Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Roterande eller?

Poleringssätt och produktval.
Braandt
Ny Medlem
Inlägg: 4
Blev medlem: 08 maj 2020 19:43

Roterande eller?

Inlägg av Braandt » 08 maj 2020 20:14

Hej!
Jag jobbar på en bilfirma där vi alltid har omkring 500 bilar i lager. Så när det kommer till polering så gäller ju det att de går undan. Den enda maskinen som vi har tillgång till är Flex 14-2 eftersom enligt mina kollegor är det roterande som riktiga rekondare använder. Vad tycker ni själva hade det gått att göra samma jobb med tex en rupes eller är roterande så mycket effektivare?
Hade varit kul att höra era erfarenheter!

Användarvisningsbild
Manor
Moderator
Moderator
Inlägg: 5622
Blev medlem: 14 aug 2010 16:56
Ort: Stockholm

Re: Roterande eller?

Inlägg av Manor » 09 maj 2020 18:02

Hej och välkommen till forumet.
En roterande polermaskin är generellt effektivare men kräver mer kunskap och kan behöva lite "städning" efteråt.
Både oscillerande och roterande polermaskiner har sitt berättigande, men om jag endast fick välja en variant så skulle jag välja en oscillerande.
mvh Manor
_____________________________
Suzuki Swift (2014)
Once you go lack you never go back.

Braandt
Ny Medlem
Inlägg: 4
Blev medlem: 08 maj 2020 19:43

Re: Roterande eller?

Inlägg av Braandt » 09 maj 2020 20:57

Jo jag känner att det många gånger hade varit smidigare med en bra oscillerande istället. Blir ju som du säger en del att städa efter att man kört hela bilen med lammull.

Skriv svar