Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

BBV Prewash

Diskutera bilvårdsprodukter här
Rattnalle
Medlem
Inlägg: 36
Blev medlem: 31 dec 2018 14:01

Re: BBV Prewash

Inlägg av Rattnalle » 15 jan 2019 21:50

Snarare att saltet specifikt försvinner med vatten men att kallavfettning lär behövas för att få bilen riktigt ren ändå eftersom annan smuts blir kvar. Jag kör med kallavfettning någon gång ibland. Brukar ha fälgarna där det syns bra med asfalt som måttstock eftersom jag har en mörk bil.Annars alkaliskt och schampotvätt bara. Men jag är inte världens proffs själv så jag är öppen för att det finns förbättringspotential.

Användarvisningsbild
MRisberg
Medlem
Inlägg: 467
Blev medlem: 10 jun 2018 22:26
Ort: Täby, Sthlm
Kontakt:

Re: BBV Prewash

Inlägg av MRisberg » 01 jul 2019 18:19

Har lärt mig den "hårda" vägen att all kallavfettning inte är lika effektiv som annan. Under de år jag tvättat av vintern från bilen så har jag mer eller mindre accepterat att de hängt kvar en del vinter / salt / skit! kvar på sina ställen. Handlar om hyfsat osynliga ställen, svåråtkomliga. Men hur som helst: Efter att ha sett att BBVs HD Degreaser är effektivare än de jag kört med från OKQ8 förut är jag på G att testa dessa ställen med BBVs. Blir alltså en omgång till med kallavfettning trots att det är långt efter vintern och saltet. Ser SÅ fram mot att se hur det ska gå ... om HD Degreaser lyckas lösa upp mer än tidigare kall ...
Golf VI (2009) 1.4 TSI 122 hk DSG 7, Svart

Skriv svar