Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Kwazar Venus tryckspruta

Allt utvändigt arbete och produktval.
Användarvisningsbild
Basilm
Medlem
Inlägg: 75
Blev medlem: 16 feb 2020 22:37

Kwazar Venus tryckspruta

Inlägg av Basilm » 29 dec 2021 01:09

Har precis införskaffat tre olika kwazar venus trycksprutor, för kallavfettning, alkalisk, och fälgrengöring/iron x.

Allt gick bra på dagens tvätt, dock undrar jag - "duger" det med att en otroligt tunn mist/dimma sprutas ur ur dessa trycksprutor? jag lekte med munstycket för att få lite mer bubbel/se medlet men upptäckte till min fasa att jag använt upp nästan en hel liter avfettning!!! Detta är första gången jag använder sprutorna, så jag antar att man får testa sig fram , men generellt räcker det med en otroligt tunn hinna vintertid (dvs ett mild dis av sprutan) eller behöver man "se" kemet skumma på bilen? (det alternativet slukar produkt som bara den :( ).

F_man
Medlem
Inlägg: 41
Blev medlem: 10 jun 2021 20:55

Re: Kwazar Venus tryckspruta

Inlägg av F_man » 29 dec 2021 23:23

Inte erfarit det själv med kallavfettning från Kwazar. Barnfraktarn jag kör mest (mpv-van) går det inte åt mer än en halvliter skulle jag säga.

Har då inte någon fin dimma när jag kör utan lite "grövre".

Du kör väl inte över dörrhandtagen-trakten?

Användarvisningsbild
Basilm
Medlem
Inlägg: 75
Blev medlem: 16 feb 2020 22:37

Re: Kwazar Venus tryckspruta

Inlägg av Basilm » 20 jan 2022 00:41

Ok, testar vidare - nä precis, kallavfettning endast upp till dörrhandtag/strax innan fönstren

Användarvisningsbild
yerfen
Sponsor
Sponsor
Inlägg: 1309
Blev medlem: 16 nov 2009 22:57
Ort: Bollnäs
Kontakt:

Re: Kwazar Venus tryckspruta

Inlägg av yerfen » 24 jan 2022 18:44

Med kallavfettning för en normaltvätt duger det gott med en tunn hinna ungefär i knä/listhöjd, sedan runt skärmarna och ev upp på bakrutan om det är en kombi.
Sedan är det viktigt att låta medlet jobba ordentligt.
Bild

MVH Pär

Skriv svar