Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Gunry bilvårdsprodukter
-
Ante_Bmw
- Trogen Medlem

Gunry bilvårdsprodukter
http://www.gunry.se/produkter/produkter.php?id=15
Någon som har erfarenhet av dessa?
Har köpt:
Tvätta & Vaxa Bilshampo 1l 20:-
Fälgrengöring 500 ml 25:-
Insektsborttagning 500 ml 25:-
Knappast dyra saker
Någon som har erfarenhet av dessa?
Har köpt:
Tvätta & Vaxa Bilshampo 1l 20:-
Fälgrengöring 500 ml 25:-
Insektsborttagning 500 ml 25:-
Knappast dyra saker
Senast redigerad av 6 Ante_Bmw, redigerad totalt 14 gång.
- Tantrum
- Administratör

Re: Gunry bilvårdsprodukter
Jag impulsköpte faktiskt insekt- och fälgmedlet när jag var på Ö&B i Falköping rätt nyligen
Som sagt är grejerna väldigt billiga och mina förväntningar var inte direkt höga. Men ingen av produkterna var särskilt bra. Fälgmedlet löste inte mer bromsdamm än med bara högtrycksspolning och (de ganska få) insekterna satt i princip lika hårt som innan.
Jag rengjorde naturligtvis fälgarna med borste sen och det var inga problem, men det är det sällan ens utan medel
Insekterna kanske var mer inbrända än normalt, men HD-Grön spädd 1:40 brukar lösa liknande smuts utan problem.
Produkterna var lite av en besvikelse faktiskt. Trots sitt ringa pris
Som sagt är grejerna väldigt billiga och mina förväntningar var inte direkt höga. Men ingen av produkterna var särskilt bra. Fälgmedlet löste inte mer bromsdamm än med bara högtrycksspolning och (de ganska få) insekterna satt i princip lika hårt som innan.
Jag rengjorde naturligtvis fälgarna med borste sen och det var inga problem, men det är det sällan ens utan medel
Produkterna var lite av en besvikelse faktiskt. Trots sitt ringa pris
Senast redigerad av 6 Tantrum, redigerad totalt 14 gång.
...like a boss.
- Nisse
- Sponsor

- Kontakt:
Ö&B i Söderhamn sålde detta Tvätta & Vaxa Bilshampo 1 l....2st för 30kr.....köpte och testade för kul....ja visst...kan man tvätta bilen med det...i klass med Grumme Gul såpa..... 
Senast redigerad av 6 Nisse, redigerad totalt 14 gång.
-
Ante_Bmw
- Trogen Medlem

Okej, Skall bli skoj att själv få testa dessa riktigt billiga saker, Kanske man mest har nytta av dom tomma förpackningarna ;D
-
Ante_Bmw
- Trogen Medlem

Jaha så du har testat denna? :O Det finns en annan vit flaska "vaxschampo" på ÖB och den har jag också för mig att du testat?Hasse skrev:Som sann schamponist så var jag givetvis bara tvungen att testa deras schampo, att det skulle vara i klass med Gumme såpa som Nisse säger kan jag inte riktigt hålla med om, det gör väl sitt jobb hyggligt men någon kioskvältare är det knappast.
Nej men de förväntar man sig väl inte för 20:-/litern
- bustorp
- Trogen Medlem

