Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Liten revansch från Turtle !

Allt utvändigt arbete och produktval.
Användarvisningsbild
Funk
Moderator
Moderator
Inlägg: 4084
Blev medlem: 18 okt 2008 17:52
Ort: Göteborg

Liten revansch från Turtle !

Inlägg av Funk » 09 maj 2020 07:39

I mina ögon har Turtles produkter varit ganska trista, med några undantag...
Jag fick härom dagen ändra uppfattning en aning då jag provat dessa två.
Turtle Wax Hybrid Ceramic Wash & Wax
Turtle Wax Snow Foam Shampoo
turtle.jpg
Foamet är helt OK, fullt jämförbar med de flesta vad det gäller skumning och rengöringseffekt, det luktar dessutom tuggummi så om man nu gillar sånt.. Jag blandade ungefär 1:5 i lansen och fick ett lagom skum som hängde kvar bra. Skummet var dessutom ganska lätt att skölja av.
Pris nånstans runt 225-250:- för 2,5 liter (Volvohandeln har extrapris nu 199:-, med Volvokort).

Schampot då ? Det är bra på det mesta, men är väldigt tunt och blaskigt både i flaskan och vad det gäller skumbildning. Det ger dock bra glid ändå så det är mer en känsla än praktiskt. Rengöringseffekten är så långt bra, och avrinningen med efterföljande pärlning riktigt bra. Hur länge det håller i sig vet jag dock inte då jag nyss använt det för första gången. Lukten är lite åt tuggummihållet här också, och det verkar ganska drygt.
Pris nånstans runt 220:- för 1,4 liter , vissa Volvohandlare kör kampanj med priser så låga som 150:-.

Så , totalt sett riktigt vettiga grejor från Turtle som man kan hitta lite varstans och vilka fungerar över förväntan till ganska vettiga priser.


/Thomas
© Funk, utnyttjande och hänvisning till text och bilder i kommersiella sammanhang endast efter överenskommelse

TomasA
Medlem
Inlägg: 56
Blev medlem: 28 jan 2010 20:06

Re: Liten revansch från Turtle !

Inlägg av TomasA » 09 maj 2020 18:04

Har testat deras senaste Ceramic spray som var riktigt bra.
Fin glans, håller bra och gick utan problem att lägga i solen.

Var sugen på schampot med men såg lite videos och såg att de vart dåligt med skum.
Har svårt för schampon där de känns som man var tvättar med rent vatten.

Men de är inte bara denna serien som verkar bra, deras seal&shine är riktigt bra.

Schiznit
Ny Medlem
Inlägg: 13
Blev medlem: 22 nov 2013 00:23

Re: Liten revansch från Turtle !

Inlägg av Schiznit » 20 maj 2020 14:36

Jag la idag på Ceramic spray coating efter en rejäl tvätt och hoppas det håller hyfsat. Körde Lahega bananawax senast jag vaxade och det var dags att lägga på nytt. Känns lite som "för bra för att vara sant" med spraycoat men det återstår att se. Är lätt att lägga på så kan ju köra lite oftare å andra sidan. Otroligt drygt också, flaskan kommer räcka länge.

Skriv svar