Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Vilka mikrofiberdukar använder ni för att lägga på sprayvax och liknande produkter?

Allt utvändigt arbete och produktval.
Användarvisningsbild
Basilm
Medlem
Inlägg: 75
Blev medlem: 16 feb 2020 22:37

Vilka mikrofiberdukar använder ni för att lägga på sprayvax och liknande produkter?

Inlägg av Basilm » 29 dec 2021 15:04

Hej!

Som rubriken lyder, undrar jag helt enkelt om jag är helt borta och vill se vad för sorts dukar ni använder till att lägga på sprayvax och liknande produkter, på en rentvättad och torkad bil.
Kör ni med tunnare dukar? (något jag använder mig av, t.ex Gtechniq MF1 ZeroR eller Soft99s "poleringsduk" och liknande helt enkelt)
Eller är det feta fluffiga saker som gäller när man applicerar sprayvax/o dylikt, enligt er?

Användarvisningsbild
Funk
Moderator
Moderator
Inlägg: 4084
Blev medlem: 18 okt 2008 17:52
Ort: Göteborg

Re: Vilka mikrofiberdukar använder ni för att lägga på sprayvax och liknande produkter?

Inlägg av Funk » 29 dec 2021 18:08

Vilken duk som helst egentligen... det är för mig bara riktigt viktigt när man lägger och polerar av keramiska skydd att duken är "exakt rätt"..

/Thomas
© Funk, utnyttjande och hänvisning till text och bilder i kommersiella sammanhang endast efter överenskommelse

Skriv svar