Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Sprayflaska för flygrostborttagning?

Diskutera bilvårdsprodukter här
Användarvisningsbild
Pocca
Ny Medlem
Inlägg: 6
Blev medlem: 21 jul 2020 11:02

Sprayflaska för flygrostborttagning?

Inlägg av Pocca » 21 jul 2020 18:08

Hallå nördar!

Jag går i tankarna att beställa hem en dunk flygrostlösare men har ingen vettig sprayflaska hemma för ändamålet (antar att det måste vara en flaska med rätt typ av packning etc) så jag vänder mig därför till er om tips och råd angående detta.

Hur förvarar/applicerar ni erat flygrostborttagningsmedel om ni köper det på dunk?

Tack på förhand!
Volkswagen Passat GTE -18

Användarvisningsbild
Manor
Moderator
Moderator
Inlägg: 5622
Blev medlem: 14 aug 2010 16:56
Ort: Stockholm

Re: Sprayflaska för flygrostborttagning?

Inlägg av Manor » 21 jul 2020 18:46

Hej och välkommen till forumet :).
Ett alternativ kan vara att köpa en "flygrostlösare" på sprayflaska från valfritt ställe, och därefter fylla på den från dunken allteftersom. Nu senast så använde jag faktiskt en gammal sprayflaska från köket och den höll åtminstone för bilen jag sprejade på.
mvh Manor
_____________________________
Suzuki Swift (2014)
Once you go lack you never go back.

mikkiz
Medlem
Inlägg: 402
Blev medlem: 03 feb 2013 20:50
Ort: Västerås

Re: Sprayflaska för flygrostborttagning?

Inlägg av mikkiz » 21 jul 2020 20:40

Har oxå köpt nån flaska på 500ml med flygrostborttagare och sen köpt större dunk och fyllt på..

Användarvisningsbild
Pocca
Ny Medlem
Inlägg: 6
Blev medlem: 21 jul 2020 11:02

Re: Sprayflaska för flygrostborttagning?

Inlägg av Pocca » 21 jul 2020 22:11

Manor skrev:
21 jul 2020 18:46
Hej och välkommen till forumet :).
Ett alternativ kan vara att köpa en "flygrostlösare" på sprayflaska från valfritt ställe, och därefter fylla på den från dunken allteftersom. Nu senast så använde jag faktiskt en gammal sprayflaska från köket och den höll åtminstone för bilen jag sprejade på.
Tack! Efter att ha suttit på läktaren vansinnigt länge så tyckte jag att det var det dags att regga sig.

Ja, lösningen kanske är så enkel att man bara ska använda en "vanlig flygrostlösarflaska".
mikkiz skrev:
21 jul 2020 20:40
Har oxå köpt nån flaska på 500ml med flygrostborttagare och sen köpt större dunk och fyllt på..
Va bra! Du har inte upplevt att flaskan har blivit sämre? Att den har börjat läcka eller så?
Volkswagen Passat GTE -18

Lill-Dan
Medlem
Inlägg: 157
Blev medlem: 28 jul 2015 20:30
Ort: Åkersberga

Re: Sprayflaska för flygrostborttagning?

Inlägg av Lill-Dan » 21 jul 2020 22:59

Jag provade lite för första gången just idag autodudes king carthurs iron remower och bannades över just det att,herregud vilken trigger på flaskan,gick åt så förbenat mycket produkt,gelt i onödan,så jag tänkte att detta måste användas i nån annan flaska med bättre/lämpligare/snålare trigger..
:brumm

mikkiz
Medlem
Inlägg: 402
Blev medlem: 03 feb 2013 20:50
Ort: Västerås

Re: Sprayflaska för flygrostborttagning?

Inlägg av mikkiz » 22 jul 2020 09:02

Jag har anv mig av Dodo Juice - Ferrous dueller flaska

https://dodojuice.net/collections/dodo- ... us-dueller

Skriv svar