Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Liten budget

Diskutera bilvårdsprodukter här
Dennisstromberg
Ny Medlem
Inlägg: 4
Blev medlem: 08 feb 2023 11:40

Liten budget

Inlägg av Dennisstromberg » 04 apr 2023 08:04

Bara en intressant fråga och roligt test 😉🤣

Om ni hade en budget på 10.000:- för att starta ett litet helg företag i bilvårds branschen.
Vilka ÅTERANVÄNDNINGSBARA prudukter skulle ni välja?
Med ÅTERANVÄNDNINGSBARA prudukter menar jag tex, högtryckstvätt, damsugare/klädseltvätt, ångtvätt, polermaskin, Microfiberdukar, torkdukar mm.
Alltså INTE kem, nitrilhanskar, svampar mm.

Ska bli kul att försöka se vad ni tycker behövs för att få ett bra resultat med pressad budget 🤣

Användarvisningsbild
yerfen
Sponsor
Sponsor
Inlägg: 1309
Blev medlem: 16 nov 2009 22:57
Ort: Bollnäs
Kontakt:

Re: Liten budget

Inlägg av yerfen » 04 apr 2023 17:51

Intressant frågeställning, det beror ju främst på vad man vill fokusera på.
Gissningsvis är det högtryckstvätten som kommer att användas mest, sedan dammsugare och därefter polermaskin.
Bra utrustning gör ju att jobbet blir lättare, roligare och framförallt snabbare.
Därav skulle jag personligen lägga hela budgeten på högtryckstvätten.
Men om vi håller oss till din budget och ska få ut så mycket som möjligt så skulle jag nog satsa på en tvätt för ca 5k, dammsugare 2,5k och polermaskin 2,5k
budgeten går åt fort till dessa, men utöver det kan man komplettera med foam lance, kompressor och tornador främst för invändig rengöring mm. och belysning.
Bild

MVH Pär

Användarvisningsbild
Funk
Moderator
Moderator
Inlägg: 4084
Blev medlem: 18 okt 2008 17:52
Ort: Göteborg

Re: Liten budget

Inlägg av Funk » 05 apr 2023 07:23

Ledsen, men erfarenhetsmässigt så blir en billig högtryckstvätt dyr i längden så jag säger att det inte går ihop med bara 10000kr. Men om man måste, så 8 på tvätten och en tusing vardera till en enkelt dammsugare polermaskin.
Vid första möjliga tillfälle skulle jag uppgradera maskinen eftersom den i mina ögon bör vara bekväm och vibrera så lite som möjligt.

/Thomas
© Funk, utnyttjande och hänvisning till text och bilder i kommersiella sammanhang endast efter överenskommelse

Skriv svar