Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Video: Vanlig tvätt med produkter från BBV

Vad ska man egentligen använda?
Mangewide
Medlem
Inlägg: 206
Blev medlem: 24 apr 2017 19:04

Video: Vanlig tvätt med produkter från BBV

Inlägg av Mangewide » 03 mar 2019 21:18

Halloj :cheers

Så ännu en video på en underhållstvätt!, nu med grejer från BBV eller Bollnäsbilvård!. Jäkla trevliga saker som verkligen är framtagna för våra hemska vintrar :evil: :D

Denna är även lite längre, som några av er efterfrågat så drygt 16min . Men tog F--n xxx antal timmar att tvätta och klippa ihop! :nicka :lol: :lol: :lol:

Så vad tycks?!, ;)

https://youtu.be/tKKaPVVwE-I

Products used:

-BBV Bucket 12L
-BBV Ultra Shine
-BBV Super soft Microfiber Wash Mitt
-BBV Degreaser HD
-BBV Arti Green
-BBV Tire & Vinyl Gloss
-BBV Rosa Sås
-BBV Microfiber towels 40*40 pink
-Scratchshield Bucket Filter System
My Youtube Channel ** Detailing and Tune **
http://www.youtube.com/channel/UCOQb17Kro9L-iuT91cKxsjA

popp
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 1117
Blev medlem: 23 maj 2012 08:37
Ort: Halmstad

Re: Video: Vanlig tvätt med produkter från BBV

Inlägg av popp » 03 mar 2019 22:09

Ännu en bra video :jeps

Dom har verkligen bra saker BBV :D

Det är imponerade att du orkar göra sådana videor måste jag säga. :D

Mangewide
Medlem
Inlägg: 206
Blev medlem: 24 apr 2017 19:04

Re: Video: Vanlig tvätt med produkter från BBV

Inlägg av Mangewide » 04 mar 2019 07:46

popp skrev:Ännu en bra video :jeps

Dom har verkligen bra saker BBV :D

Det är imponerade att du orkar göra sådana videor måste jag säga. :D
Tack, tack! :D , ja att varit 30år i branschen som BBV så måste man göra nått bra... :D

Ja det kan man undra, tar några timmar att klippa ihop.. :? :lol:
My Youtube Channel ** Detailing and Tune **
http://www.youtube.com/channel/UCOQb17Kro9L-iuT91cKxsjA

Användarvisningsbild
MRisberg
Medlem
Inlägg: 467
Blev medlem: 10 jun 2018 22:26
Ort: Täby, Sthlm
Kontakt:

Re: Video: Vanlig tvätt med produkter från BBV

Inlägg av MRisberg » 01 apr 2019 18:54

Fortsätter lite på samtalet om mattorna här ...

Har försökt få dem rena med Arti Green blandat 1+19. Jag kanske behöver en starkare blandning? Har även testat Arti + från BBV, ett schampo från OKQ8 och ett från Turtlewax. Återstår kanske att testa en kallavfettning? Jag gnuggar alltså t o m med tandborste ... men likt väl när mattorna torkat så är de fortfarande skitiga precis i vecken.
Golf VI (2009) 1.4 TSI 122 hk DSG 7, Svart

Mangewide
Medlem
Inlägg: 206
Blev medlem: 24 apr 2017 19:04

Re: Video: Vanlig tvätt med produkter från BBV

Inlägg av Mangewide » 02 apr 2019 06:57

MRisberg skrev:Fortsätter lite på samtalet om mattorna här ...

Har försökt få dem rena med Arti Green blandat 1+19. Jag kanske behöver en starkare blandning? Har även testat Arti + från BBV, ett schampo från OKQ8 och ett från Turtlewax. Återstår kanske att testa en kallavfettning? Jag gnuggar alltså t o m med tandborste ... men likt väl när mattorna torkat så är de fortfarande skitiga precis i vecken.
Tja!

Jaha låter ju konstigt!. Men testa att köra en sväng med kall, det har jag gjort. Även om det inte är bästa för gummit. Sen kanske är lite starkare alkalisk.. Sen som du säger bara att gnugga... :?

