Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Tips till nybörjare

Matnyttig information och tips!
Cogo
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 2438
Blev medlem: 10 maj 2011 13:51
Ort: Linköping

Re: Tips till nybörjare

Inlägg av Cogo » 21 apr 2015 22:03

Autoglym aquawax är bra och luktar jäjättegott.

Mvh magnus

Jojjes
Ny Medlem
Inlägg: 2
Blev medlem: 20 maj 2015 08:41
Ort: Arlanda
Kontakt:

Re: Tips till nybörjare

Inlägg av Jojjes » 20 maj 2015 08:59

Tack för bra tips, en fråga bara gällande avfettningen min polare använde rätt mkt avfettning på en bil och den glänste såklart därefter han körde nästan bara avfettning och vatten ( liten fuling ) däremot har han en speciell blandning han själv gör han inte vill avslöja:P , någon här som kan ana vad det kan vara för något?

Själv använder jag bilshampo från mekonomen till mina bilar och kör det klassiska tvätten med avfettning, vatten, bilshampo,vatten, torkning med duk

pebe292
Ny Medlem
Inlägg: 1
Blev medlem: 27 apr 2015 00:40

Re: Tips till nybörjare

Inlägg av pebe292 » 16 jun 2015 17:41

Jojjes skrev:Tack för bra tips, en fråga bara gällande avfettningen min polare använde rätt mkt avfettning på en bil och den glänste såklart därefter han körde nästan bara avfettning och vatten ( liten fuling ) däremot har han en speciell blandning han själv gör han inte vill avslöja:P , någon här som kan ana vad det kan vara för något?

Själv använder jag bilshampo från mekonomen till mina bilar och kör det klassiska tvätten med avfettning, vatten, bilshampo,vatten, torkning med duk
Bara avfettning? Då tar han ju väck vaxskyddet... :?

Användarvisningsbild
korvis
Trogen Medlem
Trogen Medlem
Inlägg: 908
Blev medlem: 01 jun 2014 15:47

Re: Tips till nybörjare

Inlägg av korvis » 17 jun 2015 21:57

Kan det inte va så enkelt att det är alkalisk avfettning med tillsatt carnaubavax, typ Turtle Car Shine?

Skriv svar