Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Oscillerande PM - Hamron vs Meec Tools

Diskutera bilvårdsprodukter här
Användarvisningsbild
sbfV70
Ny Medlem
Inlägg: 22
Blev medlem: 03 feb 2020 18:34

Oscillerande PM - Hamron vs Meec Tools

Inlägg av sbfV70 » 21 maj 2021 11:04

Meec Tools:
https://www.jula.se/catalog/bil-och-gar ... in-014139/

Hamron:
https://www.jula.se/catalog/bil-och-gar ... in-004229/

Specifikationerna ser ju slående lika ut, är det exakt samma maskin med olika klistermärken?

Är de något att ha för en som kanske kommer polera en gång om året? Tänkte köpa trissor och annat separat, så jag får bra kvalitet på det jag sätter på maskinen.

Användarvisningsbild
Funk
Moderator
Moderator
Inlägg: 4084
Blev medlem: 18 okt 2008 17:52
Ort: Göteborg

Re: Oscillerande PM - Hamron vs Meec Tools

Inlägg av Funk » 21 maj 2021 15:34

Undrar om inte denna också är samma maskin..

https://www.clasohlson.com/se/Polermask ... /p/41-1347

Den kommer att fungera. Maskinen är bara en del av jobbet, medel trissor och inte minst hur man jobbar med dem är i mitt tycke ofta mer viktigt.

/Thomas
© Funk, utnyttjande och hänvisning till text och bilder i kommersiella sammanhang endast efter överenskommelse

Användarvisningsbild
sbfV70
Ny Medlem
Inlägg: 22
Blev medlem: 03 feb 2020 18:34

Re: Oscillerande PM - Hamron vs Meec Tools

Inlägg av sbfV70 » 22 maj 2021 00:20

Funk skrev:
21 maj 2021 15:34
Undrar om inte denna också är samma maskin..

https://www.clasohlson.com/se/Polermask ... /p/41-1347

Den kommer att fungera. Maskinen är bara en del av jobbet, medel trissor och inte minst hur man jobbar med dem är i mitt tycke ofta mer viktigt.

/Thomas
På pappret ser de väldigt lika ut, alla tre, förutom att Cocraft har längre kabel, men det verkar inte vara mycket annat som skiljer. Jag har närmare till Jula än till Clas Ohlson. ;)

Angående trissor och medel, något prisvärt du kan rekommendera för 2-3 steg på typisk Volvolack?

Har kört igenom Jon Delieus kurs (Forensic Detailing) och sugen på att komma igång och samtidigt hålla kostnaderna nere.

Användarvisningsbild
Funk
Moderator
Moderator
Inlägg: 4084
Blev medlem: 18 okt 2008 17:52
Ort: Göteborg

Re: Oscillerande PM - Hamron vs Meec Tools

Inlägg av Funk » 22 maj 2021 08:59

Jag har kört mycket med Angelwax fyra polermedel det senaste och tycker dom funkar bra, men samtidigt så tycker jag Menzernas grejor är stabila och lättkörda vilket även Lahegas är..
Hade du kommit med din V70 till mig i dag så hade jag troligen kört Angelwax rätt igenom. Resurection eller Regenerate på de "dåliga bitarna" och Enigma AIO på hela bilen. Vill du köra något speciellt skydd så hade man fått köra Redemption i stället då AIO innehåller skydd.

Pads för mig är rätt igenom flexipads, fast jag har haft mina länge, så BBV kanske har mer prisvärda numera.

Mitt tips är faktiskt att slå en signal till killarna på BBV och be dem rekommendera lite ur deras sortiment då dom har en hel del extrapriser just nu.

/Thomas
© Funk, utnyttjande och hänvisning till text och bilder i kommersiella sammanhang endast efter överenskommelse

Användarvisningsbild
sbfV70
Ny Medlem
Inlägg: 22
Blev medlem: 03 feb 2020 18:34

Re: Oscillerande PM - Hamron vs Meec Tools

Inlägg av sbfV70 » 22 maj 2021 10:10

Funk skrev:
22 maj 2021 08:59
Jag har kört mycket med Angelwax fyra polermedel det senaste och tycker dom funkar bra, men samtidigt så tycker jag Menzernas grejor är stabila och lättkörda vilket även Lahegas är..
Hade du kommit med din V70 till mig i dag så hade jag troligen kört Angelwax rätt igenom. Resurection eller Regenerate på de "dåliga bitarna" och Enigma AIO på hela bilen. Vill du köra något speciellt skydd så hade man fått köra Redemption i stället då AIO innehåller skydd.

Pads för mig är rätt igenom flexipads, fast jag har haft mina länge, så BBV kanske har mer prisvärda numera.

Mitt tips är faktiskt att slå en signal till killarna på BBV och be dem rekommendera lite ur deras sortiment då dom har en hel del extrapriser just nu.

/Thomas
Angelwax har man ju hört gott om i många sammanhang, ser att de även har dem i lager på BBV. Sneglade även lite på deras ”egna”, Fast Cut och High Gloss tillsammans med deras lammullstrissa, medium och gloss. Priserna är attraktiva, men frågan är om de biter tillräckligt på en Volvolack. Kör vit bil idag med många mil på mätaren, så den behöver en del jobb.

Användarvisningsbild
Funk
Moderator
Moderator
Inlägg: 4084
Blev medlem: 18 okt 2008 17:52
Ort: Göteborg

Re: Oscillerande PM - Hamron vs Meec Tools

Inlägg av Funk » 22 maj 2021 11:48

BBV:s egna är det inga fel på heller, inte heller deras trissor... att jag provat och kört Angelwax har mest att göra med att dom finns lokalt till oslagbara priser för mig. Att dom sedan visade sig fungera jättebra är ju perfekt.

/Thomas
© Funk, utnyttjande och hänvisning till text och bilder i kommersiella sammanhang endast efter överenskommelse

Skriv svar