Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

P&S Bead Maker

Diskutera bilvårdsprodukter här
Mr Mortlach
Ny Medlem
Inlägg: 13
Blev medlem: 07 nov 2017 22:17

P&S Bead Maker

Inlägg av Mr Mortlach » 26 nov 2018 23:52

Hej!

Bead Maker gör dundersuccé i USA och suget efter att testa är stort. För er som inte vet vad det är för produkt så är det polymerbaserad sprayförsegling man sprutar på bilen och kan användas som lackskydd/QED/torkstöd och ska ge en sjuhelvetes glans samt få vattnet att pärla sig och rinna av bilen i ett kick.
Produkten fungerar på alla förseglingar som wax, förseglingar och siO2 (keramiska) lackskydd.


När, hur, vart får man smidigast tag I produkten? Är den på gång till Sverige? Vart kan man annars beställ utan att det kostar skjortan? Någon som testat produkten?

Användarvisningsbild
progge
Moderator
Moderator
Inlägg: 3278
Blev medlem: 19 jan 2013 13:02
Ort: Smålandsstenar.

Re: P&S Bead Maker

Inlägg av progge » 27 nov 2018 05:09

Mr Mortlach skrev:Hej!

Bead Maker gör dundersuccé i USA och suget efter att testa är stort. För er som inte vet vad det är för produkt så är det polymerbaserad sprayförsegling man sprutar på bilen och kan användas som lackskydd/QED/torkstöd och ska ge en sjuhelvetes glans samt få vattnet att pärla sig och rinna av bilen i ett kick.
Produkten fungerar på alla förseglingar som wax, förseglingar och siO2 (keramiska) lackskydd.


När, hur, vart får man smidigast tag I produkten? Är den på gång till Sverige? Vart kan man annars beställ utan att det kostar skjortan? Någon som testat produkten?
Finns inte i sverige, en känd MF firma tar in den till Holland snart,
Frakten lite dyr men man får väll handla på sig lite Mikrofiber dukar i samma veva.
Mvh Progge
............................................................................
Nissan Qashqai 1.3 Tekna+ Dynamic MAGNETIC RED PEARL 2020 :nicka

Stefan N
Medlem
Inlägg: 393
Blev medlem: 07 okt 2011 11:58
Ort: Täby

Re: P&S Bead Maker

Inlägg av Stefan N » 27 nov 2018 09:30

Låter intressant, hoppas nån tar in den i sverige.
:brumm Polestar2

TonyM
Medlem
Inlägg: 219
Blev medlem: 19 mar 2017 18:52
Ort: Ronneby

Re: P&S Bead Maker

Inlägg av TonyM » 01 dec 2018 16:37

Ja denna Bead Maker rör verkligen upp allt möjligt. Det som verkar vara det största med den är att den ger en väldigt hal yta när man rör vid den när det har applicerats. Och glansen ska vara hög också. Sedan att man kan använda den på alla lackskydd. Något att ha i minnet är att det behövs en rätt bra mängd med medel vid första appliceringen. Den ska sprayas på så att den täcker hela ytan första gången. Och torkas av med en primad mf duk. Sen ska den hållas undan vatten och tror också solsken 2-8h beroende på miljön du lägger på den i. Efter detta är det 1-2 spray per panel antingen blöt eller torr bil. Och om ni söker på den tänk på att den heter Renny Doyle Double Black-- Bead Maker. Den produceras av P&S. Verkar som att några engelska sidor ska ta in den också. Och det som är anmärkningsvärt i USA är det låga priset i jämförelse med en Sio2 spray. Om det kommer att bli ett liknande pris i EU kan det vara värt att testa. Då hade jag slagit till på en gallon storlek med en gång och kanske delat med någon några. Den lilla flaskan försvinner över en tredjedel vid första appliceringen verkar det som. Detta är en helt klart intressant produkt. Jag avvaktar lite till då jag har hört att det tonar ner vatten avrinningen på keramiska lackskydd. Och inte sett hur den rengörande effekten är än heller. För om det bara ger en känsla av en hal yta men inte har det andra. Och kanske är det att gå bakåt på vissa lackskydd. Då sitter man där med nästan 3.8l av en produkt man kanske inte kommer att använda. Det är mycket hype över den just nu och verkar nästan som med all rätt. Men jänkarna älskar när något är uppfunnit och tillverkat där. Så jag avvaktar tills det kommer lite mer om den använt av privat personer. Och var priset hamnar på här i EU. Den här ju funnits ute strax knappt 2år där borta. P&S är stora leverantörer till rekonditionerings firmor där borta. Så var när The Rag Company och Matt på Obsessed Garage tog in den i sitt sortiment som det tog fart ordentligt på hypen. Sen har flera youtubers hakat på med bra recensioner.

