även USB-ingång. Stereon grejar allt jag önskade och kan även styras via en app på mobilen :). Kostnaden var "förskräckliga" 890:-...sanslöst billigt för något så bra.

Det tristaste är att det nu verkar vara ett oljeläckage mellan motor och växellåda...inget syntes när jag köpte den, vilket jag kollade extra på då det är en akilleshäl på 850-serien. Detta är knöligt och fixa och görs väl lämpligast när det är dags för kopplingsbyte. Kostnaden att göra detta ligger dock på 10000:- på min verkstad, så jag avvaktar och håller tummarna att bilen kan börja leverera lite innan jag öser in än mer pengar på den.

Kopplingspedalen knirrar och knarrar vilket verkar vara en Volvo-sjuka. Jag tror att det finns något som kan smörjas upp någonstans runt pedalen, men verkstaden trodde mer på att det hänger ihop med kopplingen. Kanske någon kan tipsa om ett ställe att smörja upp. Idag smörjde jag under en gummidamask vid själva kopplingspedalen, men jag tyckte inte att det hjälpte.

Värmen i framsätena fungerar inte, och jag har sett att det hänger sladdar under stolarna.
Visst kan det tänkas att de endast har lossnat, men troligare är väl att något är trasigt/sönder och att de har kopplats ur.

Igår så sprutade det varmluft på förarsidan och kalluft på passagerarsidan. Något reglage runt ECC:n som hade hängt sig. Det löstes via en omstart av bilen, men känns väl lite sisådär...dock en gång är ingen gång ;).

Då detta är min första Volvo (ungdomsårens Duett och Amazon undantagna) så är känslan så här långt att den trots sina år känns välbyggd och går stadigt i lite fart. Kvalitetsmässigt ska man kanske inte säga så mycket om då den ju är till åren, men det verkar ju som om jag i princip drabbas av samma-lika problem som alla andra som har en 850...och det måste ju anses vara en kvalitetsmiss. Spontana känslan är att japanska bilar rent generellt håller ihop bättre avseende diverse finesser, medan är Volvon förvånansvärt rostfri vilket ju är (åtminstone äldre) japanska bilars största problem.

Semesterplanen är att den nog ska få bekänna färg som färdbil upp till Jämtland (om inte några nya problem dyker upp med den tills dess...). Därefter ska den poleras än en gång, och ta bort de skavanker jag missade/hoppade över första gången, samt behandlas med CarPro CQuartz UK 3.0 (samma som också ska användas på Suzukin).
mvh Manor
_____________________________
Suzuki Swift (2014)
Once you go lack you never go back.

Användarvisningsbild
Manor
Moderator
Moderator
Inlägg: 5622
Blev medlem: 14 aug 2010 16:56
Ort: Stockholm

Re: Volvo 855 GLT (1997)

Inlägg av Manor » 27 jun 2018 19:13

Jag måste ju även nämna att all lack (utom tak och motorhuv) behandlades med Ultima Paint Guard.
Det var väldigt länge sedan jag körde med UPGP, men är ju fantastiskt lättanvänt och ger ett riktigt hyggligt lyster :).

Ultima Interior Shampoo Gel är fortfarande nummer 1 på min lista för rengöringsmedel.
Jag har då exempelvis testat CarPro Inside, Cemical Guys Leather Cleaner & Conditioner och Scholl PURPLE Interior Shine...men jag måste säga att Ultima Interior Shampoo Gel rengör betydligt bättre.

Fortfarande kommer Ultima Interior Guard + högt på min lista som skyddsmedel för insidan.

Det blev alltså Ultima även på insidan av Volvon denna gång, och med ett riktigt bra resultat.
Kul att återuppleva produkter som man gillade förr...dags att testa Ultima Tire & Trim igen, tror jag :D.
mvh Manor
_____________________________
Suzuki Swift (2014)
Once you go lack you never go back.

Användarvisningsbild
MRisberg
Medlem
Inlägg: 467
Blev medlem: 10 jun 2018 22:26
Ort: Täby, Sthlm
Kontakt:

Re: Volvo 855 GLT (1997)

Inlägg av MRisberg » 27 jun 2018 19:21

Vilket projekt! Häftigt att du ger dig in på det. 8-)

Som nämnts tidigare, verkar trots problemen vara ett bra exemplar att utgå ifrån. Och som jag ser det, så länge det handlar om att den "lider" av de mest vanliga problemen för den modellen så finns det säkert många lösningar på dem också. Kan så klart kosta en slant ... men så är det med en hobby. :)

Lycka till!
Golf VI (2009) 1.4 TSI 122 hk DSG 7, Svart

Användarvisningsbild
Manor
Moderator
Moderator
Inlägg: 5622
Blev medlem: 14 aug 2010 16:56
Ort: Stockholm

Re: Volvo 855 GLT (1997)

Inlägg av Manor » 27 jun 2018 19:48

MRisberg skrev:Vilket projekt! Häftigt att du ger dig in på det. 8-)

Som nämnts tidigare, verkar trots problemen vara ett bra exemplar att utgå ifrån. Och som jag ser det, så länge det handlar om att den "lider" av de mest vanliga problemen för den modellen så finns det säkert många lösningar på dem också. Kan så klart kosta en slant ... men så är det med en hobby. :)

Lycka till!
Tackar :jeps.
Jo, det kostar såklart en slant...men då jag i princip endast köpt nya bilar sedan mitten av 80-talet så är ju åtminstone värdeminskningen på bilen rejält låg denna gång :D.

Det har faktiskt vid två tillfällen kommit fram personer när man parkerat och berömt bilens skick.
Nu är den absolut inte i nyskick, men på lite håll ser den ju väldigt bra ut när den väl polerats.

Som du säger så är väl de flesta fel som dyker upp kända vid detta laget, och krävs åtminstone inte någon svindlande dyr felsökning på en auktoriserad verkstad...trots det så är det ändå lite för mycket elektronik för att vara "plättlätt" för åtminstone mig som inte direkt meckar själv.
mvh Manor
_____________________________
Suzuki Swift (2014)
Once you go lack you never go back.

popp
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 1117
Blev medlem: 23 maj 2012 08:37
Ort: Halmstad

Re: Volvo 855 GLT (1997)

Inlägg av popp » 27 jun 2018 20:19

Riktigt häftigt projekt detta också. :)

Det blir så mycket mer pengar än vad man tänker att det ska kosta från början.Men så är det med en hobby många gånger tyvärr. :nicka

Jag har plöjt ner mycket pengar på mina gamla Volvo bilar också.Senast i en V70 t5-02 men den blev som ny igen,Men det kostade en hel del också. :?

Men sen när man har bytt allt och kört ett tag så har du en kanon bil som kan lita på om man har tur. ;)

Så kul projekt att följa . :nicka

Användarvisningsbild
Manor
Moderator
Moderator
Inlägg: 5622
Blev medlem: 14 aug 2010 16:56
Ort: Stockholm

Re: Volvo 855 GLT (1997)

Inlägg av Manor » 29 jun 2018 13:00

Igår utfördes en chansning.
Jag har ju nu det vanliga oljeläckaget mellan växellåda och motor på Volvon så jag köpte en flaska med en oljetillsats med namn Omega 917 som "kan/ska kunna" täta diverse oljeläckage. Svindlande dyrt för 410:- på Mekonomen, men "om" det fungerar så är det en billig peng att få tätt.

Som alltid så Googlar man ju runt och det verkar finnas en hel del som blivit hjälpta, och en hel del där det inte gjort någon som helst skillnad. För att tydliggöra så tillför medlet någon form av mjukgörare som kan vitalisera vissa packningstyper, så det är inte något klägg liknande kylartätning som kan sätta igen oljekanaler eller liknande.

Något ställe nämnde just den packning som jag har problem med, medan något annat ställe på nätet hävdade att just detta problem inte kan lösas med en "mjukgörare". Nåja, man kan ju ändå testa...det enda negativa om det inte fungerar är förlorade pengar :).
mvh Manor
_____________________________
Suzuki Swift (2014)
Once you go lack you never go back.

Användarvisningsbild
GnagetAnders
Medlem
Inlägg: 225
Blev medlem: 29 sep 2012 13:20
Ort: Sollentuna

Re: Volvo 855 GLT (1997)

Inlägg av GnagetAnders » 10 jul 2018 09:09

Grattis till Volvon. [emoji481][emoji851]


Skickat från min iPad med Tapatalk

Användarvisningsbild
Manor
Moderator
Moderator
Inlägg: 5622
Blev medlem: 14 aug 2010 16:56
Ort: Stockholm

Re: Volvo 855 GLT (1997)

Inlägg av Manor » 22 jul 2018 16:05

...fungerade då Omega 917? Ja, jag tror det...åtminstone syns det ingen fukt i hålet mellan motor och växellåda, och om jag tolkat saken rätt så är det just där det läckte tidigare enligt verkstaden. Den verkar inte dra några större mängder olja, inte direkt noterbart för mig åtminstone...och allt annat har fungerat sedan verkstadsbesök och besiktning.

