Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Nybliven polernörds olika projekt :)

Resultatbilder och beskrivningar av rekonditioneringar och liknande. Dela med er av ert senaste puts!
Nybliven polernörd
Medlem
Inlägg: 206
Blev medlem: 13 feb 2014 12:03
Ort: Folkabo

Nybliven polernörds olika projekt :)

Inlägg av Nybliven polernörd » 26 jun 2015 22:46

Tjena tänkte jag skulle skapa en egen tråd där jag visar mina olika saker så som tvätt och polering och annat.

Idag blev det en tvätt av min Kia ceed sw 2014

Tvätt:

Först arti green över hela bilen som sedan spolades av med min nya kränzle 1152 vilken underbar tvätt så mycket snabbar rengörning!

Sedan foamade med BILT HAMBER SURFEX HD AVFETTNING 1:40 blandning
Sedan tvätt av fälgar med ett prov jag fått av e-king Liquid elements Dust Cracker fantastiskt medel blev snor rent tyvärr inga bilder på det. Men luktade sådär men det kvittar för mig :)
Tvättade sedan hela bilen med Liquid elements Pearl Rain Protect kanon glid och rengörning luktade gott med.

Efter avspolning så torkade jag snabbt bilen med liquid elements Water Terminator riktigt bra uppsugnings förmåga i den. sedan som torkstöd använde jag polishangel RAPIDWAXX vilket är ett underbart medel.

Ska bli lite bättre på bilder plus att skriva mer och utförligare, ska polera en Golf nästa helg då ska jag testa Liguid elements polermedel och lackskydd ska bli sjukt kul. Här ser ni lite av resultatet.
Bilagor
20150626_221048.jpg
20150626_221038.jpg

Användarvisningsbild
Commander
Trogen Medlem
Trogen Medlem
Inlägg: 637
Blev medlem: 14 apr 2014 03:17

Re: Nybliven polernörds olika projekt :)

Inlägg av Commander » 26 jun 2015 23:09

Snyggt, kommer följa dina projekt :)

Nybliven polernörd
Medlem
Inlägg: 206
Blev medlem: 13 feb 2014 12:03
Ort: Folkabo

Re: Nybliven polernörds olika projekt :)

Inlägg av Nybliven polernörd » 26 jun 2015 23:15

Tackar följer dina Commander grymma jobb du gör!!

Användarvisningsbild
korvis
Trogen Medlem
Trogen Medlem
Inlägg: 908
Blev medlem: 01 jun 2014 15:47

Re: Nybliven polernörds olika projekt :)

Inlägg av korvis » 27 jun 2015 06:57

Snyggt!

Blir intressant att höra vad du tycker om LE:s polermedel och lackskydd framöver...

Användarvisningsbild
Perra83
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 2986
Blev medlem: 17 maj 2013 14:43
Ort: Lindesberg

Re: Nybliven polernörds olika projekt :)

Inlägg av Perra83 » 27 jun 2015 09:41

Jätte kul!! Bra skrivet med egna åsikter.

Va är det som Kränzle gör snabbare vid tvätt? Vad har du använt förr?

Nybliven polernörd
Medlem
Inlägg: 206
Blev medlem: 13 feb 2014 12:03
Ort: Folkabo

Re: Nybliven polernörds olika projekt :)

Inlägg av Nybliven polernörd » 27 jun 2015 10:40

Jag tycker det går fortare tack vare den bredare strålen och mer vattenmängd. Jag hade en kärcher k5 innan

Nybliven polernörd
Medlem
Inlägg: 206
Blev medlem: 13 feb 2014 12:03
Ort: Folkabo

Re: Nybliven polernörds olika projekt :)

Inlägg av Nybliven polernörd » 19 jul 2015 12:18

20150717_132244.jpg
Enda förebilden jag kom ihåg som vanligt :)
Polering av en Golf med Liquid elements produkter

Inte jätte risig men extremt mycket tvättrepor sjukt hård lack med. Men fick bort det mesta utom lite repor kanske 80- 90 % repfritt gillar denna färgen och den blev ännu djupare och snyggare efter kört med liguid elements medel!!

