Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Snömodd i hjulhusen - hur ta bort?
-
matbyr
- Ny Medlem
Snömodd i hjulhusen - hur ta bort?
Nu på vintern fastnar det mycket snö i hjulhusen. Som sedan smälter i garaget
. Hur kan man på ett för bilen skonsamt sätt få bort det mesta? Helst en annan metod än att sparka, det känns lite för elakt mot bilen...
-
TomasA
- Medlem
Re: Snömodd i hjulhusen - hur ta bort?
Vi har haft problem med detta i dagarna med.
Speciellt bilen som kör med friktionsdäck.
Hela hjulhusen ör packade till max med snö.
Håller sig tempen på några minus och kallare så går de inte att bara sparka ut heller. Sitter hårt.
Speciellt bilen som kör med friktionsdäck.
Hela hjulhusen ör packade till max med snö.
Håller sig tempen på några minus och kallare så går de inte att bara sparka ut heller. Sitter hårt.
-
Chadow
- Ny Medlem
Tidigare har jag tagit min lilla kompressor och ibland lyckats blåsa lös snö/iskakan i hjulhusen. Det gäller att få in luften mellan plasten/filten och isen. Som sagt, inte alltid fungerat då det ibland suttit för hårt och varit för kallt, men oftast har jag lyckats.
Det är enda rådet jag har som inte involverar blåslagna tår och trasiga skor. Någon annan kanske har en smartare idé?
Det är enda rådet jag har som inte involverar blåslagna tår och trasiga skor. Någon annan kanske har en smartare idé?
-
Sazir
- Ny Medlem
Bra tips! Jag har också märkt att en kompressor funkar bäst utan att skada plasten