Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Twin Tools film

Sverigest vassaste webshop inom bilvård, tidigare Bollnäs Bilvård!
Över 30 års erfarenhet inom branschen.
Kategoriregler
Bild
Gunvald
Medlem
Inlägg: 218
Blev medlem: 26 nov 2012 15:03
Ort: Halmstad

Re: Twin Tools film

Inlägg av Gunvald » 04 nov 2015 20:01

Pierrel skrev:Oooh, väntar med spänning på min!
Vad innebar "hård" hex-logic? Grön? Tror du alla 6 rundor behövdes, eller skulle du klarat dig med 4-5 st?
Mina var gula inköpta på eBay. Måste köra mer med maskinen innan jag kan uttala mig om det men 3rundor på tvären och 3 på "höjden" är väl ok.

Cogo
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 2438
Blev medlem: 10 maj 2011 13:51
Ort: Linköping

Re: Twin Tools film

Inlägg av Cogo » 04 nov 2015 20:33

Hur var det att köra dubbeloscilllerande maskin jämfört med enkeloscillerande maskin? Bökigt? Klumpigt?

Gunvald
Medlem
Inlägg: 218
Blev medlem: 26 nov 2012 15:03
Ort: Halmstad

Re: Twin Tools film

Inlägg av Gunvald » 04 nov 2015 21:50

Cogo skrev:Hur var det att köra dubbeloscilllerande maskin jämfört med enkeloscillerande maskin? Bökigt? Klumpigt?
Den "tar" ju lite mer plats men jag tycker att det kändes bra, den väger inte så mycket. Känns som att man kör ytan snabbare än med enkeloscillerande men jag får nog återkomma när jag kört minst en hel bil med den. Men än så länge känns den väldigt bra :nicka

Användarvisningsbild
limban
Forumägare
Forumägare
Inlägg: 4006
Blev medlem: 30 sep 2009 22:25
Ort: Bollnäs
Kontakt:

Re: Twin Tools film

Inlägg av limban » 05 nov 2015 11:16

Gunvald skrev:
Pierrel skrev:Oooh, väntar med spänning på min!
Vad innebar "hård" hex-logic? Grön? Tror du alla 6 rundor behövdes, eller skulle du klarat dig med 4-5 st?
Mina var gula inköpta på eBay. Måste köra mer med maskinen innan jag kan uttala mig om det men 3rundor på tvären och 3 på "höjden" är väl ok.

Tänk på att gula rondeller inte är till för repborttagning utan för lättare polering och släcka hologram :nicka :nicka
Bild
MVH Anders Lindbäck
Tel: +46 (0) 278-127 30 info@bollnasbilvard.se

Cogo
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 2438
Blev medlem: 10 maj 2011 13:51
Ort: Linköping

Re: Twin Tools film

Inlägg av Cogo » 05 nov 2015 13:14

Vilken lammull kan man köra på denna maskin med bra resultat för repborttagning?

Gunvald
Medlem
Inlägg: 218
Blev medlem: 26 nov 2012 15:03
Ort: Halmstad

Re: Twin Tools film

Inlägg av Gunvald » 05 nov 2015 21:08

limban skrev:
Gunvald skrev:
Pierrel skrev:Oooh, väntar med spänning på min!
Vad innebar "hård" hex-logic? Grön? Tror du alla 6 rundor behövdes, eller skulle du klarat dig med 4-5 st?
Mina var gula inköpta på eBay. Måste köra mer med maskinen innan jag kan uttala mig om det men 3rundor på tvären och 3 på "höjden" är väl ok.

Tänk på att gula rondeller inte är till för repborttagning utan för lättare polering och släcka hologram :nicka :nicka
Fast är det inte så att olika märken har olika färger?
Dessa var köpta på eBay och hette heavy cut :jeps

Gråben
Trogen Medlem
Trogen Medlem
Inlägg: 819
Blev medlem: 18 okt 2010 15:04
Ort: umeå, Sverige

Re: Twin Tools film

Inlägg av Gråben » 06 nov 2015 11:00

limban skrev:
Gunvald skrev:
Pierrel skrev:Oooh, väntar med spänning på min!
Vad innebar "hård" hex-logic? Grön? Tror du alla 6 rundor behövdes, eller skulle du klarat dig med 4-5 st?
Mina var gula inköpta på eBay. Måste köra mer med maskinen innan jag kan uttala mig om det men 3rundor på tvären och 3 på "höjden" är väl ok.

Tänk på att gula rondeller inte är till för repborttagning utan för lättare polering och släcka hologram :nicka :nicka
Är bra att även tänka på att lacker är olika. Bättre att göra en testyta och kolla hur resultatet blir. Vissa lacker är ju sjukt mjuka medans andra tar lite längre tid.

Är det som är så sjukt svårt att veta då kunder frågar om råd vad dom ska använda.


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Cogo
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 2438
Blev medlem: 10 maj 2011 13:51
Ort: Linköping

Re: Twin Tools film

Inlägg av Cogo » 29 dec 2015 00:29

Skulle gärna vilja se lite filmer på denna maskin in action. Både med skumrondeller samt ullrondeller. Både repborttagning samt finpolering. Vill se både bbvs filmer men även filmer från vanliga användare för att se vad ni får för resultat samt hur den ser ut att vara att arbeta med.

Användarvisningsbild
progge
Moderator
Moderator
Inlägg: 3278
Blev medlem: 19 jan 2013 13:02
Ort: Smålandsstenar.

Re: Twin Tools film

Inlägg av progge » 29 dec 2015 10:17

Cogo skrev:Skulle gärna vilja se lite filmer på denna maskin in action. Både med skumrondeller samt ullrondeller. Både repborttagning samt finpolering. Vill se både bbvs filmer men även filmer från vanliga användare för att se vad ni får för resultat samt hur den ser ut att vara att arbeta med.




