Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Trist :-(...

En plats där ni kan verbalisera det ni känner för just nu.
Användarvisningsbild
mortil
Moderator
Moderator
Inlägg: 1402
Blev medlem: 15 sep 2008 23:23
Kontakt:

Re: Trist :-(...

Inlägg av mortil » 06 okt 2014 22:04

alltså. vilken idiot rent utsagt .

fortsätt som vanligt

när jag jobbade som fastighetsskötare så hade vi hyresgäster som gnällde på tamejfasiken allt möjligt knepigt. de va allt från grannens hostande när han va sjuk till kråkorna som satt i träden utanför. eller att jag borde klippt gräsmattorna med en sån handjagare för åkgräsklipparen lät för mycke.

de jag tycker är knepigt i såna här fall är att dom har mage att gnälla, man har köpt huset och tomten. de har grannarna också och vill dom inte se/höra vissa saker så är det ju upp till dom att plantera en stor häck eller bygga bullerstaket runt sitt hus.

huvudet högt och tvättsvampen i högsta hugg. sen är de bara o tvätta bilen. å gnäller han mer så kan jag komma upp å hjälpa dig tvätta bilen.. å min bil.. å säkert nån mer .. ;)
!! MORTIL !!
Putsar, Polerar, Folierar, Strajpar, Mår gött och lever livet..

Användarvisningsbild
Manor
Moderator
Moderator
Inlägg: 5622
Blev medlem: 14 aug 2010 16:56
Ort: Stockholm

Re: Trist :-(...

Inlägg av Manor » 07 okt 2014 00:47

mortil skrev:alltså. vilken idiot rent utsagt .

fortsätt som vanligt

när jag jobbade som fastighetsskötare så hade vi hyresgäster som gnällde på tamejfasiken allt möjligt knepigt. de va allt från grannens hostande när han va sjuk till kråkorna som satt i träden utanför. eller att jag borde klippt gräsmattorna med en sån handjagare för åkgräsklipparen lät för mycke.

de jag tycker är knepigt i såna här fall är att dom har mage att gnälla, man har köpt huset och tomten. de har grannarna också och vill dom inte se/höra vissa saker så är det ju upp till dom att plantera en stor häck eller bygga bullerstaket runt sitt hus.

huvudet högt och tvättsvampen i högsta hugg. sen är de bara o tvätta bilen. å gnäller han mer så kan jag komma upp å hjälpa dig tvätta bilen.. å min bil.. å säkert nån mer .. ;)
Hahahaha, ja tvätta hemma vill jag självklart kunna fortsätta med.
Jag gör som sagt ett försök att låta tvätten stå i förrådet, och hoppas att det blir tystare och bättre.

Jag hörde nu från den gnälliga grannens närmaste granne (mitt över gatan från min uppfart) att "gnällgrannen" hade frågat dem om inte de blev störda av att jag "höll på", varpå de hade svarat nej :). Däremot så hade de själva stört sig på "gnällgrannen" då han satte upp en luft-luft värmepump på ytterväggen mot deras framsida och altan. Den är numera kasserad och bortmonterad...men uppmonteringen hade gjorts utan inledande diskussion. Detta skulle jag själv inte reagerat på, men vi är alla olika...
mvh Manor
_____________________________
Suzuki Swift (2014)
Once you go lack you never go back.

Användarvisningsbild
Manor
Moderator
Moderator
Inlägg: 5622
Blev medlem: 14 aug 2010 16:56
Ort: Stockholm

Re: Trist :-(...

Inlägg av Manor » 07 okt 2014 01:01

garagehunden KL skrev:För mig låter det orimligt att börja göra eftergifter utan speciella skäl. Om man pysslar på dagtid med helt normala aktiviteter gör man väl det i sin fulla rätt. Att kommunen skulle ha med det att göra som nån nämnde verkar konstigt. Lever vi i nån slags anstaltsmiljö?