Tvättad med:

Fälgar tvättade med LE Dust cracker
Sprayad med Blue & Green Degreaser undertill runt om
Foam Krystal Kleen Blizzard Force - Alkalisk
Schamponerad med LE Pearl
Foamad Bilt hamber surfex hd
Lerduk i schampovatten ( Tips från E-king :)


Polerad i 2 steg med

Liquid Elements Crystal Rock med vit spider trissa
Liquid Elements Deep ice med Scholl orange trissa


Lackskyddad med

Liquid Elements ECO Shield i 2 lager på glas och plast och toppad med LE Glossboost

Glas tvättades med

LE Quartz Clean

Däck skyddades med

Däck Chemical guys new look trim
Fälgar med Chemical guys Jetseal 109

Mina intryck av produkterna är


Crystal Rock

Ett medel som luktar underbart och är lättjobbat både att hitta lagom mängd och torka av. Ska man jämföra med Scholl så håller det nästan lika bra cut som s3 xxl. Men kan säkert funka bättre med andra trissor och bra teknik vilket jag inte har riktigt. Men det jag älskar med medlet är att det är underbart att jobba med, man riktigt känner genom maskin till trissa vad som händer mot lacken nästan :). Sedan är det mer vattnigt än andra medel och jag tycker det bryts ner fortare mot scholl, vet inte om E-king håller med?. Men cutten lite sämre som sagt men det som gör att detta medel kommer bli min nya nummer ett på mjukare lacker än Golf och ect. Det blir en helt sjukt glans och djup i lacken om man jobbar lungt och metodiskt och även fast det bryts ner fortare så kan man jobba länge med det. Vilket ger en sjuk glans och djup jag lekte lite med olika trissor grön streetpower va bra cut och blev otroligt bra glans. Vita streetpower trissan var lite för hård och funka dåligt med medlet. Därför blev det vita spider trissor efter som det både va bra cut och glans inte riktigt lika bra som den gröna. Därför när jag gör mjukare lacker kommer det bli grön trissa och Crystal rock som en enstegare.

Deep ice

Det var liknande Crystal rock vattnigt och bröts ner fort men lång tid ändå att jobba med vet det låter konstigt men som sagt känns hur det glider underbart under trissan mot lacken. Tycket inte det blev någon större skillnad på glans och djup men en liten marginell skillnad. Kanske Black diamond eller annat funkar bättre.

Krystal Kleen Blizzard Force

Blev ett underbart skum och gjorde det den ska men lite svårt att bedömma eftersom bilen inte var så skitig. Men jag rekommendera detta medel.

Liquid elements Dust Cracker

Bra medel men luktar starkt har en bra rengöring gör sitt jobb. Sprayade på fick dra i 5 minuter, sedan tvättade fälgarna med Carpro 2Fingers Mini Wool Wash och vatten. Blev verkligen snor rent och bra

Liquid Elements ECO Shield

Lätt att lägga men inte riktigt som Master sealant och inte lika lätt avtorkning men ändå inga större problem. Men djupet och glansen lika bra men Eco blir halare tycker jag och extremt drygt. Men håller det upp till 3 år som det kan göra då är det grymt imponerande. Jag gjorde som så att la 5-6 droppar på applikatorn duttade ut försiktigt på lacken på en yta ca 80X80. Sedan lätta drag vågrätt och lodrätt runt om vet inte om det är rätt men funkade bra

Liquid Elements Glossboost

Överraskande medel som gav lacken ännu bättre hal yta och glans och djup. Sprayade en yta strök ut med microfiber duk lät dra i ca 20 sek sedan torkade av med en torr microfiber duk. Lättjobbat och extremt lätt att torka av höjde glansen och halheten ännu mera. Blev en otrolig glaslook och djup i lacken

Liquid Elements Red snapper microfiber duk

Underbar duk drar upp medlet kanon och känns som den aldrig blir mättad med medel. Känns helt underbar mot lacken undra om den skulle funka till quik detailers?

