Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Tvätthallshistoria.

Berätta vem du är, intressen, mm.
Användarvisningsbild
Gloss
Medlem
Inlägg: 107
Blev medlem: 12 maj 2011 12:57
Ort: Alingsås

Tvätthallshistoria.

Inlägg av Gloss » 07 maj 2016 11:08

Ville bara dela med mig av en härlig historia som utspelade sig i en lokal tvätthall här i Alingsås.[emoji3]
När jag kom dit och körde in bilen märkte jag att killen jämte som höll på att tvätta/torka hade ett JÄDRA blänka på sin bil, och att han använde sig utav Meguiars pro-sprayflaskor.
Efter jag kört in och anmält mig i kassan [emoji6] så hälsade jag på killen och sa "att du håller din bil i otroligt fint skick" han tittade paff upp å sa "tack" å sen började vi prata om olika produkter, vad vi föredrog, olika metoder mm mm. Han körde bara med Meguiars o tyckte de gav bra resultat, själv föredrar jag AutoGlym's produkter men allt är ju olika[emoji4] .
Jag hade precis varit på stora gula bilverkstan o handlat lite bilschampoo, våffelsvampar mm och började blanda i mina hinkar, då kom killen med en skvätt av M detailer och hällde i min tvätthink, och sa "det blir riktigt bra om du har lite av detta i tvättvattnet" sen sa han hejdå och lycka till med tvätten! [emoji2]
Tvättade bilen med nya schampo't och våffelsvamp...torkade bilen med microfiber och Sonax intense detailer som torkstöd...skrubbade fälgarna med Sonax exreme rims...la AutoGlym Quick tireshine på däcken, rullade ut bilen i det otroliga vårsoliga vädret...och tjaaaa...nog blänkte bilen lite extra i solen. Kul att man kan träffa fler med samma stora intresse lite varstans, roligt med att få "snacka av sig lite" och bara nörda ner sig en stund.
[emoji3] [emoji3]
//Gloss aka Micke [emoji6]

Skickat från min SM-G900F via Tapatalk
"En blank bil GÅR fortare!"
Volvo V60. Svart. :mrgreen:

Användarvisningsbild
Perra83
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 2986
Blev medlem: 17 maj 2013 14:43
Ort: Lindesberg

Re: Tvätthallshistoria.

Inlägg av Perra83 » 07 maj 2016 11:13

Va kul!! Nämnde du något om detta forum för honom?
Jag önskar oxå träffa likasinnade när jag är i tvätthallen. Alla grannar vill i alla fall att jag tar mig an deras bilar men det har jag inget utbyte av...

Användarvisningsbild
Gloss
Medlem
Inlägg: 107
Blev medlem: 12 maj 2011 12:57
Ort: Alingsås

Re: Tvätthallshistoria.

Inlägg av Gloss » 07 maj 2016 11:24

Jag hann inte fråga! Men kommer nog stöta på honom igen, han tvättar ofta sa han [emoji4], mörka bilar har ju en tendens att vilja bli lite mer ompysslade har jag märkt själv, mer än vår andra bil som är (tråk)silver [emoji6] [emoji6] [emoji16] [emoji16] [emoji16] [emoji16] .

Skickat från min SM-G900F via Tapatalk
"En blank bil GÅR fortare!"
Volvo V60. Svart. :mrgreen:

Tobbz
Ny Medlem
Inlägg: 6
Blev medlem: 23 jan 2016 14:32

Re: Tvätthallshistoria.

Inlägg av Tobbz » 07 maj 2016 12:26

Megs schampo plus och så slår man in lite detailer så blir det kanon :)


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Skriv svar