Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

BBVs sortiment

Sverigest vassaste webshop inom bilvård, tidigare Bollnäs Bilvård!
Över 30 års erfarenhet inom branschen.
Kategoriregler
Bild
Jimmy
Medlem
Inlägg: 172
Blev medlem: 21 jun 2009 14:21
Ort: Blekinge

BBVs sortiment

Inlägg av Jimmy » 02 jul 2019 17:32

Håller ni på BBV att fasa ut ert gamla sortiment av produkter för att bara inrikta er på er nya "premium serie"?
Väldigt tråkigt i så fall tycker jag. Tycker det försvunnit en del produkter efter hand, kan inte säga på rak arm vilka just nu.
Men nu igår när jag skulle gå in och börja knåpa ihop en inköpslista så märkte jag att BBV White dressing inte längre verkar finns. 1 liters finns inte alls med större förpackningar finns kvar men går inte att beställa, för få i lager står det.

Kanske bara är jag som är gammal och konservativ, men det som jag tycker har varit så bra med BBV förutom den utmärkta servicen är att man kunnat få riktigt bra produkter till fördelaktiga priser.
Inte världens flashigaste flaskor eller tuffaste etiketter, men det har varit väldigt bra innehåll i "standard" flaskorna och dunkarna man beställt.

Trist om det bara är Redline serien som kommer att finnas i fortsättning, som ligger i prisklass med Sonax och Mequiers om man köper det på macken eller exempelvis Mekonomens ordinarie pris.
De nya produkterna är kanske bättre men de gamla har fungerat alldeles utmärkt för mig under många år, svårt att se att jag skulle behöva något som är bättre till mycket högre pris.

Förhoppnings har jag fel, och den gamla serien kommer att få leva vidare men har fått väldigt luddiga svar när jag frågat om olika produkter.

Är det bara jag som är gammal och gnällig eller vad tycker ni andra?

Användarvisningsbild
yerfen
Sponsor
Sponsor
Inlägg: 1309
Blev medlem: 16 nov 2009 22:57
Ort: Bollnäs
Kontakt:

Re: BBVs sortiment

Inlägg av yerfen » 04 jul 2019 14:18

Hej Jimmy.
Vi har egentligen inte tagit bort någon produkt, däremot har vi gjort många förändringar som kan göra det lite förvirrande för dem som tidigare använt vissa produkter.
Alla produkter på 1L och större är kvar som vanligt.
Däremot har vi ändrat om alla 500ml flaskor som nu är med i Redline serien.
Prisskillnaderna beror främst på ökade råvarupriser samt att vi förändrat en del recept till lite bättre, men dyrare råvaror.

Iron X och Perfect Leather (tidigare Leather clean & protect) är oförändrade.
IPA (Pain inspetion) är numera 40% isopropanol istället för 20%.
Plastic Detailer (White dressing) är koncentrationen fördubblad, kan spädas 50/50 för att få samma koncentration som tidigare.
Crystal Clean (Glass Cleaner) är ny förbättrad formula.
Dirt & Grime är en "ny produkt" Arti Green blandad 10% för dem som vill ha en produkt färdig för användning eller bara vill ha en snygg flaska att fylla på.
Bug Eater ny ruskigt effektiv produkt för att lösa insekter enkelt.
Perfect Wheels är en ny pH neutral fälgrengöring som färgar sig, skiljer sig från Wheel Cleaner som är syrabaserad.
Interior APC Ny alroundprodukt för interiören.
Ultra Glide (Purple Clay Lube) har en ny förbättrad formula.
Ultra Foam är ett nytt vaxfritt schampo med lite bättre rengöringseffekt.
SiO2 Glass Sealant Kit (Clear View) enklare och bättre förpackning allt i ett smidigt kit.
Rosa Sås Ny produkt, enkelt och smigigt sprayvax.

Fråga gärna om det är något som är oklart eller om jag missat något :)
Bild

MVH Pär

Jimmy
Medlem
Inlägg: 172
Blev medlem: 21 jun 2009 14:21
Ort: Blekinge

Re: BBVs sortiment

Inlägg av Jimmy » 08 jul 2019 19:22

Okej, tack för förklaringen :) Då var det inte så illa som jag var rädd för..
Och om White dressing ska blandas 50/50 för samma koncentration som den hade förr så har den inte blivit så dyr. Är det samma för de större förpackningarna? Eller har dom den ""gamla koncentrationen"?

Då är det kanske bara BBV Fabric protect som jag får vänta på att ni ska få in igen.

Mvh
Jimmy

Jimmy
Medlem
Inlägg: 172
Blev medlem: 21 jun 2009 14:21
Ort: Blekinge

Re: BBVs sortiment

Inlägg av Jimmy » 08 jul 2019 19:32

Har en fråga till förresten.
Har tidigare köpt Zirconite av er i små flaskor, men verkar som ni inte säljer det längre. Och de stora flaskorna/original förpackningarna kommer jag ju inte hinna göra av med under min livstid. Vet inte hur länge de håller i flaskorna.

Men såg att ni hade ett annat lackskydd, BBV PAINT PROTECTION 3.0 STEG 1&2 100ML hur står det sig mot Zirconite?

Läser man produktbeskrivningen så verkar det ganska likt.
Kan tillägga att jag inte använt Cutomer care paketet, utan lagt nytt eller annat skydd efter 1 - 1,5 år.

Användarvisningsbild
yerfen
Sponsor
Sponsor
Inlägg: 1309
Blev medlem: 16 nov 2009 22:57
Ort: Bollnäs
Kontakt:

Re: BBVs sortiment

Inlägg av yerfen » 09 jul 2019 09:40

De som heter White dressing på större förpackningar är samma koncentration som tidigare.
Det är bara Plastic Detailer som har den dubbla koncentrationen, därav namnbytet för att enkelt hålla isär produkterna :)

Just Zirconite har vi tidigare själva tappat om på mindre förpackningar, då efterfrågan på den minskat och det blivit en svårare hantering valde vi att inte längre tappa om den på mindre förpackning.

BBV Paint Protection har nästan lika lång hållbarhet som zirconite, upp till två år utan efterbehandling.
Så i ditt fall tror jag att den kan passa alldeles utmärkt :)
Bild

MVH Pär

Jimmy
Medlem
Inlägg: 172
Blev medlem: 21 jun 2009 14:21
Ort: Blekinge

Re: BBVs sortiment

Inlägg av Jimmy » 09 jul 2019 18:53

Tack för hjälpen yerfen :)
Får bli en beställning på BBV Paint Protection nästa gång.

Skriv svar