Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Photoshop,

En plats där ni kan verbalisera det ni känner för just nu.
Göran

Re: Photoshop,

Inlägg av Göran » 13 jul 2010 19:08

10 dagar kvar innan den kommer! :cheers
Senast redigerad av 4 Göran, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
Jensa
Trogen Medlem
Trogen Medlem
Inlägg: 645
Blev medlem: 01 apr 2010 22:26
Ort: Kävlinge

Re: Photoshop,

Inlägg av Jensa » 15 jul 2010 16:10

Hehe, väntar känner jag igen då jag precis har hämtat ut min nya bil så förstår att du har koll på nedräkningen o längtar lite ;)
Senast redigerad av 4 Jensa, redigerad totalt 14 gång.

Göran

Re: Photoshop,

Inlägg av Göran » 15 jul 2010 17:08

Jensa skrev:Hehe, väntar känner jag igen då jag precis har hämtat ut min nya bil så förstår att du har koll på nedräkningen o längtar lite ;)
Precis! ;)
Senast redigerad av 4 Göran, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
Jensa
Trogen Medlem
Trogen Medlem
Inlägg: 645
Blev medlem: 01 apr 2010 22:26
Ort: Kävlinge

Re: Photoshop,

Inlägg av Jensa » 15 jul 2010 20:06

Själv hade jag turen att jag bara behövde vänta en och en halv vecka på att få min :D

Användarvisningsbild
plajton
Ny Medlem
Inlägg: 1
Blev medlem: 17 aug 2022 05:55

Re: Photoshop,

Inlägg av plajton » 17 aug 2022 06:09

De flesta bildvisningsprogram, tex Faststone, Irfanview, XNView och liknande har enklare möjligheter för justering av kontrast och färgmättnad osv.
Vill man kunna göra lite mer finns GIMP, samt exempelvis paint.net. paint.net är något mindre avancerat än GIMP, men klarar av en hel del (det klarar exempelvis editering i lager). Båda är gratis och bara att ladda ner och testa.
Det finns ju gratis program för hantering av RAW-filer åxå, men det kanske inte är aktuellt? RAWTherapee är ett och så finns Darktable.
Jag har en XPPen Deco MW i A5, en rätt lagom storlek. Det jag använder den till är främst Gimp (går även att använda iställer för mus, såklart). Det blir mycket lättare att markera, färglägga, rita osv än med en mus. Mycket bättre precision.

Bosse78
Medlem
Inlägg: 116
Blev medlem: 26 apr 2013 18:05
Ort: Sthlm

Re: Photoshop,

Inlägg av Bosse78 » 17 aug 2022 21:49

plajton skrev:
17 aug 2022 06:09
De flesta bildvisningsprogram, tex Faststone, Irfanview, XNView och liknande har enklare möjligheter för justering av kontrast och färgmättnad osv.
Vill man kunna göra lite mer finns GIMP, samt exempelvis paint.net. paint.net är något mindre avancerat än GIMP, men klarar av en hel del (det klarar exempelvis editering i lager). Båda är gratis och bara att ladda ner och testa.
Det finns ju gratis program för hantering av RAW-filer åxå, men det kanske inte är aktuellt? RAWTherapee är ett och så finns Darktable.
Jag har en XPPen Deco MW i A5, en rätt lagom storlek. Det jag använder den till är främst Gimp (går även att använda iställer för mus, såklart). Det blir mycket lättare att markera, färglägga, rita osv än med en mus. Mycket bättre precision.
12 år senare ?

Skriv svar