Liquid Elements Eraser

Bra duk som gjorde jobbet med Eco shield. Även den mjuk och bra men den används till motor rummet nu. Eftersom det blir kristaler av lackskyddet i duken

Liquid Elements Quartz Clean


Kanon medel länge letat ett lättjobbat medel för glas som är drygt och blir rent plus utan ränder kvar. Jag sprayade på glaset tror inte man behöver spruta så mycket som jag gjorde i början. Men gjorde så eftersom det ska dra i 20 sek sedan putsade jag blev en liten skum yta av det som gjorde riktigt rent och utan ränder.


Det var det lite bilder han jag med men som vanligt glömmer jag ta bilder och är ingen mästerfotograf och skrivare. Men som sagt dessa produkter kommer jag använda mer mycket bra saker och pris och lättjobbat. Sedan är detta mina personliga intryck inte säkert all tycker likadant men vill bara dela min intryck.
Nä nu blir det grill och en öl efter 3 intensiva dagar med 2 timmar tvätt. Och 10 timmar polering, sedan 4 timmar lackskydd och annat fixande. Man är inte den snabbaste men är för noga och inte riktig rätt teknik, men kul är det :)

Ha en bra kväll alla
Bilagor
20150719_110408.jpg
20150719_114720.jpg
20150719_114659.jpg
20150719_114640.jpg
20150719_113000.jpg
20150719_112946.jpg
20150719_110247.jpg
20150719_110203.jpg
20150718_195908.jpg
20150717_133329.jpg
Efter
Senast redigerad av 1 Nybliven polernörd, redigerad totalt 19 gånger.

Användarvisningsbild
korvis
Trogen Medlem
Trogen Medlem
Inlägg: 908
Blev medlem: 01 jun 2014 15:47

Re: Nybliven polernörds olika projekt :)

Inlägg av korvis » 19 jul 2015 13:45

Bra jobbat och intressant att höra dina synpunkter på LE-produkterna

Nybliven polernörd
Medlem
Inlägg: 206
Blev medlem: 13 feb 2014 12:03
Ort: Folkabo

Re: Nybliven polernörds olika projekt :)

Inlägg av Nybliven polernörd » 19 jul 2015 13:56

Tackar kanon medel rekommenderar dom starkt. Testa Korvis!!

Användarvisningsbild
Hej
Medlem
Inlägg: 319
Blev medlem: 16 jan 2015 23:22
Ort: Lund

Re: Nybliven polernörds olika projekt :)

Inlägg av Hej » 19 jul 2015 14:08

Tjusigt resultat!

Användarvisningsbild
BTG
Trogen Medlem
Trogen Medlem
Inlägg: 863
Blev medlem: 16 apr 2012 19:48
Ort: Kulltorp/High Chaparral

Re: Nybliven polernörds olika projekt :)

Inlägg av BTG » 19 jul 2015 15:53

Bra recension. ..såg den på det andra forumet oxå och det var lika bra där.[emoji106] Har oxå köpt lite medel från LE men inte hunnit testa allt,det jag har testat har varit kanon.

Nybliven polernörd
Medlem
Inlägg: 206
Blev medlem: 13 feb 2014 12:03
Ort: Folkabo

Re: Nybliven polernörds olika projekt :)

Inlägg av Nybliven polernörd » 19 jul 2015 16:52

Tackar ja dom är underbara att jobba med och gör sitt jobb!!