För 20:- flaskan är det vettigt, tycker jag. Grand Pri är i o f s betydligt bättre, men också dyrare.
Kostar bättre medel mer än dubbelt så mycket?
O då är man ännu bara på lågprisnivån med Grand Pri-medlen som Harald Nyborg säljer, tillverkade av Duoex i Skåneland.
Blir resultatet mer än dubbelt så bra, men fortfarande hälften så kass som Turtle som i sin tur är ett par tior till så dyrt? Hmmm.........
Jag vet inte om jag förstod det där själv.......men jag vet vad jag menade.
Det går inte att använda priset som kvalitetsgraderare helt o hållet, märker jag.
Men jag påstår ändå att insektsmedlet funkade tillräckligt bra för mig för 20 spänn.
Mina insekter får inte sitta så länge o det spelar naturligtvis stor roll.
Fälgmedlet var väl sådär, men man måste ju ställa sig frågan hur skitiga fälgar har man o behöver man ha ett medel som är bättre än man behöver?
Är överdosering nyttigt?
Jag har så lite skit på mina fälgar när jag tvättar så jag klarar mig ganska bra med ett svagare (=billigare?) fälgrengöringsmedel.
På andras bilar kan man ju kanske behöva vassare, men till mig själv funkar det ganska hyfsat för 20:- flaskan.
Rekondardevisen "Använd inte vassare medel än du behöver" är vi väl noga med på lacken, varför inte ta det hela vägen då? Skarpa produkter sliter mer än nödvändigt på våra bilar.......
Sen har vi ju olika förutsättningar vad gäller tvättmöjligheter o utrustning så det kan ju skilja på resultatet. 80 bar är inte lika bra som 130 bars tryck på vattnet på insekterna.
Men man kan kompensera lågt tryck med varmare vatten om man har möjlighet............max 50° C dock. Det klarar de flesta maskinerna.
(vilket svammel, bustorp - vad går du på?)
Kostar bättre medel mer än dubbelt så mycket?
O då är man ännu bara på lågprisnivån med Grand Pri-medlen som Harald Nyborg säljer, tillverkade av Duoex i Skåneland.
Blir resultatet mer än dubbelt så bra, men fortfarande hälften så kass som Turtle som i sin tur är ett par tior till så dyrt? Hmmm.........
Jag vet inte om jag förstod det där själv.......men jag vet vad jag menade.
Det går inte att använda priset som kvalitetsgraderare helt o hållet, märker jag.
Men jag påstår ändå att insektsmedlet funkade tillräckligt bra för mig för 20 spänn.
Mina insekter får inte sitta så länge o det spelar naturligtvis stor roll.
Fälgmedlet var väl sådär, men man måste ju ställa sig frågan hur skitiga fälgar har man o behöver man ha ett medel som är bättre än man behöver?
Jag har så lite skit på mina fälgar när jag tvättar så jag klarar mig ganska bra med ett svagare (=billigare?) fälgrengöringsmedel.
På andras bilar kan man ju kanske behöva vassare, men till mig själv funkar det ganska hyfsat för 20:- flaskan.
Rekondardevisen "Använd inte vassare medel än du behöver" är vi väl noga med på lacken, varför inte ta det hela vägen då? Skarpa produkter sliter mer än nödvändigt på våra bilar.......
Sen har vi ju olika förutsättningar vad gäller tvättmöjligheter o utrustning så det kan ju skilja på resultatet. 80 bar är inte lika bra som 130 bars tryck på vattnet på insekterna.
Men man kan kompensera lågt tryck med varmare vatten om man har möjlighet............max 50° C dock. Det klarar de flesta maskinerna.
(vilket svammel, bustorp - vad går du på?)
Senast redigerad av 6 bustorp, redigerad totalt 14 gång.
Besserwissers wisser besser
Gammalt djungelordspråk
Gammalt djungelordspråk
-
jaxpo
- Medlem
Jag har också testat car collection schampo. Använt det lite i vinter och på andra bilar. För 20kr gör den sitt jobb, löddrar lite dåligt efter ett tag bara. Sammanfattning -bättre än att bara tvätta med vatten 
Bonusfråga när det ändå handlade lite om ÖB i tråden. Avfettningen som säljs, är den något att tänka på? (läs använda
)
//Johan
Bonusfråga när det ändå handlade lite om ÖB i tråden. Avfettningen som säljs, är den något att tänka på? (läs använda
//Johan
Senast redigerad av 6 jaxpo, redigerad totalt 14 gång.
-
Jimmy Larsson
- Medlem
Fälgrengöringen provade jag en gång...och sen inge mer.
Var absolut inge bättre än vanligt vatten.
Var absolut inge bättre än vanligt vatten.
Senast redigerad av 6 Jimmy Larsson, redigerad totalt 14 gång.
- Grief
- Moderator

Som dedikerad snåljåp, student och hängiven skeptiker till omotiverat höga prislappar kommer jag härmed till Gunrys försvar!
Har använt deras schampo under en längre tid och tycker att det presterar bra. Det löddrar bra, har en angenäm doft, rengör bra och lämnar en fin och blank yta. Nackdelen är att det inte är jättedrygt, 2 kapsyler till en tioliters hink är ändå överkomligt med tanke på det mycket låga priset och att det går att köpa i butiker som de flesta har i närheten.
Jag har gett bort det i gamla cola-flaskor till petiga bilnörds-kompisar, som, utan att veta att de precis tvättat ögonstenen med "ÖB-junk", efteråt berömt schampot för dess egenskaper.
Nedan bifogas 2 videor på hur min bil ser ut efter en vardagstvätt med detta fina kvalitetsschampo.

(hinken är noggrant spolad innan fotograferingen)
Stihl-tvätt med ca 115 bars tryck vid avspolningen.
Filmerna ses bäst i 1080p
Har använt deras schampo under en längre tid och tycker att det presterar bra. Det löddrar bra, har en angenäm doft, rengör bra och lämnar en fin och blank yta. Nackdelen är att det inte är jättedrygt, 2 kapsyler till en tioliters hink är ändå överkomligt med tanke på det mycket låga priset och att det går att köpa i butiker som de flesta har i närheten.
Jag har gett bort det i gamla cola-flaskor till petiga bilnörds-kompisar, som, utan att veta att de precis tvättat ögonstenen med "ÖB-junk", efteråt berömt schampot för dess egenskaper.
Nedan bifogas 2 videor på hur min bil ser ut efter en vardagstvätt med detta fina kvalitetsschampo.
(hinken är noggrant spolad innan fotograferingen)
Stihl-tvätt med ca 115 bars tryck vid avspolningen.
Filmerna ses bäst i 1080p
Senast redigerad av 6 Grief, redigerad totalt 14 gång.
Kia Cee'd SW -11 | Mazda 323 1,5 DX -83
- Nisse
- Sponsor

- Kontakt:
Gunry säljer ett litet bilvårdssortiment men är större på toalett och hushålls produkter....Jag tror det som ligger i flaskan som det står bilschampo på finns även som hårschampo och tvål faktiskt.... 
Senast redigerad av 6 Nisse, redigerad totalt 14 gång.
- Grief
- Moderator

Är inte Strovels moderbolag och exempelvis Sanego riktiga hejare på dassrengöringsmedel?
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Kia Cee'd SW -11 | Mazda 323 1,5 DX -83