Youtube kanalen Autofanatic har börjat sälja egna produkter som har börjat hypat om. En glansförhöjande medel som ska vara extremt hög glans ifrån. Och en fälgrengöring som inte ens är släppt än som ska vara en game changer. Han kan man nog ta kontakt med och så skickar han själv till dig. Men fraktpriserna kan göra det så att man backar. Fälgrengöringen ska vara mer eller mindre så att du spraya på och skölja av. Även på rätt skitiga fälgar. Ja just det du använder den med en handpump skum spruta. Och rengör både fälg och däck. Låter mycket lovande iallafall.
Tony - Kia cee'd sw 1.6tdi -11

mikkiz
Medlem
Inlägg: 402
Blev medlem: 03 feb 2013 20:50
Ort: Västerås

Re: P&S Bead Maker

Inlägg av mikkiz » 01 dec 2018 21:50

Ja snacka om hypad produkt. Säkert inget fel på produkten i sig men svårt å se vad som gör den till en game changer..
Hala produkter finns det väl gott om...sen hur hållbart det är återstår se.

Perra79
Medlem
Inlägg: 52
Blev medlem: 21 mar 2016 21:47
Ort: Solna

Re: P&S Bead Maker

Inlägg av Perra79 » 30 jan 2019 21:17

Jag beställde idag 2 flaskor från UK så får hoppas att den kommer till mig snart :) Jag har sett många videos på YouTube och alla proffs säger just hur bra detta ska vara... Spännande!
Älskar bilar och speciellt när dom är rena och fina.

Mangewide
Medlem
Inlägg: 206
Blev medlem: 24 apr 2017 19:04

Re: P&S Bead Maker

Inlägg av Mangewide » 31 jan 2019 07:52

Perra79 skrev:Jag beställde idag 2 flaskor från UK så får hoppas att den kommer till mig snart :) Jag har sett många videos på YouTube och alla proffs säger just hur bra detta ska vara... Spännande!
Precis, galet hype :)

Men de jag sett nu, efter att den varit ute en tid. Är att den har väldigt dålig livslängd :). Sen att det går åt rätt mkt produkt första svängen man ska lägga på. Det ska vara rikligt och 2 svängar över hela bilen.. :)

Men kul med nya grejer! :D
My Youtube Channel ** Detailing and Tune **
http://www.youtube.com/channel/UCOQb17Kro9L-iuT91cKxsjA

Perra79
Medlem
Inlägg: 52
Blev medlem: 21 mar 2016 21:47
Ort: Solna

Re: P&S Bead Maker

Inlägg av Perra79 » 31 jan 2019 18:49

Det jag tycker ska bli mest spännande med denna produkt är just glansen som blir av den. Visst den ger ju ett viss skydd men det finns ju så klart bättre produkter om man bara är ute efter det.
Älskar bilar och speciellt när dom är rena och fina.

TonyM
Medlem
Inlägg: 219
Blev medlem: 19 mar 2017 18:52
Ort: Ronneby

Re: P&S Bead Maker

Inlägg av TonyM » 03 feb 2019 09:15

Perra79 skrev:Det jag tycker ska bli mest spännande med denna produkt är just glansen som blir av den. Visst den ger ju ett viss skydd men det finns ju så klart bättre produkter om man bara är ute efter det.
Ska bli kul att höra vad du tycker om Bead Maker Perra!

