Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Tvätthall åkeri

Allt utvändigt arbete och produktval.
Miister
Ny Medlem
Inlägg: 1
Blev medlem: 15 sep 2020 18:12

Tvätthall åkeri

Inlägg av Miister » 15 sep 2020 18:28

Hej hopp!
Ny på forumet, kanske är jag blind men hittade ingen sökfunktion.

Så skriver en tråd, hoppas den hamnar rätt och att man inte trampar någon på tårna ;)

Vi är ett åkeri som just nu håller på bygger oss en tvättanläggning för att kunna tvätta själva. Vi är på jakt efter en hetvattentvätt som är helt elektriskt samt en skummanläggning.


Jag har fått pris på en nilfisk SH Solar 7PE36 för 85 000 ex moms
Samt skuminjektor för 2300 ex moms
Och även skumlansar ifrån nilfisk för 2500st ex moms

Jag är helt ny på detta och behöver panelens råd gällande inköpet. Finns det bättre alternativ? Är priset rätt? Är en djungel och detta är inte mitt område så hoppas det finns några proffs som guida mig lite :D


Mvh

Användarvisningsbild
Funk
Moderator
Moderator
Inlägg: 4084
Blev medlem: 18 okt 2008 17:52
Ort: Göteborg

Re: Tvätthall åkeri

Inlägg av Funk » 16 sep 2020 18:33

Hej och välkommen.
Kolla med grabbarna på Bollnäs Bilvård vad dom tycker. Detta är utanför mitt kunskapsområde tyvärr..

/Thomas
© Funk, utnyttjande och hänvisning till text och bilder i kommersiella sammanhang endast efter överenskommelse

Stefan N
Medlem
Inlägg: 393
Blev medlem: 07 okt 2011 11:58
Ort: Täby

Re: Tvätthall åkeri

Inlägg av Stefan N » 27 sep 2020 07:38

Jag fick i uppdrag av min chef att titta lite på ny tvätt/skum till vår tvätthall.
Denna verkar ok men vad ska man ha för skumsystem till den?
https://www.bollnasbilvard.se/hogtrycks ... vaett.html

Är detta det bästa? https://www.bollnasbilvard.se/foam-inje ... 11154.html
:brumm Polestar2

Användarvisningsbild
yerfen
Sponsor
Sponsor
Inlägg: 1309
Blev medlem: 16 nov 2009 22:57
Ort: Bollnäs
Kontakt:

Re: Tvätthall åkeri

Inlägg av yerfen » 28 sep 2020 11:58

Hej Stefan, exakt denna kombo kör vi själva med.
Att montera tvätten på väggen är riktigt smidigt och lite tystare.
Sedan den skumutrustningen är busenkel och helt klockren. enkelt att montera och smidigt underhåll.
Bara att ställa en dunk/fat under injektorn och sedan styr man mellan kem/högtryck direkt på spolröret.
Bild

MVH Pär

Användarvisningsbild
yerfen
Sponsor
Sponsor
Inlägg: 1309
Blev medlem: 16 nov 2009 22:57
Ort: Bollnäs
Kontakt:

Re: Tvätthall åkeri

Inlägg av yerfen » 28 sep 2020 12:14

Miister skrev:
15 sep 2020 18:28
Hej hopp!
Ny på forumet, kanske är jag blind men hittade ingen sökfunktion.

Så skriver en tråd, hoppas den hamnar rätt och att man inte trampar någon på tårna ;)

Vi är ett åkeri som just nu håller på bygger oss en tvättanläggning för att kunna tvätta själva. Vi är på jakt efter en hetvattentvätt som är helt elektriskt samt en skummanläggning.


Jag har fått pris på en nilfisk SH Solar 7PE36 för 85 000 ex moms
Samt skuminjektor för 2300 ex moms
Och även skumlansar ifrån nilfisk för 2500st ex moms

Jag är helt ny på detta och behöver panelens råd gällande inköpet. Finns det bättre alternativ? Är priset rätt? Är en djungel och detta är inte mitt område så hoppas det finns några proffs som guida mig lite :D


Mvh
Sökfunktionen bör du finna i menyn uppe till höger, annars kan du klicka på denna länk:
search.php

En fastmonterad utrustning för skum är att föredra, ex detta kit beroende på vilken tvätt du väljer:
https://www.bollnasbilvard.se/foam-inje ... 11154.html

Gällande tvätten kan du gärna skicka ett mail till oss så kan vi kika på priser :)
Bild

MVH Pär

Skriv svar