//Johan
Ps. Det är utsidan som räknas

Ja Toyota har en röd(modern)...finns även Gul (longlife) lastbil.....mortil skrev:min celica är det röd glykol i och jag är mycket säker på att det är aluminium topp och även aluminiumkylare på den. och detta är Toyotas egna rekommenderade glykol

Det är en röd Etylenglykol....men du skall inte dricka den ändå...mortil skrev:så toyotas röda är alltså inte "giftig" då ?
toyotas ska ju va nån form av longlife glykol om ja inte minns fel .

För hundra gubbar också..Nisse skrev:Det är en röd Etylenglykol....men du skall inte dricka den ändå...mortil skrev:så toyotas röda är alltså inte "giftig" då ?
toyotas ska ju va nån form av longlife glykol om ja inte minns fel .

Det var ca -26 C när jag kollade på macken, de hade även Audi special glykolen så jag fyllde på lite extra, körde lite så det blandades och mätte sen upp -32 C, så nu borde den klara sig.Hasse skrev:Pake, kolla fryspunkten kan du väl göra på vilken mack som helst?
Om jag inte missminner mig så är det någon speciell sorts glykol i VAG-bilarna, tror att den ska vara extra snäll mot aluminium, så klokast kan nog vara att köpa glykolen hos din VAG-handlare. Med lite tur så kanske din lokala mack har VAG-glykolen, inte helt ovanligt.