En annan sak blir om någon granne har särskilda behov, kanske pga skiftarbete eller annat. Men då får ju den personen framföra det hövligt och be om en rimlig anpassning som en tjänst, inte som ett krav från en översittare som vill dryga sig. Det går bort direkt.
Annars är jag noga med att det ska vara lugnt nattetid, men det är en personlig preferens och boendet är anpassat därefter. Hade jag såna grannar som manor hade jag övervägt att flytta.
OBS! Jag har inte haft några egentliga problem med någon granne tidigare.
Det mesta löses i samförstånd, även om någon av grannarna haft högljudda och sena fester några gånger...men inget vi inte grubblat så mycket på...

Vi har bott i samma hus i 29 år, och "gnällgrannen" har väl bott i sitt hus i cirka 10 år. Vi har som sagt ingen direkt kontakt, och det har heller inte varit något strul tidigare med dem.

Hela grejen känns som sagt trist och tråkigt, men bor man i ett område med 10 meter mellan husen så kan man inte kräva absolut tystnad under normal dagtid. Skulle det vara en skiftarbetare, eller om de har besökare och sitter ute och störs så hade ett vänligt påpekande om att avvakta med tvätten räckt. Jag har som sagt inget intresse av att reta upp någon, utan jag vill bara ha möjligheten att pyssla med grejer även om de "låter".

Respekten för varandra kan ju inte bara gå åt ett håll.
Oftast så är det ju tyst från även mig...utom vid tvätt, gräsklippning, biltork och i något enstaka fall lövblåst eller snöslunga. Sett till en normal 7-dagars vecka så är det väl frågan om oljud 1-2 timmar mitt på dagen (oftast en lördag eller söndag)...i övrigt så vill jag hävda att jag inte för oväsen (inte ens spelar högt på stereon)...
mvh Manor
_____________________________
Suzuki Swift (2014)
Once you go lack you never go back.

Användarvisningsbild
progge
Moderator
Moderator
Inlägg: 3278
Blev medlem: 19 jan 2013 13:02
Ort: Smålandsstenar.

Re: Trist :-(...

Inlägg av progge » 07 okt 2014 05:38

garagehunden KL skrev:För mig låter det orimligt att börja göra eftergifter utan speciella skäl. Om man pysslar på dagtid med helt normala aktiviteter gör man väl det i sin fulla rätt. Att kommunen skulle ha med det att göra som nån nämnde verkar konstigt. Lever vi i nån slags anstaltsmiljö?
Det är mycket som regleras inom kommunala lagar.
Buller,utsläpp mm. Att få dessa tjänstemän mot sig är inte så kul. de hittar alltid någon paragraf att stödja sig i mot.
Att spola av bilen, med dessa miljö gifter som ligger på lacken är inte tillåtet om spill vattnet går med dagvatten.
Starta en bil och låta den gå på tom gång längre en en minut, så här kommer det att låta.
Jag har varit i denna soppa, och det tar på energin att strida.

Hitta en fredlig lösning, innan det spårar ut.
Mitt råd :nicka
Mvh Progge
............................................................................
Nissan Qashqai 1.3 Tekna+ Dynamic MAGNETIC RED PEARL 2020 :nicka

Användarvisningsbild
Manor
Moderator
Moderator
Inlägg: 5622
Blev medlem: 14 aug 2010 16:56
Ort: Stockholm

Re: Trist :-(...

Inlägg av Manor » 07 okt 2014 07:36

progge skrev:
garagehunden KL skrev:För mig låter det orimligt att börja göra eftergifter utan speciella skäl. Om man pysslar på dagtid med helt normala aktiviteter gör man väl det i sin fulla rätt. Att kommunen skulle ha med det att göra som nån nämnde verkar konstigt. Lever vi i nån slags anstaltsmiljö?
Det är mycket som regleras inom kommunala lagar.
Buller,utsläpp mm. Att få dessa tjänstemän mot sig är inte så kul. de hittar alltid någon paragraf att stödja sig i mot.
Att spola av bilen, med dessa miljö gifter som ligger på lacken är inte tillåtet om spill vattnet går med dagvatten.
Starta en bil och låta den gå på tom gång längre en en minut, så här kommer det att låta.
Jag har varit i denna soppa, och det tar på energin att strida.

