Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

FD. Thule uthyrningsvagn till Uppfräschning "nu skotergarage"

Poleringssätt och produktval.
Peder
Ny Medlem
Inlägg: 1
Blev medlem: 22 jul 2022 18:30

FD. Thule uthyrningsvagn till Uppfräschning "nu skotergarage"

Inlägg av Peder » 22 jul 2022 19:09

Hejsan

Har ett kåpvagn som är såå otroligt fult och skulle vilja ha seriöst förslag på hur jag skall kunna i första hand åtgärda med polering (om det nu går, blir ju inte så snygg för det men kanske enklast) eller tips på vad jag annars kulle kunna åstadkomma med den utan att det kostar skjortan!

Ex. vad skall användas för att tvätta bort asfaltsprickar i fronten i detta material, sedan allmän tvätt av övriga delar av vagnen, vad skall användas på denna typen av kåpa? Kan tillägga att viss mossa kan finnas framförallt i alla aluminiumprofilers möte med kåpans material så detta måste också bort!

Efter det så skulle jag då kunna tänka mig att polera men vad skall jag använda? Har polermaskin!

Jag använder denna som skotergarage (vintertid) och som transport/flyttvagn sommartid!

Kanske fler som har något liknande som behöver tips!

Bild

Användarvisningsbild
Manor
Moderator
Moderator
Inlägg: 5622
Blev medlem: 14 aug 2010 16:56
Ort: Stockholm

Re: FD. Thule uthyrningsvagn till Uppfräschning "nu skotergarage"

Inlägg av Manor » 23 jul 2022 09:32

Jag skulle använda kallavfettning till asfaltsprickarna och följa upp med en alkalisk avfettning för mossan. Jag antar att samma polermedel som används till bil fungererar bra på kåpan, och tror att du utan allt för mycket problem borde kunna få den i skick som ny 👍.

Kolla lite på YouTube klipp för att få tips och inspiration. Du har exempelvis Arcticlean som är en svensk kanal, och där polerar de bl.a upp en båt som kanske är ett liknande jobb.

Efter poleringen så måste du också "lackskydda" för att förhindra ny oxid i största möjliga mån. Även där bör samma medel som till bil eller båt kunna användas.

Lycka till.
mvh Manor
_____________________________
Suzuki Swift (2014)
Once you go lack you never go back.

Skriv svar