Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Ny gräsklippare, Tips någon?

En plats där ni kan verbalisera det ni känner för just nu.
Användarvisningsbild
Manor
Moderator
Moderator
Inlägg: 5622
Blev medlem: 14 aug 2010 16:56
Ort: Stockholm

Re: Ny gräsklippare, Tips någon?

Inlägg av Manor » 13 maj 2016 06:37

Manor skrev:
Sandgrens skrev:Vi har köpt ryobis värsting av de batteridrivna. Har en tomt på 1200 men endast lite mer än hälften är gräs. Det man måste tänka på med elklippare är att de går inte klippa om gräset ör minsta lilla fuktigt, då har den ingen kraft att varken slänga in gräset i korgen eller klippa ordentligt. Fördelen med ryobi ör att samma batteri passar till många andra maskiner. Vi köpte till en ordentlig trimmer som ör fantastisk! Grästrimmern ör nog en av de bästa köpen jag gjort!
Bosch batteriklippare grejade både högt och fuktigt gräs enligt Råd & Rön testen. Lika bra som bensinklipparen som kom på 2:a plats, vill jag minnas.
Nä, inte blev det någon laddbar Bosch inte. Vilket plastsmäck...den såg ut att falla i bitar bara man skulle stöta emot något. Stiga har dock en 80 volts laddbar maskin som såg ut som en vanlig motorgräsklippare, men den var självklart dyrare.

Nåja motorgräsklipparen som jag har startade klockrent på första rycket och får klara en säsong till :).
mvh Manor
_____________________________
Suzuki Swift (2014)
Once you go lack you never go back.

Användarvisningsbild
rockbabe
Ny Medlem
Inlägg: 8
Blev medlem: 13 okt 2019 19:03

Re: Ny gräsklippare, Tips någon?

Inlägg av rockbabe » 30 jan 2022 18:30

Farsan använder en Klippo Excellent H med Hondamotor och den har jag själv klippt med och den är alldeles lysande. Kolla in...

REKLAMLÄNK borttagen, MOD.

eller den här sidan där den beskrivs bättre.

Ingen försäljning görs av klipparen utan butik/återförsäljare får du leta upp själv. ;)

Skriv svar