Den senaste tiden så har det inte blivit så mycket bilvårdande annat än tvätt. Volvon höll måttet då den grejade en tur & retur resa till sommarhuset i Jämtland (cirka 100 mil). Jag snittade på knapp 0,83 l/mil vilket får anses vara helt ok för en 21 år gammal Volvo som ju aldrig ansetts vara direkt bränslesnål. Hade inte verkstaden kunnat fixat till AC:n (ECC) så hade dock inte resan kunnat gjorts i Volvon så stekhett som det varit :).

Den närmaste planen för Volvon är väl en tvätt efter 100 milaresan samt att testa en ODB II läsare som jag köpt.
Å andra sidan kanske man bara blir nojig om man får ut en massa mätvärden man ändå inte kan göra så mycket åt :).
mvh Manor
_____________________________
Suzuki Swift (2014)
Once you go lack you never go back.

Användarvisningsbild
Manor
Moderator
Moderator
Inlägg: 5622
Blev medlem: 14 aug 2010 16:56
Ort: Stockholm

Re: Volvo 855 GLT (1997)

Inlägg av Manor » 25 jul 2018 18:24

Ett nytt problem har dykt upp. Tripp- och vägmätare har gett upp..även det ett känt Volvo fel då ett plastkugghjul ger upp i mätaren.
Ett nytt kygghjul är beställt på Ebay, men bytet involverar att ta bort instrumentpanelen, airbag (passagerarsidan), ut med mätarhuset och skruva upp det...öppna upp vägmätardelen och byta kugghjul (jag byter två stycken för säkerhets skull). Då jag inte är någon egentlig mecker så vet jag väl inte om jag grejar det...men man kan ju göra ett försök ;-).
mvh Manor
_____________________________
Suzuki Swift (2014)
Once you go lack you never go back.

Användarvisningsbild
Manor
Moderator
Moderator
Inlägg: 5622
Blev medlem: 14 aug 2010 16:56
Ort: Stockholm

Re: Volvo 855 GLT (1997)

Inlägg av Manor » 01 aug 2018 17:23

Manor skrev:Ett nytt problem har dykt upp. Tripp- och vägmätare har gett upp..även det ett känt Volvo fel då ett plastkugghjul ger upp i mätaren.
Ett nytt kygghjul är beställt på Ebay, men bytet involverar att ta bort instrumentpanelen, airbag (passagerarsidan), ut med mätarhuset och skruva upp det...öppna upp vägmätardelen och byta kugghjul (jag byter två stycken för säkerhets skull). Då jag inte är någon egentlig mecker så vet jag väl inte om jag grejar det...men man kan ju göra ett försök ;-).
Trettioelva skruvar + en airbag på passagerarsidan som också behövde lossas...så var instrumentpanelen loss.
Det finns bra instruktioner och videoklipp på nätet.

Därefter öppnades mätaren och kugghjulen (bytte två stycken när jag ändå var på gång) monterades i enheten för tripp- och vägmätaren. Ett kugg fattades...stort som ett sandkorn...hela det trasiga kugghjulet var mindre än halva lillfingernageln...så pilligt var det.

Det tog en stund, men jag lagade felet och nu fungerar allt som det ska igen :).
mvh Manor
_____________________________
Suzuki Swift (2014)
Once you go lack you never go back.

Johan66
Medlem
Inlägg: 93
Blev medlem: 16 apr 2015 14:30

Re: Volvo 855 GLT (1997)

Inlägg av Johan66 » 01 aug 2018 22:54

:jeps Inga skruvar över?

popp
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 1117
Blev medlem: 23 maj 2012 08:37
Ort: Halmstad

Re: Volvo 855 GLT (1997)

Inlägg av popp » 02 aug 2018 10:25

Kul att kunna göra något själv på bilarna nuförtiden ,För alla nya bilar kan man knappt skruva själva på längre. :cry:

Bra jobbat och kul att få uppdateringar på jobben också, :jeps

Användarvisningsbild
Manor
Moderator
Moderator
Inlägg: 5622
Blev medlem: 14 aug 2010 16:56
Ort: Stockholm

Re: Volvo 855 GLT (1997)

Inlägg av Manor » 02 aug 2018 13:21

Johan66 skrev::jeps Inga skruvar över?
Inte en endaste skruv över, vilket känns fantastiskt bra :D.
mvh Manor
_____________________________
Suzuki Swift (2014)
Once you go lack you never go back.

Skriv svar