Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Söker lokal

En plats där ni kan verbalisera det ni känner för just nu.
Användarvisningsbild
Siggy-Stardust
Medlem
Inlägg: 196
Blev medlem: 24 maj 2010 20:12
Ort: Uppsala

Söker lokal

Inlägg av Siggy-Stardust » 15 nov 2019 18:16

Hej Bilvårdsvänner!

Jag söker lokal att hyra eller hyra in mig på i trakten kring Uppsala.

Om någon har tips så tas dem tacksamt emot. :jeps

Användarvisningsbild
MRisberg
Medlem
Inlägg: 467
Blev medlem: 10 jun 2018 22:26
Ort: Täby, Sthlm
Kontakt:

Re: Söker lokal

Inlägg av MRisberg » 23 nov 2019 12:17

Siggy-Stardust skrev:
15 nov 2019 18:16
Hej Bilvårdsvänner!

Jag söker lokal att hyra eller hyra in mig på i trakten kring Uppsala.

Om någon har tips så tas dem tacksamt emot. :jeps
En av mina idéer för forumet är en avdelning av forumet för information eller förmedling av just utrymmen att hålla till i för tvätt - info (inkl kartor) om GDSer liksom lokaler på semi-pro eller t o m professionell nivå .. utrustninglista, förteckning över vilka kem man kan använda där, betygsättning av ljuset i lokalen, bilder, hur ren luften i lokalen är etc. Jag själv skulle vilja veta vad som finns omkring mig, liksom vad som finns i grannkommunen. Det är INTE så lätt som att bara ringa kommunen och fråga har jag nämligen upptäckt.
Golf VI (2009) 1.4 TSI 122 hk DSG 7, Svart

abbe_
Medlem
Inlägg: 70
Blev medlem: 13 jun 2009 09:49

Re: Söker lokal

Inlägg av abbe_ » 11 dec 2019 14:14

MRisberg skrev:
23 nov 2019 12:17


En av mina idéer för forumet är en avdelning av forumet för information eller förmedling av just utrymmen att hålla till i för tvätt - info (inkl kartor) om GDSer liksom lokaler på semi-pro eller t o m professionell nivå .. utrustninglista, förteckning över vilka kem man kan använda där, betygsättning av ljuset i lokalen, bilder, hur ren luften i lokalen är etc. ...
Autodude har något åt det hållet:

https://www.autodude.se/tvatthallar_gds_hallar/

/A

Användarvisningsbild
MRisberg
Medlem
Inlägg: 467
Blev medlem: 10 jun 2018 22:26
Ort: Täby, Sthlm
Kontakt:

Re: Söker lokal

Inlägg av MRisberg » 05 jan 2020 16:56

abbe_ skrev:
11 dec 2019 14:14
Autodude har något åt det hållet:

https://www.autodude.se/tvatthallar_gds_hallar/

/A
Jag vet. Det är lustigt bara att redan andra meningen i deras artikel är felaktig:
Särskilt användbart är det om du vill använda foam lance och inte har tillgång till en egen högtryckstvätt.
Jag har frågat OKQ8 och de tillåter tyvärr inte att man använder foam lance i deras gör det själv-hallar.

Jag tycker däremot att det är ett bra initiativ av AutoDude och önskar att OKQ8 ändrar sin policy under 2020. Jag jobbar så sakteligen på den frågan med dem.

Men ja, mer sånt här vill jag ha på den här sajten. Var hittar man utrymmen att vara i, var hittar man hjälp att få när man behöver — inte bara var man hittar produkterna .. utan var kan man använda de man redan köpt. =)
Golf VI (2009) 1.4 TSI 122 hk DSG 7, Svart

passion4cars

Re: Söker lokal

Inlägg av passion4cars » 07 jan 2020 18:04

kollat blocket ? finns ibland "rätt" lokal där om man har lite tur , lycka till :)

Ipzen
Ny Medlem
Inlägg: 1
Blev medlem: 19 jan 2020 09:37

Re: Söker lokal

Inlägg av Ipzen » 19 jan 2020 09:44

Nu vet jag inte riktigt vad för lokal du letar efter, om de e för personligt hobbybruk eller riktig verksamhet.

Men mitt tips är: en gammal lada :P
Jag skickade ut i min lokala ortsgrupp och frågade om någon hade ett litet garage eller lada man kunde hyra in sig i och nu har jag ett gammalt grisstall som är ombyggt till garage/verkstad som jag hyr, fungerar perfekt för mina ändamål. Billigt som sjutton dessutom.

Användarvisningsbild
MRisberg
Medlem
Inlägg: 467
Blev medlem: 10 jun 2018 22:26
Ort: Täby, Sthlm
Kontakt:

Re: Söker lokal

Inlägg av MRisberg » 07 mar 2020 12:41

Det har faktiskt gått så långt nu att tjejen och jag tittar på att flytta, bl a anledningen att kunna hålla rent och pyssla lite med bilen.
Golf VI (2009) 1.4 TSI 122 hk DSG 7, Svart

Skriv svar