Vad brukar du använda för att få upp glansen i vanliga fall?
Tony - Kia cee'd sw 1.6tdi -11

Perra79
Medlem
Inlägg: 52
Blev medlem: 21 mar 2016 21:47
Ort: Solna

Re: P&S Bead Maker

Inlägg av Perra79 » 03 feb 2019 22:08

TonyM skrev:
Perra79 skrev:Det jag tycker ska bli mest spännande med denna produkt är just glansen som blir av den. Visst den ger ju ett viss skydd men det finns ju så klart bättre produkter om man bara är ute efter det.
Ska bli kul att höra vad du tycker om Bead Maker Perra!

Vad brukar du använda för att få upp glansen i vanliga fall?
Brukar använda Adams produkter ibland som jag annars tycker är jättebra dock så finns inte märket alls i Sverige som är synd eftersom jag gillar deras produkter jättemycket ( köper dom också från UK) Men är ganska så ny med just glasprodukter har varit dålig på det tidigare. Vad använder du själv för produkter?
Älskar bilar och speciellt när dom är rena och fina.

Användarvisningsbild
progge
Moderator
Moderator
Inlägg: 3278
Blev medlem: 19 jan 2013 13:02
Ort: Smålandsstenar.

Re: P&S Bead Maker

Inlägg av progge » 04 feb 2019 05:09

Perra79 skrev:
TonyM skrev:
Perra79 skrev:Det jag tycker ska bli mest spännande med denna produkt är just glansen som blir av den. Visst den ger ju ett viss skydd men det finns ju så klart bättre produkter om man bara är ute efter det.
Ska bli kul att höra vad du tycker om Bead Maker Perra!

Vad brukar du använda för att få upp glansen i vanliga fall?
Brukar använda Adams produkter ibland som jag annars tycker är jättebra dock så finns inte märket alls i Sverige som är synd eftersom jag gillar deras produkter jättemycket ( köper dom också från UK) Men är ganska så ny med just glasprodukter har varit dålig på det tidigare. Vad använder du själv för produkter?
Adams finns i Sverige.
Inte alla produkter men en del ( https://premiumcarcare.se/ )
Mvh Progge
............................................................................
Nissan Qashqai 1.3 Tekna+ Dynamic MAGNETIC RED PEARL 2020 :nicka

Perra79
Medlem
Inlägg: 52
Blev medlem: 21 mar 2016 21:47
Ort: Solna

Re: P&S Bead Maker

Inlägg av Perra79 » 04 feb 2019 17:21

progge skrev:
Perra79 skrev:
TonyM skrev:
Perra79 skrev:Det jag tycker ska bli mest spännande med denna produkt är just glansen som blir av den. Visst den ger ju ett viss skydd men det finns ju så klart bättre produkter om man bara är ute efter det.
Ska bli kul att höra vad du tycker om Bead Maker Perra!

Vad brukar du använda för att få upp glansen i vanliga fall?
Brukar använda Adams produkter ibland som jag annars tycker är jättebra dock så finns inte märket alls i Sverige som är synd eftersom jag gillar deras produkter jättemycket ( köper dom också från UK) Men är ganska så ny med just glasprodukter har varit dålig på det tidigare. Vad använder du själv för produkter?
Adams finns i Sverige.
Inte alla produkter men en del ( https://premiumcarcare.se/ )
Ja det roliga var att jag ramlade över denna sida efter jag hade skrivit att det inte fanns här... Ska börja beställa en del varor av dom, gillar deras produkter. Men kommer även fortsätta beställa en del från UK eftersom det är lite billigare där dock så är det ju en leveranskostnad på 20 pund så måste ju beställa mer än en produkt för att det ska vara värt kostnaden.
Älskar bilar och speciellt när dom är rena och fina.

TonyM
Medlem
Inlägg: 219
Blev medlem: 19 mar 2017 18:52
Ort: Ronneby

Re: P&S Bead Maker

Inlägg av TonyM » 14 feb 2019 13:45

Oj jag blandar och har mig LOL. Men det har blivit mycket av spraya på spola av produkter. Gyeon Wet Coat, Sonax Spray and Seal, KKD Purity X och sist nu som är på bilen Carpro Hydro2 lite. Sedan toppar jag ibland med andra produkter. Sonax ISD och Angelwax QED var vad jag började med. Nu är det Angelwax Enigma QED och Herrenfarth Sprühglanz det finns tre av dom originalet och en spetsad version och den är det jag har testat och varit extremt nöjd med. Skaffade även den mest spetsade versionen i höstas men inte använt den än. Och förra veckan såg jag att Street-Power Rekond hade utförsäljning av dem så köpte 2 flaskor till av de endast 75st gjorda. Skulle använt den igår men tiden blev knapp så blev Hydro2 lite lager till. Men kolla om SPR har Herrenfarth Sprühglanz kvar då det är ett galet bra glans och lång livslängd och enkel att applicera.

