Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Vilken grovdammsugare ska jag köpa?

En plats där ni kan verbalisera det ni känner för just nu.
miken
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 1322
Blev medlem: 09 jun 2012 19:20
Ort: Skellefteå

Vilken grovdammsugare ska jag köpa?

Inlägg av miken » 21 jan 2019 19:04

Ska köpa en ny grovdammsugare.

Ska ha den till bilvård samt i hemmet vid husrenovering.

Kraven är att den ska ha lång slang typ 3,5 meter och eluttag med automstisk av och påstängning för elverktyg samt adapter för elverktyg


Har kikat länge på en Flex VC 21 men den känns något dyr i jämförelse till andra märken typ Nilfisk

Har kollat in Kränzles Ventos 30E också men den är nästan för dyr? Någon som Testat?
Kärcher wd6 premium har jag också kikat på men den slangen är på tok för kort för mig


Just nu lutar det åt en Nilfisk Aero 31-21 Inox P
Någon med erfarenhet av den?


Skall vara bra och till rätt pris

Tacksam för tips!

Vilka grovdammsugare kör ni med?

Volvo XC70 Sport AWD D4 Polestar 2016 :brumm


Användarvisningsbild
Manor
Moderator
Moderator
Inlägg: 5622
Blev medlem: 14 aug 2010 16:56
Ort: Stockholm

Re: Vilken grovdammsugare ska jag köpa?

Inlägg av Manor » 23 jan 2019 13:00

Jag köpte en Nilfisk Alto Attix 30-21 som ser ut så här:
https://www.nilfisk.com/sv-se/products/ ... =107407544

Egentligen lite overkill för mitt behov, men det var någon kampanj på Jula för något/några år sedan och jag slog till.
Jag har endast använt den som grovdammsugare till bil och förråd, och har inte testat att suga vatten med den. I mina ögon så har den fungerat helt enligt önskemål.

Den Nilfisk du tittat på är väl en vassare variant än vad jag har, och lär ju inte vara sämre :).
mvh Manor
_____________________________
Suzuki Swift (2014)
Once you go lack you never go back.

Användarvisningsbild
Perra83
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 2986
Blev medlem: 17 maj 2013 14:43
Ort: Lindesberg

Re: Vilken grovdammsugare ska jag köpa?

Inlägg av Perra83 » 23 jan 2019 14:47

Köpte en Kärcher WD 5200 MP för snart sju år sedan. Köpte till ett bil kit med längre slang och diverse munstycken och borstar.
Såg nu att det finns 3,5m extra slang att köpa för några hundra. Den har jag till allt. Kopplar in maskiner så dammsugaren startar när kapen startar mm.
Kostade ca 2500kr så en Flex blir inte så mycket dyrare. En Kärcher finns det påsar och filter att köpa överallt vilket är en fördel.

Skriv svar