Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Utbildning för någon på hobbynivå?

Matnyttig information och tips!
ChrisA
Ny Medlem
Inlägg: 21
Blev medlem: 15 apr 2020 21:08

Utbildning för någon på hobbynivå?

Inlägg av ChrisA » 19 okt 2020 18:02

Är det någon här som känner till en grundutbildning i Göteborgsområdet? Tänker mig 1-2 dagars där man går igenom rekond med allt vad det innebär och polering. Inget jag ska jobba med men hade samtidigt velat lära mig polera och förstå bilvård bättre då det är kul att kunna för sin egen skull.

Användarvisningsbild
Funk
Moderator
Moderator
Inlägg: 4084
Blev medlem: 18 okt 2008 17:52
Ort: Göteborg

Re: Utbildning för någon på hobbynivå?

Inlägg av Funk » 20 okt 2020 06:46

Vi har haft träffar i forumets regi tidigare, men det är lite låg aktivitet och dessutom rätt stora avstånd så det är svårare nu..

/Thomas
© Funk, utnyttjande och hänvisning till text och bilder i kommersiella sammanhang endast efter överenskommelse

ChrisA
Ny Medlem
Inlägg: 21
Blev medlem: 15 apr 2020 21:08

Re: Utbildning för någon på hobbynivå?

Inlägg av ChrisA » 20 okt 2020 10:46

Funk skrev:
20 okt 2020 06:46
Vi har haft träffar i forumets regi tidigare, men det är lite låg aktivitet och dessutom rätt stora avstånd så det är svårare nu..

/Thomas
Ok vad synd, tror jag hade kunnat lära mig mycket.

Men om någon annan känner till någon sådan kurs i Göteborg eller närheten får ni gärna skriva det så kanske jag vågar mig på att polera bilen. Har en A5 från 2019 och är rädd att jag ska förstöra något och vågar nog inte bara lyssna på youtube kring instruktioner.

Teemu
Medlem
Inlägg: 46
Blev medlem: 02 okt 2020 10:52

Re: Utbildning för någon på hobbynivå?

Inlägg av Teemu » 20 okt 2020 17:02

Annars kanske du kan köpa någon motorhuv, dörr eller något på skroten att öva på... Bara en tanke...

Användarvisningsbild
Norrhyttan
Trogen Medlem
Trogen Medlem
Inlägg: 765
Blev medlem: 21 maj 2014 14:14
Ort: Norrhyttan

Re: Utbildning för någon på hobbynivå?

Inlägg av Norrhyttan » 21 okt 2020 09:11

Jag vet att Verktygsboden i Borås har haft kurser tidigare.

Annars kan du ju köpa någon billig skitbil och öva på. Blir den bra kan du till och med sälja den med hygglig förtjänst.
Vad var det jag sa!

Skriv svar