Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Funderade över gamla spel och vardags‑fix

En plats där ni kan verbalisera det ni känner för just nu.
Derkt
Ny Medlem

Funderade över gamla spel och vardags‑fix

Inlägg av Derkt » 12 mar 2026 11:20

Jag satt och städade garaget i helgen och plockade fram en PS3 jag haft liggande, tänkte använda den för att spela lite medan jag väntade på att bilvårdssakerna skulle torka. Men jag upptäckte att jag inte riktigt kom ihåg exakt PS3 släppdatum, och det gick inte att hitta datumet direkt i minnet. Jag testade några olika spel och kablar men blev förvånad över hur lång tid allt tog att starta jämfört med nyare grejer. Jag är ingen spelexpert, mer sladdfixare egentligen, så kanske minnen är lite suddiga. Någon annan som kan det eller som också roat sig med äldre konsoler i garaget?
Senast redigerad av 1 Derkt, redigerad totalt 19 gånger.

Användarvisningsbild
Manor
Moderator
Moderator

Re: Funderade över gamla spel och vardags‑fix

Inlägg av Manor » 12 mar 2026 20:11

"PS3 kom först i Japan i november 2006, följt av Nordamerika samma månad, och nådde Europa – inklusive Sverige – våren 2007. Det var en av de mest omtalade konsollanseringarna under sin generation, mycket tack vare Blu‑ray, Cell‑processorn och en ganska hög prislapp vid release".

Har de flesta konsolerna liggande hemma, men spelar inget själv :-).
mvh Manor

Skriv svar