Hitta en fredlig lösning, innan det spårar ut.
Mitt råd :nicka
Ja, jag har inget intresse av att "kriga" på något sätt.
Dock så vill jag ju kunna hålla på och "greja" hemmavid och inte bara lägga mig platt då ingen av de andra grannarna som jag pratat med störs. Det känns snett att en granne ska ha rätt att sätta spelreglerna för alla andra. Det borde gå att jämka lite...

Om det var miljöaspekten runt spillvatten som hade kommit upp så hade det nog varit kört, men i detta läge så var det buller som diskuterades...och då bullrar även motorgräsklipparen etc. Jag är som sagt inte ensam om att ha en högtryckstvätt, men min används absolut mer frekvent. Samtliga grannar har också motorgräsklippare, men dock inte "gnällgrannen".

Nej usch, hela situationen känns rejält trist :(. Jag är dålig på att hantera konflikter, jag känner mig mest olustig till hela situationen faktiskt.
mvh Manor
_____________________________
Suzuki Swift (2014)
Once you go lack you never go back.

Användarvisningsbild
Norrhyttan
Trogen Medlem
Trogen Medlem
Inlägg: 765
Blev medlem: 21 maj 2014 14:14
Ort: Norrhyttan

Re: Trist :-(...

Inlägg av Norrhyttan » 07 okt 2014 09:25

Manor skrev: Om det var miljöaspekten runt spillvatten som hade kommit upp så hade det nog varit kört, men i detta läge så var det buller som diskuterades...
Problemet är väl att om och när grannen inser att bullerspåret kanske inte håller, då tar han till miljöaspekten.
Vad var det jag sa!

Användarvisningsbild
garagehunden KL
Medlem
Inlägg: 339
Blev medlem: 22 jun 2013 13:16

Re: Trist :-(...

Inlägg av garagehunden KL » 07 okt 2014 10:01

Det är bara det att bosätter man sig med tio meter mellan husen och man klagar över att det förs ljud som exemplet som togs 1-2 timmar mitt på dagen mestadels lördag- söndag så har den klagande hamnat på fel ställe. Att sådana personer får sätta reglerna är fel. Personligen skulle jag inte vilja bo med såna grannar, möjligen om jag blev riktigt gammal och satt och tittade i en stol hela dagen för jag inte orkade annat men det är förstås inget jag önskar.
.
Hur går det för dem som bor i en förort och inte kan annat med buller utanför dygnet runt? Vad har de för möjlighet att klaga över ett par timmars (o)ljud dagtid? Hur går det för de som bor mitt inne i stan med gator och bilar utanför dygnet runt? Det anses ju attraktivt av priserna att döma. Då väljer man väl med fördel att inte bo där framför att kräva att stora gator skall stängas av för min skull för jag vill inte ha ljud runtom. Eller låter bli att bosätta sig intill järnvägsspåret istället för att kräva att tågen slutar köra. Det är alltså ett otroligt bortskämt beteende, ibland sjukligt, och lite grann rår vi för det själva eftersom det verkar tolereras mer eller mindre. Tror inte det varit så tidigare utan är ett fenomen som kommit under senare decennier och vi har en tendens att bara acceptera.

Det tycks finnas större tolerans för folk som lever djävulen om nätterna vilket jag ser som nidingsdåd om man bor tätt inpå andra. Det däremot måste finnas regler mot som ska följas. Vill man ha undantag tillfälligtvis får det överenskommas med de drabbade i förväg. Det är det naturliga; vara verksam på dagen och stilla på natten. Men det naturliga fjärmas vi alltmer ifrån.

