Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Kränzle X-Line uppgradering möjlig?

Allt utvändigt arbete och produktval.
Jackwh
Ny Medlem
Inlägg: 6
Blev medlem: 18 jan 2020 15:32

Kränzle X-Line uppgradering möjlig?

Inlägg av Jackwh » 11 okt 2021 20:35

Tjabba tjena!

För nått år sen köpte jag mig lilla modellen av Kränzles X-Line serie A15!

Den större modellen A17 ser exakt likadan ut som A15 men man ska ge ett bättre tryck och liter vatten per minut (480lilla / 540stora ) men då måste man ha 16A Säkring i sitt uttag hemma för att köra den stora, därav köpte jag den lilla maskinen för nått år sen.

Har nu flyttat och har både 3fas och 16a uttag i garaget.

Har kollat specsen på dom båda maskinerna och dom är så snarlika och innehar samma vikt på 31kg m.m

Så jag undrar är det något man kan ändra i den lilla maskinen för att få den till o bli som sin storebror A17?

Kollade även reservdelar till dom båda och fanns inget som skiljde dom två imellan att beställa.

Alla delar man kunde beställa i reservdelskatalogen var samma till dom båda.

Är otroligt nöjd med maskinen och tycker trycket i min ändå är bra, men stör mig på att jag inte köpte den större när jag nu har uttag för det :)

:jeps

Användarvisningsbild
MRisberg
Medlem
Inlägg: 467
Blev medlem: 10 jun 2018 22:26
Ort: Täby, Sthlm
Kontakt:

Re: Kränzle X-Line uppgradering möjlig?

Inlägg av MRisberg » 06 nov 2021 14:19

Spännande projekt!

Mitt tips / svar blir att maila Kränzle själva och höra efter. Jag har mailat detaljer med dem och fått utförliga svar.

Kom gärna tillbaka hit efteråt och berätta hur det gick.
Golf VI (2009) 1.4 TSI 122 hk DSG 7, Svart

Skriv svar