Testa! :)
My Youtube Channel ** Detailing and Tune **
http://www.youtube.com/channel/UCOQb17Kro9L-iuT91cKxsjA

Användarvisningsbild
MRisberg
Medlem
Inlägg: 467
Blev medlem: 10 jun 2018 22:26
Ort: Täby, Sthlm
Kontakt:

Re: Video: Vanlig tvätt med produkter från BBV

Inlägg av MRisberg » 02 apr 2019 07:21

Mangewide skrev:Tja!

Jaha låter ju konstigt!. Men testa att köra en sväng med kall, det har jag gjort. Även om det inte är bästa för gummit. Sen kanske är lite starkare alkalisk.. Sen som du säger bara att gnugga... :?

Testa! :)
Ska testa kall så snart jag har en timme över och vägarna förbi macken.

Blandningen vet jag inte hur stor skillnad det skulle göra. Kanske ..? Jag har ju medel på mattorna iaf: Det skummar friskt när jag putsar och rör om på dem. Låter det verka i flera minuter också .. men nja. Allt som kan tas med alkaliskt är nog borta redan.
Golf VI (2009) 1.4 TSI 122 hk DSG 7, Svart

Mangewide
Medlem
Inlägg: 206
Blev medlem: 24 apr 2017 19:04

Re: Video: Vanlig tvätt med produkter från BBV

Inlägg av Mangewide » 03 apr 2019 06:38

MRisberg skrev:
Mangewide skrev:Tja!

Jaha låter ju konstigt!. Men testa att köra en sväng med kall, det har jag gjort. Även om det inte är bästa för gummit. Sen kanske är lite starkare alkalisk.. Sen som du säger bara att gnugga... :?

Testa! :)
Ska testa kall så snart jag har en timme över och vägarna förbi macken.

Blandningen vet jag inte hur stor skillnad det skulle göra. Kanske ..? Jag har ju medel på mattorna iaf: Det skummar friskt när jag putsar och rör om på dem. Låter det verka i flera minuter också .. men nja. Allt som kan tas med alkaliskt är nog borta redan.

ja testa ! :), återkom med resultat! ;)
My Youtube Channel ** Detailing and Tune **
http://www.youtube.com/channel/UCOQb17Kro9L-iuT91cKxsjA

Användarvisningsbild
MRisberg
Medlem
Inlägg: 467
Blev medlem: 10 jun 2018 22:26
Ort: Täby, Sthlm
Kontakt:

Re: Video: Vanlig tvätt med produkter från BBV

Inlägg av MRisberg » 08 apr 2019 15:40

Jag har lyckats skriva om mina mattor i två trådar. Uppdaterade i den andra:
viewtopic.php?f=16&t=11623&start=33#p159477
Golf VI (2009) 1.4 TSI 122 hk DSG 7, Svart

Mangewide
Medlem
Inlägg: 206
Blev medlem: 24 apr 2017 19:04

Re: Video: Vanlig tvätt med produkter från BBV

Inlägg av Mangewide » 09 apr 2019 14:35

MRisberg skrev:Jag har lyckats skriva om mina mattor i två trådar. Uppdaterade i den andra:
viewtopic.php?f=16&t=11623&start=33#p159477
:shock: Shit det var seriöst gjort :D .

Jag går över till tygmattor nu, de är ju faktiskt lättare att hålla snygga. Vilket är konstigt :lol:
My Youtube Channel ** Detailing and Tune **
http://www.youtube.com/channel/UCOQb17Kro9L-iuT91cKxsjA

Användarvisningsbild
MRisberg
Medlem
Inlägg: 467
Blev medlem: 10 jun 2018 22:26
Ort: Täby, Sthlm
Kontakt:

Re: Video: Vanlig tvätt med produkter från BBV

Inlägg av MRisberg » 09 apr 2019 17:24

Berätta eller visa gärna vad och var du köper. Är själv intresserad av detta att ha under sommarmånaderna.
Golf VI (2009) 1.4 TSI 122 hk DSG 7, Svart

Mangewide
Medlem
Inlägg: 206
Blev medlem: 24 apr 2017 19:04

Re: Video: Vanlig tvätt med produkter från BBV

Inlägg av Mangewide » 09 apr 2019 18:54

MRisberg skrev:Berätta eller visa gärna vad och var du köper. Är själv intresserad av detta att ha under sommarmånaderna.

