Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Foamlance och moddning

Allt utvändigt arbete och produktval.
Användarvisningsbild
Logan
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 2466
Blev medlem: 26 nov 2012 18:06
Kontakt:

Foamlance och moddning

Inlägg av Logan » 07 jan 2020 18:24

Har under flera år försökt klura ut foamlance och hur man får ut max skum.
Har lekt med olika dysor allt från liten till stor men utan något jätte resultat.
Så började fundera på får den rätt mängd medel.

Borrade upp olika hål i foamlance för att se vad som hände
men i slutet så öka jag hålet i botten där slangen möter foamlancebiten öka 1.2mm och fick då se mer skum
så även att det står upp till 20l på många sprutor så känns det som den inte hinner suga upp rätt mängd medel i takt med vattenflödet

Är det något mer som har ändra sin foamlance eller är alla nöjda där ute ?
The passions is what drives the art. Detailing for life

Stefan N
Medlem
Inlägg: 393
Blev medlem: 07 okt 2011 11:58
Ort: Täby

Re: Foamlance och moddning

Inlägg av Stefan N » 08 jan 2020 12:02

Har du testa olika medel och blandningar också?
:brumm Polestar2

Användarvisningsbild
Funk
Moderator
Moderator
Inlägg: 4084
Blev medlem: 18 okt 2008 17:52
Ort: Göteborg

Re: Foamlance och moddning

Inlägg av Funk » 08 jan 2020 14:20

Genom att variera blandningen I behållaren så får jag från lätt skummande till rakskumskonsistens... så mer behöver jag inte göra.

/Thomas
© Funk, utnyttjande och hänvisning till text och bilder i kommersiella sammanhang endast efter överenskommelse

duley93
Ny Medlem
Inlägg: 3
Blev medlem: 01 jan 2020 14:40

Re: Foamlance och moddning

Inlägg av duley93 » 09 jan 2020 10:41

Thomas vad har du för foamlance? Jag har nilfisk egna och kännner att även om jag har den på mest medel så blir det inte riktigt tillräckligt...

Användarvisningsbild
Funk
Moderator
Moderator
Inlägg: 4084
Blev medlem: 18 okt 2008 17:52
Ort: Göteborg

Re: Foamlance och moddning

Inlägg av Funk » 09 jan 2020 14:36

duley93 skrev:
09 jan 2020 10:41
Thomas vad har du för foamlance? Jag har nilfisk egna och kännner att även om jag har den på mest medel så blir det inte riktigt tillräckligt...
Har du samma Nilfisks plastmodell som jag hade förr så förstår jag att det inte blir bra, den var verkligen usel.


Jag har två stycken inköpta från BBV. En lite äldre variant och den här: https://www.bollnasbilvard.se/kempalagg ... anslutning

Båda fungerar likadant, medlet som skummar mest är Cotton Candy , men jag föredrar BBV prewash som visserligen skummar lite mindre men I mitt tycke rengör bättre.

/Thomas
© Funk, utnyttjande och hänvisning till text och bilder i kommersiella sammanhang endast efter överenskommelse

Användarvisningsbild
Logan
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 2466
Blev medlem: 26 nov 2012 18:06
Kontakt:

Re: Foamlance och moddning

Inlägg av Logan » 20 jan 2020 14:51

Jag kör både bbv egna billigaste foamlance och den som heter foamlance pro med större modell
Blir väldigt tunt skum hur jag än jag. Blandar allt från rent från dunken till till div mixar. Testa typ alla storlekar på dysor som finns.
The passions is what drives the art. Detailing for life

Skriv svar