Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Bästa skumsprutan?

Allt utvändigt arbete och produktval.
trojlee
Ny Medlem
Inlägg: 19
Blev medlem: 14 jul 2015 08:48

Bästa skumsprutan?

Inlägg av trojlee » 27 maj 2022 13:24

Har en venus super v2 skumspruta som jag använder vintertid då jag tvättar på ok. Nu har munstycket slagit igen, finns det någon bättre tryckspruta som ger lite "foam"? Eller ska man köpa en likadan...

Teemu
Medlem
Inlägg: 46
Blev medlem: 02 okt 2020 10:52

Re: Bästa skumsprutan?

Inlägg av Teemu » 27 maj 2022 20:05

Jag har kört med en IK 9 modifierad med en luftventil och hängt på en uppladdningsbar pump, så slapp man även pumpandet. Funkar helt ok till "vanligt" skum. Man kan även byta matarslang och därmed ändra skummet. Riktigt raklödder går väl kanske också, men det är helt ointressant ur tvättsynpunkt i mitt tycke.

Marolex har också foamer. Ingen aning om hur den är, men är den i klass med deras andra trycksprutor så.

Har inte OK förresten så att man kan hänga på en riktig skumspruta? För mig jag hört det någonstans. Behöver iofs inte gälla alla hallar.

Jag brukar även alltid köra igenom bara vatten i sprutan, så klarar sig munstycken och packningar bättre.

MC95
Medlem
Inlägg: 88
Blev medlem: 06 maj 2016 17:48
Ort: Partille

Re: Bästa skumsprutan?

Inlägg av MC95 » 29 maj 2022 12:41

Jag har en Gloria Foam Master FM 50 till salu.
Skicka PM om du är intresserad

Skriv svar