Absolut!, ska göra en video med rengöring med APC och Impregnering... ;)
My Youtube Channel ** Detailing and Tune **
http://www.youtube.com/channel/UCOQb17Kro9L-iuT91cKxsjA

Användarvisningsbild
MRisberg
Medlem
Inlägg: 467
Blev medlem: 10 jun 2018 22:26
Ort: Täby, Sthlm
Kontakt:

Re: Video: Vanlig tvätt med produkter från BBV

Inlägg av MRisberg » 09 apr 2019 19:12

Och du Mange, gör jättegärna en video om varför och när man använder en APC istället för en specifik rengörare. APC är det som förvånar mig mest sedan jag började dyka in i bilvård. En APC har jag använt förut, till hem som bil. Jag trodde det var slut på det sedan jag skulle djupdyka lite ... och så dyker de upp lite här och var; all purpose cleanern. :lol:
Golf VI (2009) 1.4 TSI 122 hk DSG 7, Svart

Mangewide
Medlem
Inlägg: 206
Blev medlem: 24 apr 2017 19:04

Re: Video: Vanlig tvätt med produkter från BBV

Inlägg av Mangewide » 10 apr 2019 06:32

MRisberg skrev:Och du Mange, gör jättegärna en video om varför och när man använder en APC istället för en specifik rengörare. APC är det som förvånar mig mest sedan jag började dyka in i bilvård. En APC har jag använt förut, till hem som bil. Jag trodde det var slut på det sedan jag skulle djupdyka lite ... och så dyker de upp lite här och var; all purpose cleanern. :lol:
Haha så sant. Det framställs som en mirakel produkt som funkar till allt ;)...

Vilket den inte gör, men till tyg tycker jag den funkar fint!. Återkommer med en fantastisk film..

Ikväll kommer en tvätta Hjul 2.0 med Tops bland annat! :lol: , den får ni inte missa.. ;)
My Youtube Channel ** Detailing and Tune **
http://www.youtube.com/channel/UCOQb17Kro9L-iuT91cKxsjA

Användarvisningsbild
MRisberg
Medlem
Inlägg: 467
Blev medlem: 10 jun 2018 22:26
Ort: Täby, Sthlm
Kontakt:

Re: Video: Vanlig tvätt med produkter från BBV

Inlägg av MRisberg » 10 apr 2019 15:34

Kanske var lite onödigt att be dig göra en film om det men jag skulle gärna hört från folk här på forumet vad de tycker att en APC passar till - och vilken APC de använder. De senaste APCer jag använt i hemmet har varit oerhört klena och jag har varit jättebesviken. Har börjat leta efter bra kem över till hemmet, men inte all purpose då utan lite mer specifikt.
Golf VI (2009) 1.4 TSI 122 hk DSG 7, Svart

Användarvisningsbild
Funk
Moderator
Moderator
Inlägg: 4084
Blev medlem: 18 okt 2008 17:52
Ort: Göteborg

Re: Video: Vanlig tvätt med produkter från BBV

Inlägg av Funk » 10 apr 2019 17:59

APC är inget jag använder alls... men BBV Arti green används till det mesta i och runt hemmet och trädgården.

Hydr02 är dessutom kalas att behandla dusckabinen med några gånger om året.


/Thomas
© Funk, utnyttjande och hänvisning till text och bilder i kommersiella sammanhang endast efter överenskommelse

Användarvisningsbild
MRisberg
Medlem
Inlägg: 467
Blev medlem: 10 jun 2018 22:26
Ort: Täby, Sthlm
Kontakt:

Re: Video: Vanlig tvätt med produkter från BBV

Inlägg av MRisberg » 10 apr 2019 21:06

Intressant. Vilken blandning Green använder du i hemmet, specifikt till golvet om du nu gör det?
Golf VI (2009) 1.4 TSI 122 hk DSG 7, Svart

Användarvisningsbild
Funk
Moderator
Moderator
Inlägg: 4084
Blev medlem: 18 okt 2008 17:52
Ort: Göteborg

Re: Video: Vanlig tvätt med produkter från BBV

Inlägg av Funk » 10 apr 2019 21:35

Jag höftar lite, men runt 1:15-20 för normal rengöring av mina trägolv (som inte får dränkas..).

