Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Vilka polermaskiner använder ni?

Poleringssätt och produktval.
Fredde75
Medlem

Vilka polermaskiner använder ni?

Inlägg av Fredde75 » 04 okt 2025 10:43

Vilka maskiner har ni för att polera er bil?

Jag har en dubbel oscillerande maskin, en Flex toptool kopia. Är nöjd med den på de stora ytorna, men är lite klumpig bak, framtill och långt ner på bilen. Nästan omöjlig att använda där.
Har nyligen köpt en roterande pela maskin och kom över en Flex 3403vrg som hade lite renoveringsbehov. Kul med maskiner 🙂.
Vad använder ni vid trånga och ojämna ytor, i dörrkarmen, stötfångare kring belysning och nummerplåt mm?
Vilken storlek på trissor och vilken maskin tycker ni är smidigast på de olika ställen?
/Fredrik

Användarvisningsbild
Manor
Moderator
Moderator

Re: Vilka polermaskiner använder ni?

Inlägg av Manor » 04 okt 2025 18:42

Jag har ett antal polermaskiner.
Använder oftast en Schroll DA 15mm samt en mindre ShineMate för trängre utrymmen.
Jag har även två roterande (AEG + Flex) som tas till när det kniper, samt en Flex Toptool när det ska gå undan lite på större ytor :-).
mvh Manor

Användarvisningsbild
Funk
Moderator
Moderator

Inlägg av Funk » 06 okt 2025 16:32

Jag kör nästan bara med min Flex 3401. Tycker den funkar till allt..

/Thomas
© Funk, utnyttjande och hänvisning till text och bilder i kommersiella sammanhang endast efter överenskommelse

Jimmy
Medlem

Inlägg av Jimmy » 13 okt 2025 16:43

Har en Pela roterande och skaffade en DA maskin från CCP förra året med 15mm slag.
Har även en DA maskin från Carwise sen tidigare men det är nog mindre slag på den för den avverkar inget vidare men funkar bra att lägga lackskydd och vax med.
Sen en roterande från Biltema med 75mm rondell.
Funderar på om man skulle haft en DA maskin med 75mm rondell också. Är ju kul med mycket maskiner men frågan är om man kommer använda dom alla :lol:

Skriv svar