Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

En fråga om Gtechniq Smart Fabric

Invändig rekond, lädervård
Blomqvist
Medlem

En fråga om Gtechniq Smart Fabric

Inlägg av Blomqvist » 24 maj 2025 17:58

Nu har jag impregnerat sätena och mattorna i bilen med Smart Fabric.
Jag har en fråga om produkten: Hur ska jag göra när effekten börjar avta?
Är det samma procedur med noggrann rengöring med TriClean och sedan använda lika mycket Smart Fabric som på nya obehandlade säten, eller räcker det att ”toppa upp” skyddet med några mindre duschar eftersom det finns medel i tyget redan?

Användarvisningsbild
Pär_L
Sponsor
Sponsor
Kontakt:

Re: En fråga om Gtechniq Smart Fabric

Inlägg av Pär_L » 10 jun 2025 14:56

Absolut! Det är toppen att du är noggrann med underhållet av din bilklädsel.

När effekten av Smart Fabric börjar avta, är den bästa proceduren att göra om hela processen från början. Detta innebär:

Rengöring
Börja med en noggrann rengöring med TriClean. Det är viktigt att få bort all smuts och eventuella rester av den gamla impregneringen för att Smart Fabric ska kunna fästa optimalt igen.

Återapplicering av Smart Fabric
När ytan är helt ren och torr, applicera Smart Fabric på samma sätt som du gjorde första gången. Använd den mängd som rekommenderas för obehandlade ytor.

Varför inte bara "toppa upp"?
Smart Fabric fungerar genom att skapa en skyddande barriär på fibrerna. Om du bara toppar upp, kan det befintliga lagret av impregnering vara ojämnt eller innehålla inbäddad smuts, vilket kan förhindra att det nya lagret binder ordentligt och därmed ge ett sämre skydd. Genom att rengöra ordentligt och sedan applicera nytt, säkerställer du att du får full effekt av produkten igen.

Hoppas detta hjälper dig att hålla dina säten och mattor i toppskick!
MVH Pär Lindbäck

Bild

Blomqvist
Medlem

Re: En fråga om Gtechniq Smart Fabric

Inlägg av Blomqvist » 12 jun 2025 17:13

Kanon!
Tack för ett utförligt svar.

Skriv svar