/Thomas
© Funk, utnyttjande och hänvisning till text och bilder i kommersiella sammanhang endast efter överenskommelse

Användarvisningsbild
MRisberg
Medlem
Inlägg: 467
Blev medlem: 10 jun 2018 22:26
Ort: Täby, Sthlm
Kontakt:

Re: Video: Vanlig tvätt med produkter från BBV

Inlägg av MRisberg » 12 apr 2019 17:20

Funk skrev:Jag höftar lite, men runt 1:15-20 för normal rengöring av mina trägolv (som inte får dränkas..).

/Thomas
Jag kör med någonstans mellan 12-18 i min kemapplikator just nu. Kanske skulle ta och testa lite på en del av ett golv och se hur det ter sig. Har en golvmopp av stilen mikrofiber. Lite på golvet och låta verka, lite på golvmoppen .. Men jag vill ju inte att det tränger ner väta i golvet .. så kanske bara skulle spruta på själva mikrofiber moppen ist. Ska tänka lite på saken. :D
Golf VI (2009) 1.4 TSI 122 hk DSG 7, Svart

Användarvisningsbild
MRisberg
Medlem
Inlägg: 467
Blev medlem: 10 jun 2018 22:26
Ort: Täby, Sthlm
Kontakt:

Re: Video: Vanlig tvätt med produkter från BBV

Inlägg av MRisberg » 12 apr 2019 17:22

Mangewide skrev:
MRisberg skrev:Och du Mange, gör jättegärna en video om varför och när man använder en APC istället för en specifik rengörare. APC är det som förvånar mig mest sedan jag började dyka in i bilvård. En APC har jag använt förut, till hem som bil. Jag trodde det var slut på det sedan jag skulle djupdyka lite ... och så dyker de upp lite här och var; all purpose cleanern. :lol:
Haha så sant. Det framställs som en mirakel produkt som funkar till allt ;)...

Vilket den inte gör, men till tyg tycker jag den funkar fint!. Återkommer med en fantastisk film..

Ikväll kommer en tvätta Hjul 2.0 med Tops bland annat! :lol: , den får ni inte missa.. ;)
Gillade filmen. Gå gärna ännu närmare loggan nästa gång du kör finlir. Är kul att se vad för skit du tar bort med hjälp av tops och tandpetare. :) Tack.
Golf VI (2009) 1.4 TSI 122 hk DSG 7, Svart

Mangewide
Medlem
Inlägg: 206
Blev medlem: 24 apr 2017 19:04

Re: Video: Vanlig tvätt med produkter från BBV

Inlägg av Mangewide » 14 apr 2019 20:19

MRisberg skrev:
Mangewide skrev:
MRisberg skrev:Och du Mange, gör jättegärna en video om varför och när man använder en APC istället för en specifik rengörare. APC är det som förvånar mig mest sedan jag började dyka in i bilvård. En APC har jag använt förut, till hem som bil. Jag trodde det var slut på det sedan jag skulle djupdyka lite ... och så dyker de upp lite här och var; all purpose cleanern. :lol:
Haha så sant. Det framställs som en mirakel produkt som funkar till allt ;)...

Vilket den inte gör, men till tyg tycker jag den funkar fint!. Återkommer med en fantastisk film..

Ikväll kommer en tvätta Hjul 2.0 med Tops bland annat! :lol: , den får ni inte missa.. ;)
Gillade filmen. Gå gärna ännu närmare loggan nästa gång du kör finlir. Är kul att se vad för skit du tar bort med hjälp av tops och tandpetare. :) Tack.
Haha tack!. Ja håller med det blev inte kanon skärpa!. Men håll ut!, kommer göras snart ingen på Loggan! ;)

https://youtu.be/PvUMoIyfNXE?t=612
My Youtube Channel ** Detailing and Tune **
http://www.youtube.com/channel/UCOQb17Kro9L-iuT91cKxsjA

Skriv svar