Nybliven polernörd
Medlem
Inlägg: 206
Blev medlem: 13 feb 2014 12:03
Ort: Folkabo

Re: Nybliven polernörds olika projekt :)

Inlägg av Nybliven polernörd » 19 jul 2015 16:53

Hej skrev:Tjusigt resultat!
Tackar ja jag blev nöjd!

Användarvisningsbild
e_king
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 1824
Blev medlem: 08 okt 2012 12:27
Ort: Storvreta

Re: Nybliven polernörds olika projekt :)

Inlägg av e_king » 19 jul 2015 20:24

Kanonjobb [emoji106]
Polermedlen är en kombination av nedbrytande och icke nedbrytande medel. De grova partiklarna, nedbrytande, bryts ner snabbare än andra medel och lämnar kvar industriell diamant, icke nedbrytande, som bygger glans och går att köra så länge det finns smörj kvar.

/

Skickat från min D6603 via Tapatalk

Nybliven polernörd
Medlem
Inlägg: 206
Blev medlem: 13 feb 2014 12:03
Ort: Folkabo

Re: Nybliven polernörds olika projekt :)

Inlägg av Nybliven polernörd » 19 jul 2015 20:31

e_king skrev:Kanonjobb [emoji106]
Polermedlen är en kombination av nedbrytande och icke nedbrytande medel. De grova partiklarna, nedbrytande, bryts ner snabbare än andra medel och lämnar kvar industriell diamant, icke nedbrytande, som bygger glans och går att köra så länge det finns smörj kvar.

/

Skickat från min D6603 via Tapatalk

Tackar e_King ja blev sjukt nöjd med resultatet och medlen är helt såld. Tack för din grymma info å service, jag försökte beskriva det med mina uppfattningar och den kunskap jag har:). Därför det är underbart med personer med kunskap och service inriktade. Och hur jag upplevde produkterna blir en beställning i veckan så jag kan göra min Kia fin:)
Får testa Black Diamond

Nybliven polernörd
Medlem
Inlägg: 206
Blev medlem: 13 feb 2014 12:03
Ort: Folkabo

Re: Nybliven polernörds olika projekt :)

Inlägg av Nybliven polernörd » 20 jul 2015 09:04

Tackar alla ingen annan som använt dessa underbara medel? Intressant höra deras uppfattning om dom

Nybliven polernörd
Medlem
Inlägg: 206
Blev medlem: 13 feb 2014 12:03
Ort: Folkabo

Re: Nybliven polernörds olika projekt :)

Inlägg av Nybliven polernörd » 24 jul 2015 16:53

Idag försökte jag ordna till i mitt lilla spartanska garage. Inte det vackraste och smidigaste men det funkar. Blev hyfsat skönt få ordning på medel, trissor och dukar och annat.
Bilagor
20150724_154930.jpg
20150724_154920.jpg
20150724_154831.jpg
20150724_154802.jpg

floydian1
Medlem
Inlägg: 105
Blev medlem: 25 apr 2013 18:25
Ort: Lönsboda

Re: Nybliven polernörds olika projekt :)

Inlägg av floydian1 » 24 jul 2015 21:38

Nice. Avundsjuk att andra kan använda sitt garage till bilvård. Mitt eget är alldeles för litet och fullt med all möjlig skit. [PERSEVERING FACE]

Användarvisningsbild
Hej
Medlem
Inlägg: 319
Blev medlem: 16 jan 2015 23:22
Ort: Lund

Re: Nybliven polernörds olika projekt :)

Inlägg av Hej » 24 jul 2015 23:40

Ser riktigt trevligt ut! :nicka Många fina produkter och ordning och reda - sånt gillar vi! :jeps

Nybliven polernörd
Medlem
Inlägg: 206
Blev medlem: 13 feb 2014 12:03
Ort: Folkabo

Re: Nybliven polernörds olika projekt :)

Inlägg av Nybliven polernörd » 25 jul 2015 19:19

Tackar ja det måste vara ordning) Förstår det floydian skönt ha garage att greja i!

Skriv svar