Det handlar inte om att kriga. Mer om att man måste kunna leva ett normalt liv vilket innebär måttliga ljud dagtid eller kvällstid före nio i alla fall. Det inbegriper tvätt och gräsklippning etc. Annars bör man bo på anpassat annat håll om man störs av den dagliga tillvaron vi kallar ett normalt liv.

Det hör ihop med så mycket annat. Människan blir alltmer artificiell eller vad vi ska kalla det. Man proppar gladeligen i sina ungar gifter och skräpmat upp över öronen dagarna i ände så de får men för livet och deras hälsa allvarligt sätts på spel men blir livrädda om det kommer ett djur från skogen in på tomten och bajsar, då är det livsfara å färde och en allvarlig olägenhet som måste åtgärdas, gärna av kommunen. Såna yttringar hör ihop, är delar av samma sak, ett likartat konstlat synsätt.

Det är det naturliga att höra ljud på dagen. Alternativet kan vara att som undertecknad bo på en plats det är några hundra meter till närmaste granne. Men även där kommer en traktor tidvis att köra på åkern utanför ibland t.o.m. långt in på småtimmarna på nätterna när det är tvunget för att hinna med, eller en maskin att arbeta i skogen intill, ett flygplan flyga inom hörhåll eller en gräsklippare som försöker hålla vägrenarna klippta, en hötork vars tjutande hörs vida omkring dygnet runt vissa årstider. Ja, det är faktiskt oftast större verksamhet och livaktigare än i många villaområden men på ett annat sätt kanske, och möjligen mer med tyngdpunkt periodvis.
Har aldrig hört talats om att nån kommit sig för att klaga över det. I bästa fall skulle det framkalla ett gott skratt som inför ett roligt skämt men troligare rendera ett välförtjänt renommé som officiell byfåne.

Bosse78
Medlem
Inlägg: 116
Blev medlem: 26 apr 2013 18:05
Ort: Sthlm

Re: Trist :-(...

Inlägg av Bosse78 » 07 okt 2014 10:07

Man måste ju ändå tycka lite synd om den här typen av människor, som har så trist och innehållslöst liv att man måste fokusera och störa sig på vad andra gör.

Tycker ändå inte att du ska ägna denna person någon tanke, utan köra på som tidigare (ev lite mer =D ). Om han säger nått igen så kan du ju berätta att du talat med andra grannar som absolut inte blir störda.

Användarvisningsbild
Manor
Moderator
Moderator
Inlägg: 5622
Blev medlem: 14 aug 2010 16:56
Ort: Stockholm

Re: Trist :-(...

Inlägg av Manor » 07 okt 2014 11:27

Norrhyttan skrev:
Manor skrev: Om det var miljöaspekten runt spillvatten som hade kommit upp så hade det nog varit kört, men i detta läge så var det buller som diskuterades...
Problemet är väl att om och när grannen inser att bullerspåret kanske inte håller, då tar han till miljöaspekten.
Ja, det gäller att inte tipsa honom om detta ;).
mvh Manor
_____________________________
Suzuki Swift (2014)
Once you go lack you never go back.

Användarvisningsbild
Manor
Moderator
Moderator
Inlägg: 5622
Blev medlem: 14 aug 2010 16:56
Ort: Stockholm

Re: Trist :-(...

