Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Mopeden förstörde mitt liv

Hur började just ditt intresse?
Användarvisningsbild
sogat
Ny Medlem
Inlägg: 28
Blev medlem: 03 sep 2014 01:31

Mopeden förstörde mitt liv

Inlägg av sogat » 03 sep 2014 02:18

Hej,

Varje gång man skall till och Googla på bilvårdsprodukter så slutar det alltid upp på just det här bilvårdsforumet så jag tänkte väl att jag kunde dra ett strå till stacken och registrera mig här.

Mitt intresse för allt inom motorer har funnits sen barnsben och skylla på sådana saker har man ju alltid en närstående, eller som i det här fallet - Far min. När jag fick min första moped som var en DT50 så var det genast till att putsa och åtminstone försöka åtgärda det som inte var till min belåtenhet. Det var också på den här mopeden som jag fick erfara att Biltemas lackfärg då för 7 år sedan var rena skämtet vilket resulterade i att allt arbete blev förgäves. Köpte sen en helt ny Derbi Xtreme som dom hette och kanske fortfarande heter och så mycket har jag nog aldrig tvättat i hela mitt liv - Den var som ny när den skulle säljas efter över 700 mil.

Nu äger jag min förstabil, en Saab 9-5 Aero, en 2003a som jag köpte i Juni förra året - Jag kan erkänna att den i mina ögon såg ganska hårt åtgången ut när jag köpte den trots sina få ägare. Hur som haver så har jag skött om den som om den vore mitt barn, samtidigt har också mitt intresse för just bilvårdandet skjutit i höjden, detta eftersom jag vill vara så snäll med den som möjligt. Nu talar jag om bilens in och utsida, själva motorn i fråga får nog jobba lite med mig som ägare men även den tar jag hand om. :-) Det har funnits veckor där jag tvättat bilen tre gånger än om dessa är sällsynta men i regel är det minst en gång per vecka och det märks verkligen skillnad på lacken efter ägarbytet. Polerade bilen efter köptillfället, lackförseglade den innan vintern 2013 anlände och när våren gjorde sig påkommen så var det dags för polering och lackförsegling ännu en gång. På den här resan fram tills i skrivande stund så har mycket trix och knåp uppdagats, bara för att ta några exempel så fastnar knappt smutsen på bilen, den är otroligt lättvättad...och nu drog tiden iväg ser jag.

Summeringen lyder som sådant: Bilvård blev en ohälsosam hobby, men för mig som bilintresserad så är det ett nöje att alltid veta att jag gjort allt i min makt för att bilen ska må fint med mig som ägare. För hundra gubbar det här låter ju nästan som en kärleksroman.

Dags att sova. :jeps

Användarvisningsbild
Lemerok
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 2135
Blev medlem: 17 mar 2013 12:27
Ort: Uppsala

Re: Mopeden förstörde mitt liv

Inlägg av Lemerok » 03 sep 2014 07:08

Kul läsning såhär till frukosten, välkommen. :)


Skickas från min iPhone via Tapatalk

Användarvisningsbild
korvis
Trogen Medlem
Trogen Medlem
Inlägg: 908
Blev medlem: 01 jun 2014 15:47

Re: Mopeden förstörde mitt liv

Inlägg av korvis » 03 sep 2014 07:24

Bilvårdssjukan drabbar fler och fler :nicka
Välkommen till forumet!

Skriv svar