Adam's Tire and Rubber Cleaner är galet bra om du vill få riktigt djup rengjorda däck innan en däck coating. Tuf Shine Tire Cleaner är också riktigt bra. Annars är tyvärr Adam's produkter rätt dyra. Undrar om deras spray coating kommer hit då den fått hyfsad recension.

Och när vi talar om hype. Mothers CMX Spray Coating har varit galet hypad och nu när den kommit ut så verkar den faktiskt leva upp till hypen. Det sista är om den håller det år som den lovar. Och för att vara så enkel att applicera så är det en mycket intressant produkt med Sio2 och Tio2 i den. Närmast ligger väl Gyeon CanCoat som liknande produkt och kanske Tac System Moonlight kan räknas in där. Med Gyeon Primer Polish och CanCoat är det en som har fått ut 1år och 3 månader hållbarhet innan den började ge med sig och ingen topper använd. Rätt imponerande tycker jag.
Tony - Kia cee'd sw 1.6tdi -11

R1Uffe
Medlem
Inlägg: 38
Blev medlem: 19 jun 2018 22:55
Ort: Piteå

Re: P&S Bead Maker

Inlägg av R1Uffe » 14 feb 2019 22:18

Hej Tony, då jag råkades klicka hem en sprayflaska av Herrenfarth Sprühglanz från SPR bara så där så undrar jag hur du brukar "lägga på" denna spray

/
Uffe
TonyM skrev:Oj jag blandar och har mig LOL. Men det har blivit mycket av spraya på spola av produkter. Gyeon Wet Coat, Sonax Spray and Seal, KKD Purity X och sist nu som är på bilen Carpro Hydro2 lite. Sedan toppar jag ibland med andra produkter. Sonax ISD och Angelwax QED var vad jag började med. Nu är det Angelwax Enigma QED och Herrenfarth Sprühglanz det finns tre av dom originalet och en spetsad version och den är det jag har testat och varit extremt nöjd med. Skaffade även den mest spetsade versionen i höstas men inte använt den än. Och förra veckan såg jag att Street-Power Rekond hade utförsäljning av dem så köpte 2 flaskor till av de endast 75st gjorda. Skulle använt den igår men tiden blev knapp så blev Hydro2 lite lager till. Men kolla om SPR har Herrenfarth Sprühglanz kvar då det är ett galet bra glans och lång livslängd och enkel att applicera.

Adam's Tire and Rubber Cleaner är galet bra om du vill få riktigt djup rengjorda däck innan en däck coating. Tuf Shine Tire Cleaner är också riktigt bra. Annars är tyvärr Adam's produkter rätt dyra. Undrar om deras spray coating kommer hit då den fått hyfsad recension.

Och när vi talar om hype. Mothers CMX Spray Coating har varit galet hypad och nu när den kommit ut så verkar den faktiskt leva upp till hypen. Det sista är om den håller det år som den lovar. Och för att vara så enkel att applicera så är det en mycket intressant produkt med Sio2 och Tio2 i den. Närmast ligger väl Gyeon CanCoat som liknande produkt och kanske Tac System Moonlight kan räknas in där. Med Gyeon Primer Polish och CanCoat är det en som har fått ut 1år och 3 månader hållbarhet innan den började ge med sig och ingen topper använd. Rätt imponerande tycker jag.

TonyM
Medlem
Inlägg: 219
Blev medlem: 19 mar 2017 18:52
Ort: Ronneby

Re: P&S Bead Maker

Inlägg av TonyM » 16 feb 2019 14:56

Tjena Uffe!

De gånger jag har lagt på de hittills. Så har jag bara sprayat på och det går lät att sprida det med den Flairosol flaskan. Jobbat in medlet lite med mf duken så att det blir bättre spridning. Det mesta nästan försvinner när det görs och det lilla som är kvar tar jag med en fluffig mf duk och suger upp det sista.