Inlägg av Manor » 07 okt 2014 13:04

garagehunden KL skrev:Det är bara det att bosätter man sig med tio meter mellan husen och man klagar över att det förs ljud som exemplet som togs 1-2 timmar mitt på dagen mestadels lördag- söndag så har den klagande hamnat på fel ställe. Att sådana personer får sätta reglerna är fel. Personligen skulle jag inte vilja bo med såna grannar, möjligen om jag blev riktigt gammal och satt och tittade i en stol hela dagen för jag inte orkade annat men det är förstås inget jag önskar.
.
Hur går det för dem som bor i en förort och inte kan annat med buller utanför dygnet runt? Vad har de för möjlighet att klaga över ett par timmars (o)ljud dagtid? Hur går det för de som bor mitt inne i stan med gator och bilar utanför dygnet runt? Det anses ju attraktivt av priserna att döma. Då väljer man väl med fördel att inte bo där framför att kräva att stora gator skall stängas av för min skull för jag vill inte ha ljud runtom. Eller låter bli att bosätta sig intill järnvägsspåret istället för att kräva att tågen slutar köra. Det är alltså ett otroligt bortskämt beteende, ibland sjukligt, och lite grann rår vi för det själva eftersom det verkar tolereras mer eller mindre. Tror inte det varit så tidigare utan är ett fenomen som kommit under senare decennier och vi har en tendens att bara acceptera.

Det tycks finnas större tolerans för folk som lever djävulen om nätterna vilket jag ser som nidingsdåd om man bor tätt inpå andra. Det däremot måste finnas regler mot som ska följas. Vill man ha undantag tillfälligtvis får det överenskommas med de drabbade i förväg. Det är det naturliga; vara verksam på dagen och stilla på natten. Men det naturliga fjärmas vi alltmer ifrån.

Det handlar inte om att kriga. Mer om att man måste kunna leva ett normalt liv vilket innebär måttliga ljud dagtid eller kvällstid före nio i alla fall. Det inbegriper tvätt och gräsklippning etc. Annars bör man bo på anpassat annat håll om man störs av den dagliga tillvaron vi kallar ett normalt liv.

Det hör ihop med så mycket annat. Människan blir alltmer artificiell eller vad vi ska kalla det. Man proppar gladeligen i sina ungar gifter och skräpmat upp över öronen dagarna i ände så de får men för livet och deras hälsa allvarligt sätts på spel men blir livrädda om det kommer ett djur från skogen in på tomten och bajsar, då är det livsfara å färde och en allvarlig olägenhet som måste åtgärdas, gärna av kommunen. Såna yttringar hör ihop, är delar av samma sak, ett likartat konstlat synsätt.

Det är det naturliga att höra ljud på dagen. Alternativet kan vara att som undertecknad bo på en plats det är några hundra meter till närmaste granne. Men även där kommer en traktor tidvis att köra på åkern utanför ibland t.o.m. långt in på småtimmarna på nätterna när det är tvunget för att hinna med, eller en maskin att arbeta i skogen intill, ett flygplan flyga inom hörhåll eller en gräsklippare som försöker hålla vägrenarna klippta, en hötork vars tjutande hörs vida omkring dygnet runt vissa årstider. Ja, det är faktiskt oftast större verksamhet och livaktigare än i många villaområden men på ett annat sätt kanske, och möjligen mer med tyngdpunkt periodvis.
Har aldrig hört talats om att nån kommit sig för att klaga över det. I bästa fall skulle det framkalla ett gott skratt som inför ett roligt skämt men troligare rendera ett välförtjänt renommé som officiell byfåne.
Väldigt välformulerat, och jag håller med till 100%.
Alla har väl någon gång sett "Grannfejden" där Robert Ascberg åkte ut i landet med "experter" för att medla mellan grannar. Ibland var det regelrätta krig med våld och skadegörelse etc., så det finns mycket konstigt folk därute. Dock så resonerar väl min "gnällgranne" på ett liknande sätt...i hans ögon så är det väl jag som är konstig som tvättar och vårdar bilarna varje vecka...och visst, man är väl en mycket mycket sjuk människa :D.
mvh Manor
_____________________________
Suzuki Swift (2014)
Once you go lack you never go back.

Användarvisningsbild
Bananen
Trogen Medlem
Trogen Medlem
Inlägg: 754
Blev medlem: 19 apr 2013 12:07
Ort: Kungälv

Re: Trist :-(...

