Någon testat eller vet något om detta filtret?
https://vonroc.se/water-softener-incl-f ... 800fe12%5D
Verkar vara för bra för att vara sant, så tyvärr är det antagligen det också.
Men hade varit intressant om någon verkligen hade provat det.
Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Vatten/kalkfilter
- Funk
- Moderator

Re: Vatten/kalkfilter
Jag har aldrig haft behovet, men rent spontant känns det som åtminstone kraftigt flödesbegrändande. Recensionerna är ju inget vidare heller..
/Thomas
/Thomas
© Funk, utnyttjande och hänvisning till text och bilder i kommersiella sammanhang endast efter överenskommelse
-
Jimmy
- Medlem
Det är egentligen mest när man bara gör en avspolning med alkaliskt foam och sen avspolning med vatten jag tänker att ett sånt filter skulle vara bra att ha.
Finns filter som ska fungera men de är betydligt dyrare och större.
Kommer behöva kånka ner det i källaren under vinterhalvåret för att det inte ska frysa så hade varit bra med ett litet och smidigt filter.
Finns filter som ska fungera men de är betydligt dyrare och större.
Kommer behöva kånka ner det i källaren under vinterhalvåret för att det inte ska frysa så hade varit bra med ett litet och smidigt filter.
- Funk
- Moderator

Alla filter som skall ta ha ett hyfsat flöde behöver vara stora, kalk är inget undantag. Om man skall avkalka eller snarare avhärda på kemisk väg så fyller man på salt i en därför avsedd manick (tänk som i diskmaskinen). Då kan man få mer flöde. Men det blir rätt dyrt i de volymer vatten en högtryckstvätt drar.
Min personliga tanke är ett den typen av avspolning du beskriver är en väldigt temporär lösning, utan mekanisk beröring blir det mycket kvar..
/Thomas
Min personliga tanke är ett den typen av avspolning du beskriver är en väldigt temporär lösning, utan mekanisk beröring blir det mycket kvar..
/Thomas
© Funk, utnyttjande och hänvisning till text och bilder i kommersiella sammanhang endast efter överenskommelse
-
Jimmy
- Medlem
Scandinavian detailing säljer vatten/kalk filter som jag tror fungerar. Han använde och recenserade filtret även innan han själv startade butik.
Men jag hade helst velat ha ett mindre filter och som alltid helst till ett lägre pris.
Men det ska ju göra någon nytta också annars är det ju meningslöst.
Men jag hade helst velat ha ett mindre filter och som alltid helst till ett lägre pris.
Men det ska ju göra någon nytta också annars är det ju meningslöst.