Dock har jag läst beskrivningen lite mer LOL. På flaskan står det att sprida ut det korsvis och det ska räcka. Men gick in på Herrenfarth egna sida. Och där rekommenderade de en fuktig inte blöt mf duk för att sprida ut det du sprayat på lacken. Göra detta och sedan en torr mf duk och lätta drag korsvis tills inget är kvar. Denna sista metoden är det tänkt att jag ska göra nästa gång. Jag är väldigt positivt överraskad av hållbarheten sen innan och även glansen den gav på min silver metallic lack som är lite svårt att få den att stå ut.

Säg gärna vad du tycker om den när du provat.
Tony - Kia cee'd sw 1.6tdi -11

R1Uffe
Medlem
Inlägg: 38
Blev medlem: 19 jun 2018 22:55
Ort: Piteå

Re: P&S Bead Maker

Inlägg av R1Uffe » 16 feb 2019 22:08

Tack för svar
TonyM skrev:Tjena Uffe!

De gånger jag har lagt på de hittills. Så har jag bara sprayat på och det går lät att sprida det med den Flairosol flaskan. Jobbat in medlet lite med mf duken så att det blir bättre spridning. Det mesta nästan försvinner när det görs och det lilla som är kvar tar jag med en fluffig mf duk och suger upp det sista.

Dock har jag läst beskrivningen lite mer LOL. På flaskan står det att sprida ut det korsvis och det ska räcka. Men gick in på Herrenfarth egna sida. Och där rekommenderade de en fuktig inte blöt mf duk för att sprida ut det du sprayat på lacken. Göra detta och sedan en torr mf duk och lätta drag korsvis tills inget är kvar. Denna sista metoden är det tänkt att jag ska göra nästa gång. Jag är väldigt positivt överraskad av hållbarheten sen innan och även glansen den gav på min silver metallic lack som är lite svårt att få den att stå ut.

Säg gärna vad du tycker om den när du provat.

Perra79
Medlem
Inlägg: 52
Blev medlem: 21 mar 2016 21:47
Ort: Solna

Re: P&S Bead Maker

Inlägg av Perra79 » 17 feb 2019 23:24

Vad jag förstår så ska man första gången lägga på produkten på en torr lack. Sen efter det så kan man lägga på det på blöt lack och använda det som en detalj spray.
Älskar bilar och speciellt när dom är rena och fina.

Användarvisningsbild
progge
Moderator
Moderator
Inlägg: 3278
Blev medlem: 19 jan 2013 13:02
Ort: Smålandsstenar.

Re: P&S Bead Maker

Inlägg av progge » 18 feb 2019 05:00

Perra79 skrev:Vad jag förstår så ska man första gången lägga på produkten på en torr lack. Sen efter det så kan man lägga på det på blöt lack och använda det som en detalj spray.
Se denna: https://www.youtube.com/watch?v=qXqx2TovTrw
Eller: https://www.youtube.com/results?search_ ... +beadmaker+
Mvh Progge
............................................................................
Nissan Qashqai 1.3 Tekna+ Dynamic MAGNETIC RED PEARL 2020 :nicka

R1Uffe
Medlem
Inlägg: 38
Blev medlem: 19 jun 2018 22:55
Ort: Piteå

Re: P&S Bead Maker

Inlägg av R1Uffe » 19 feb 2019 13:35

Såg senaste videon med P&S nu av Pan, där försvann allt från P&S efter första tvätten med ett vanligt ej stark rengöringsmedel. Däremot hade den bäst ”gloss” av dom 3 han jämförde med.

https://youtu.be/wQZgl8CR6o0

Perra79
Medlem
Inlägg: 52
Blev medlem: 21 mar 2016 21:47
Ort: Solna

Re: P&S Bead Maker

Inlägg av Perra79 » 21 feb 2019 16:32

Jag kommer framför allt använda P&S under sommaren eftersom då använder man inte lika stark avfettning och då håller sig "behandlingen" sig bättre och längre. Är ju "gloss" man är ute efter och då funkar denna produkt jättebra.
Älskar bilar och speciellt när dom är rena och fina.

Skriv svar