Inlägg av Bananen » 07 okt 2014 15:01

Manor skrev: Dock så resonerar väl min "gnällgranne" på ett liknande sätt...i hans ögon så är det väl jag som är konstig som tvättar och vårdar bilarna varje vecka...och visst, man är väl en mycket mycket sjuk människa :D.
Där måste jag hålla med honom! :nicka ;) :cheers
/ Hälsningar Thomas

Användarvisningsbild
limban
Forumägare
Forumägare
Inlägg: 4006
Blev medlem: 30 sep 2009 22:25
Ort: Bollnäs
Kontakt:

Re: Trist :-(...

Inlägg av limban » 07 okt 2014 21:33

Manor..

tyvärr finns det ju folk som alltid ska klaga vad man än gör.. :twisted:

känner du att du inte har gjort något fel tycker jag du ska fronta den personen,, och säga vad du tycker.. det kan ju aldrig vara fel..
han kanske bara är avundsjuk.. eller nått.. ;)

detta ska absolut inte förstöra din fritidssysselsättning.. :nicka

Stå på dig.. klapp på ryggen..

// Anders
Bild
MVH Anders Lindbäck
Tel: +46 (0) 278-127 30 info@bollnasbilvard.se

Användarvisningsbild
Rasseman
Medlem
Inlägg: 211
Blev medlem: 06 aug 2014 22:29

Re: Sv: Trist :-(...

Inlägg av Rasseman » 07 okt 2014 21:53

limban skrev:Manor..

tyvärr finns det ju folk som alltid ska klaga vad man än gör.. :twisted:

känner du att du inte har gjort något fel tycker jag du ska fronta den personen,, och säga vad du tycker.. det kan ju aldrig vara fel..
han kanske bara är avundsjuk.. eller nått.. ;)

detta ska absolut inte förstöra din fritidssysselsättning.. :nicka

Stå på dig.. klapp på ryggen..

// Anders
Tror det är det bästa, till att börja med i alla fall.

V70 2,5 FT -11 R-Design

Användarvisningsbild
Fox32
Medlem
Inlägg: 435
Blev medlem: 10 jun 2014 19:01
Ort: Stockholm

Re: Trist :-(...

Inlägg av Fox32 » 08 okt 2014 14:50

Människor gillar inte udda beteenden. Man skall klippa gräsmattan för det är udda att skita i det, men man får inte klippa för mycket, då har man gräsmattefetisch och ses som konstig. Har man skitig bil är man en gris och tvättar man den för mycket så är man manisk. ALLA (nåja, dem allra flesta) brottas med dessa tankar om människor i sin omgivning eller på jobbet, men bara ett fåtal låter det utvecklas till ett agg för grannen/kollegan etc.

Jag märker det själv, grannar som går förbi fäller kommentarer som "å du putsar och putsar på bilen" inte att de stör sig på det, men att de uppmärksammat mitt udda beteende jämfört med deras norm, där man kör bilen genom biltvätten var tredje söndag medan de smygköper en dubbel snickers på macken. Samma sak med gräsmattan, "å du jobbar och jobbar med den där gräsmattan"...
Det handlar om att göra avtryck

Min projekttråd: viewtopic.php?f=13&t=8676

deciso
Trogen Medlem
Trogen Medlem
Inlägg: 883
Blev medlem: 16 okt 2008 18:12
Ort: Falköping

Re: Trist :-(...

Inlägg av deciso » 08 okt 2014 16:54

Klockren psykologisk beskrivning av människan av FOX32

Användarvisningsbild
Manor
Moderator
Moderator
Inlägg: 5622
Blev medlem: 14 aug 2010 16:56
Ort: Stockholm

Re: Trist :-(...

Inlägg av Manor » 08 okt 2014 17:39

deciso skrev:Klockren psykologisk beskrivning av människan av FOX32
Me like =)
mvh Manor
_____________________________
Suzuki Swift (2014)
Once you go lack you never go back.

Användarvisningsbild
Bananen
Trogen Medlem
Trogen Medlem
Inlägg: 754
Blev medlem: 19 apr 2013 12:07
Ort: Kungälv

Re: Trist :-(...

