Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Menzerna polermedel

Poleringssätt och produktval.
Jimmy
Medlem
Inlägg: 172
Blev medlem: 21 jun 2009 14:21
Ort: Blekinge

Menzerna polermedel

Inlägg av Jimmy » 02 mar 2022 20:03

Lite dumma frågor :lol:
Har inte polerat så överdrivet mycket sista åren och har en hel del äldre polermedel kvar. Menzerna Fast gloss första versionen och sen Medium cut 500 och Super finish.
Menzerna har ju ändrat en hel del i sitt sortiment sen jag inhandlade detta :lol:
Innan har jag oftast kört tre steg om jag har behövt börja med Fast gloss.
Men funderar på om kanske kan "fuska" och hoppa över mellan steget. Köra Fast gloss med hårdare trissa med roterande och sen Super finish med medelmjuk trissa med DA maskin. Tror ni att det skulle kunna fungera eller att det inte räcker för att städa efter Fast gloss?

Vet att det beror på lack och massa faktorer. Men någon kanske har testat och vet om det är omöjligt eller om det brukar fungera.
Inte alltid lätt att se om man fått bort alla hologram när den är inne och när inte solen lyser i "rätt" vinkel.
Hittar inte så mycket info om Menzernas tidigare utgåvor. Verkar som att Heavy cut 400 ska fungera bra att göra så här med men det är ju ett betydligt modernare polermedel. Skulle gärna vilja bli av med lite jag redan har, innan jag handlar nytt. Eller iallafall vill plånboken det :lol: