Snart 3 år senare med Geyon Q2 Mohs EVO, och det håller fortfarande måttet.
Lite sämre "pärlning" längst ner på dörrarna, men annars nästan i klass som nybehandlad.
Dock blir det dags igen i år.
Nu i veckan ska den in på rostskyddsbehandling (uppföljning). Suzukin rostskyddsbehandlades som ny och jag lämnar in den var 18 månad för kontroll/tillägg, och den är absolut helt rostfri undertill

.
Därefter får man lugna sig 2-3 veckor innan det blir rejäl tvätt och poleringsdags.
Detta år med den nya polermaskinen Tershine DA15 V2, polermedel Carpro Essence, trissa Carpro Glosspad.
Den är i princip helt fri från repor så det blir mer som rejäl rengöring och glansförhöjare. Detta låter jag sitta och härda ett dygn och drar därefter snabbt av den med Geyon Prep innan två lager av Geyon Q2 Mohs EVO läggs. Ett lager räcker, men gick så snabbt och smidigt förra gången att jag satsar på två lager denna gång då 30 ml räcker långt på en liten bil

.
Denna gång blir det alltså polerarbete med Carpro Essence istället för Geyon Primer som jag inte blev riktigt vän med, Carpro Essence och Geyon Primer torde dock vara ganska samma-lika.
Sommarfälgarna är behandlade med Geyon Rims (två lager) och både glänser och känns glatta.
Geyon Trim blir medlet för plastdetaljerna denna gång.
Invändigt blir det dammsugning och klädseltvätt, och skyddas därefter med Carpro Fabric. Plastytorna torkas av med Carpro Inside, och därefter behandling med Carpro PERL i 1:5 blandning, eller Glare Vinyl & Leather som ger ett aningen mattare resultat.
Bild på bilen tagen igår, och glänser gör den helt klart fortfarande trots 3 år sedan senaste polering

.
