Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Problem med sprickor i plasten på VW / Audi, vad vågar man använda?

Diskutera bilvårdsprodukter här
macke77
Ny Medlem
Inlägg: 17
Blev medlem: 06 sep 2014 23:33

Problem med sprickor i plasten på VW / Audi, vad vågar man använda?

Inlägg av macke77 » 01 jul 2020 20:12

Har nyligen uppmärksammats på VW och Audis (senaste?) problem. Plastdetaljer som spricker, framförallt bakljusen.

VW skyller på konsumenterna, att man använt avfettning när man tvättar sin bil. Trots att sprickorna uppstår inifrån...

Hur är detta möjligt?
Hur ska man kunna få sin bil ren om man använder 2 msk mild tvål / liter vatten. Ja, det står så om man lusläser instruktionsboken

Och bedrövligt att de inte står för sitt misstag att använda fel material i tillverkningen.

Många som drabbas
I mitt googlande på problemet hittade jag detta:

https://www.blocket.se/annons/stockholm ... i/90672567

😂

Stefan N
Medlem
Inlägg: 393
Blev medlem: 07 okt 2011 11:58
Ort: Täby

Re: Problem med sprickor i plasten på VW / Audi, vad vågar man använda?

Inlägg av Stefan N » 01 jul 2020 21:05

Den va ju lite rolig.
Har inga sprickor på min och den har sett ordentligt med avfettning av olika sorter genom åren.
:brumm Polestar2

mikkiz
Medlem
Inlägg: 402
Blev medlem: 03 feb 2013 20:50
Ort: Västerås

Re: Problem med sprickor i plasten på VW / Audi, vad vågar man använda?

Inlägg av mikkiz » 01 jul 2020 21:21

Hade samma problem på min Audi a4 -2010
När bilen var drygt 3 år gammal sprack första baklyktan....enl audi så har jag anv fel avfettning och inte tal på att dom tar på sig bytet.
Året efter sprack även andra baklyktan....
Sen att bilen även hade problem med vibrationer, rost, hjullager, dåligt ihopsatt inredning m.m m.m är en annan sak :)
Nä, sista vag bilen jag äger iaf.

Skriv svar