Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Foam lance
-
- Ny Medlem
Foam lance
Förslag på tre skum produkter som är ett måste i garaget.
- Funk
- Moderator
Re: Foam lance
Jag skulle säga att dom bättre är Valet Pro och Bilt Hamber, men även ett drygt schampo med en skvätt alkalie i funkar alldeles utmärkt att skumma.
Turtle har en produkt som är OK, och till och med bra om man boostar den med typ 20% HD-grön alkalie.
/Thomas
Turtle har en produkt som är OK, och till och med bra om man boostar den med typ 20% HD-grön alkalie.
/Thomas
© Funk, utnyttjande och hänvisning till text och bilder i kommersiella sammanhang endast efter överenskommelse
-
- Ny Medlem
- Funk
- Moderator
Hoppa över förseglingen, den är inget vidare. Schampot har jag aldrig testat.
Varför inte ta en annan väg, kombinera schampo med glans. Typ Labocosmetica RevitaX, Gyeon Q²M Bathe+ eller Tershine Purify S.
Som våtförsegling/glanshöjare kör jag ibland denna: Gyeon Q²M WetCoat
/Thomas
Varför inte ta en annan väg, kombinera schampo med glans. Typ Labocosmetica RevitaX, Gyeon Q²M Bathe+ eller Tershine Purify S.
/Thomas
© Funk, utnyttjande och hänvisning till text och bilder i kommersiella sammanhang endast efter överenskommelse
-
- Ny Medlem
Tänkte använda foam lance till allt utom kallavfettning utan att använda svamp o.dyl. om det nu går.Funk skrev: ↑14 jul 2024 14:12Hoppa över förseglingen, den är inget vidare. Schampot har jag aldrig testat.
/Thomas
- Funk
- Moderator
Sorry ,men det funkar inte riktigt. Du måste allt tvätta mekaniskt också. Framförallt innan du lägger på någon form av glanshöjare/skydd.
/Thomas