Inlägg av Bananen » 08 okt 2014 17:41

Fox32 skrev:........de smygköper en dubbel snickers på macken. ...
Och det stör du dig på! ;)
Kunde inte hålla mig. :D
/ Hälsningar Thomas

Användarvisningsbild
Fox32
Medlem
Inlägg: 435
Blev medlem: 10 jun 2014 19:01
Ort: Stockholm

Re: Trist :-(...

Inlägg av Fox32 » 08 okt 2014 21:00

Bananen skrev:
Fox32 skrev:........de smygköper en dubbel snickers på macken. ...
Och det stör du dig på! ;)
Kunde inte hålla mig. :D
Haha, Nej men genom sig själv känner man andra.. Brukade vara jag innan jag intresserade mig för bilvård och numera bara handtvättar! =)
Det handlar om att göra avtryck

Min projekttråd: viewtopic.php?f=13&t=8676

danne67
Medlem
Inlägg: 260
Blev medlem: 22 apr 2012 16:05

Re: Trist :-(...

Inlägg av danne67 » 08 okt 2014 23:11

Lider med dig... Du kan självklart inte låta en sån person 'vinna' genom att sluta med ditt favvointresse. Kanske ska du nästa gång du ser personen helt enkelt berätta att du pratat med alla runt omkring och det finns ingen annan en DU som har den åsikten. Jag gör inte detta på mornar eller kvällar utan på dagen, så jag kommer självklart att fortsätta att tvätta på dagarna. Du får nog flytta ut i bushen om du inte kan klara det som samtliga i området anser är normala aktiviteter i ett villaområde. Dra gärna en parallell till att alla skall sluta köra gräsklippare, tror inte de kommer att sluta klippa gräset med maskin!

Få honom att förstå att du INTE varit tyst om detta. Var hela tiden trevlig men gör helt klart var du står någonstans. Sedan börjar du att hälsa trevlig på honom varje gång ni får ögonkontakt. Det kommer att göra att du mår bättre, fast det är kanske inte ömsesidigt.

Du kommer att må dåligt om du slutar med ditt intresse och du kommer att må dåligt om du känner att du måste smyga undan när du ser honom. Huvudet högt och få gnällis att känna sig lite utanför. Sen att du i den närmaste framtiden kommer att känna ett obehag, samt att du kommer ha lite mycket tankar och ev lite sömnsvårigheter p g a detta är helt normalt och visar bara att du är mänsklig. Men backa inte, du kommer att må dåligt av det under en längre tid. I synnerhet som det finns stor chans att du blir sur på dig själv efteråt (i alla fall om du är lite som mig).

Är inte ens säker på att du skall ha högtrycket inomhus, varför skall man ge personen den segern? Du gör ju absolut inget fel!!!

Värden är full av sådana där personer. Var inte otrevlig, men fall inte undan. Tror nyckeln ligger i att du visar att du reagerat och pratat med övriga i grannskapet!

Lycka till :jeps :cheers

Användarvisningsbild
Manor
Moderator
Moderator
Inlägg: 5622
Blev medlem: 14 aug 2010 16:56
Ort: Stockholm

Re: Trist :-(...

Inlägg av Manor » 09 okt 2014 13:40

Ja, du kanske har rätt "danne67"...att dra in högtryckstvätten i förrådet kanske bara ställer till det, och skulle något knasa sig så är det inget kul att få in drösvis med vatten i förrådet.

Jag tänkte inte konfrontera grannen, men tvättar bilarna i helgen som vanligt men skippar att blåstorka dem (åtminstone tills i vår).
Kommer han över och gnäller igen så får man väl säga ifrån på ett vänligt sätt att det är som det är.

Tristnog så grubblar jag mest på detta när det är sovdags...trots att man bara borde slå ifrån sig :(.
mvh Manor
_____________________________
Suzuki Swift (2014)
Once you go lack you never go back.

Skriv svar