Här är tre av de filmer som ligger på
https://www.youtube.com/channel/UCojAWH ... RKUpD6_mKw
Mvh Progge
............................................................................
Nissan Qashqai 1.3 Tekna+ Dynamic MAGNETIC RED PEARL 2020 :nicka

Cogo
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 2438
Blev medlem: 10 maj 2011 13:51
Ort: Linköping

Re: Twin Tools film

Inlägg av Cogo » 29 dec 2015 14:46

Tack har sett dem. Ville ha mer filmer som visade mer handhavande samt resultat.

Pascona
Medlem
Inlägg: 236
Blev medlem: 05 aug 2013 10:11
Ort: Umeå

Re: Twin Tools film

Inlägg av Pascona » 30 dec 2015 09:25

Får jag bara tummen ur någon dag så ska jag försöka göra en liten film eller iaf en 50/50 yta med bilder.

Pascona
Medlem
Inlägg: 236
Blev medlem: 05 aug 2013 10:11
Ort: Umeå

Re: Twin Tools film

Inlägg av Pascona » 01 feb 2016 14:37

Tummen sitter fortfarande fast men nu när våren kommer dyker även bilarna upp! Har bl a en BMW 530D som ska få slipning och polering av lyktorna :)

Användarvisningsbild
limban
Forumägare
Forumägare
Inlägg: 4006
Blev medlem: 30 sep 2009 22:25
Ort: Bollnäs
Kontakt:

Re: Twin Tools film

Inlägg av limban » 05 feb 2016 21:59

Pascona skrev:Tummen sitter fortfarande fast men nu när våren kommer dyker även bilarna upp! Har bl a en BMW 530D som ska få slipning och polering av lyktorna :)
ser fram mot detta :nicka :nicka :cheers :cheers
Bild
MVH Anders Lindbäck
Tel: +46 (0) 278-127 30 info@bollnasbilvard.se

Pascona
Medlem
Inlägg: 236
Blev medlem: 05 aug 2013 10:11
Ort: Umeå

Re: Twin Tools film

Inlägg av Pascona » 06 feb 2016 14:40

Blev tyvärr ingen polering på själva bilen då den ska dippas och det är en fördel om den inte är så välpolerad :)

lyktorna fick sig en omgång men alldeles för lite för att jag ska kunna ha en åsikt om maskinen.
Bild

Användarvisningsbild
limban
Forumägare
Forumägare
Inlägg: 4006
Blev medlem: 30 sep 2009 22:25
Ort: Bollnäs
Kontakt:

Re: Twin Tools film

Inlägg av limban » 06 feb 2016 16:13

Pascona skrev:Blev tyvärr ingen polering på själva bilen då den ska dippas och det är en fördel om den inte är så välpolerad :)

lyktorna fick sig en omgång men alldeles för lite för att jag ska kunna ha en åsikt om maskinen.
Bild
dom ser ju fina ut.. :jeps :jeps
Bild
MVH Anders Lindbäck
Tel: +46 (0) 278-127 30 info@bollnasbilvard.se

Pascona
Medlem
Inlägg: 236
Blev medlem: 05 aug 2013 10:11
Ort: Umeå

Re: Twin Tools film

Inlägg av Pascona » 02 maj 2016 13:52

Har nu kört lite med maskinen. Dock inte en hel bil utan bara en huv för att få testa den lite då det inte funnits plats och tid för att göra det tidigare.
Hade 125mm trissor (typ honeycomb-mönster) och testade med medel ifrån både Liquid Elements och Mothers.
Huven var tvättad, lerad och ordentligt rengjord innan.

Maskinen svajar kraftigt upp och ner på varven om man ligger på steg 2 och neråt vilket gör att man måste ligga högre än så. Vet inte riktigt vad man ska göra på steg 1-2? :?:
Kör man på högre fart så är den ganska högljudd och plastskyddet för nedre delen av maskinen vibrerar rätt bra. Det sistnämnda kan man säkert lösa med en tejpbit.

Vibrationerna i själva maskinen tyckte jag också var höga och när jag stod där så tänkte jag mest på att "varför tog jag inte med min singel-oscillerande maskin?".

Trissorna var dock rätt hårda så ska testa lite mer med andra trissor osv och komma med ännu mer feedback. Ser man på filmerna ovan så är det som att vi har helt olika maskiner :? :? :?

Kanske BBV har lite knep och knåp att komma med eller är maskinen såhär?

Användarvisningsbild
yerfen
Sponsor
Sponsor
Inlägg: 1309
Blev medlem: 16 nov 2009 22:57
Ort: Bollnäs
Kontakt:

Re: Twin Tools film

Inlägg av yerfen » 03 maj 2016 10:44

Då några maskiner har haft en lite ojämn gång på lägre hastighet så har vi gjort en guide på hur man enkelt kan justera detta.
Maila till oss så ser vi till att du får den guiden :)

Angående vibrationerna så borde det inte vara mycket alls.
Kan vara så att vikterna inte ligger i rätt justering, beskrivning för detta finns i manualen.
Kolla även så att kåpan är rätt monterad och ej åtdragen för hårt.
Om man drar åt för hårt kan kåpan spricka och kåpan kan då skallra.
Man kan även vika en bit el-tape över kanten för att dämpa.

Om maskinen var ny från oss är det även bra om du mailar till oss, för man ska inte behöva krångla med en ny maskin :)
Bild

MVH Pär

Pascona
Medlem
Inlägg: 236
Blev medlem: 05 aug 2013 10:11
Ort: Umeå

Re: Twin Tools film

Inlägg av Pascona » 03 maj 2016 13:51

Ett mail är på väg! :jeps

Skriv svar