Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

"Lägg till i önskelistan" = blir fel produkt ibland

Sverigest vassaste webshop inom bilvård, tidigare Bollnäs Bilvård!
Över 30 års erfarenhet inom branschen.
Kategoriregler
Bild
Skriv svar
Användarvisningsbild
MRisberg
Medlem
Inlägg: 467
Blev medlem: 10 jun 2018 22:26
Ort: Täby, Sthlm
Kontakt:

"Lägg till i önskelistan" = blir fel produkt ibland

Inlägg av MRisberg » 27 jun 2018 15:02

Ibland när jag lägger till produkter till önskelistan så lägger butiken in en annan produkt än den jag valt.

Jag sitter och läser om produkter på nätet och diskuterar här på forumet. När jag blir intresserad så lägger jag till produkter i olika önskelistor som jag skapat, lite som minnesanteckningar (ball funktion faktiskt). Jag har lagt till en del produkter till önskelistorna under de senaste dagarna och idag skulle jag kolla in dem för att prioritera inför ett köp. Till min förvåning så är där en salig blandning av produkter som jag valt och som jag inte har valt att lägga till.

Jag tror att jag kommit på vad som händer:
Exempel 1. När jag går in på en produkt, t ex BBV Arti Green 1L, och lägger till önskelistan: Då läggs rätt produkt till önskelistan.
Exempel 2. När jag lägger till samma produkt (BBV Arti Green 1L) till önskelistan men istället från listan över alkaliska avfettningsmedel så lägger butiken till en annan produkt till önskelistan. I mitt fall blir det Turtle Carshine 5L

Önskelistan i fråga: https://www.bollnasbilvard.se/module/bl ... 1B14366A71

Ingen fara på taket, det är inte i kundvagnen det blir fel - eller det vet jag ju inte för jag har inte kommit till att beställa något än. Någon mer än jag som råkat ut för det här?

(Jag har inte testat det här med butikens alla produkter. Vet i skrivande stund inte ens om det gäller fler än just Arti Green 1L. Tänkte jag skulle slänga iväg ett inlägg för att säga något i alla fall.)
Golf VI (2009) 1.4 TSI 122 hk DSG 7, Svart

Användarvisningsbild
MRisberg
Medlem
Inlägg: 467
Blev medlem: 10 jun 2018 22:26
Ort: Täby, Sthlm
Kontakt:

Re: "Lägg till i önskelistan" = blir fel produkt ibland

Inlägg av MRisberg » 27 jun 2018 15:10

Exempel 3: Lade till BBV Degreaser HD 2,5L från produktsidan = Det gick bra. Lade till den från listan över kallavfettningar och fick istället Snowclean Kallavfettning 100 ECO 25L
Exempel 4: Lade till BBV Prewash Foam 1L från produktsidan = Det gick bra. Lade till den från listan över alkaliska avfettningar och fick istället en till Turtle Carshine 5L, precis som med Arti Green ovan.
Golf VI (2009) 1.4 TSI 122 hk DSG 7, Svart

Användarvisningsbild
yerfen
Sponsor
Sponsor
Inlägg: 1309
Blev medlem: 16 nov 2009 22:57
Ort: Bollnäs
Kontakt:

Re: "Lägg till i önskelistan" = blir fel produkt ibland

Inlägg av yerfen » 28 jun 2018 09:35

Härligt att du testar våra funktioner på sidan :)

Jag har testat detta, det verkar som att när man väl är inne på produktsidan och lägger till i önskelistan så fungerar det klockrent.
men när man är inne på en kategori och har överblick över flera olika produkter och lägger till i önskelistan därifrån så ser det ut att bli lite knasigt.
Kan det vara samma fel för dig där?
Bild

MVH Pär

Användarvisningsbild
MRisberg
Medlem
Inlägg: 467
Blev medlem: 10 jun 2018 22:26
Ort: Täby, Sthlm
Kontakt:

Re: "Lägg till i önskelistan" = blir fel produkt ibland

Inlägg av MRisberg » 28 jun 2018 13:58

Hej Pär. Absolut, hjälper gärna till när jag kan.

Precis som du beskriver det upplever jag det.

Följdfråga: Hade du en eller flera önskelistor när du testade? Jag har nämligen fyra, för olika produktkategorier. Har inte testat om det blir samma fel om jag bara har en önskelista att lägga till i.
Golf VI (2009) 1.4 TSI 122 hk DSG 7, Svart

Användarvisningsbild
yerfen
Sponsor
Sponsor
Inlägg: 1309
Blev medlem: 16 nov 2009 22:57
Ort: Bollnäs
Kontakt:

Re: "Lägg till i önskelistan" = blir fel produkt ibland

Inlägg av yerfen » 29 jun 2018 09:40

Har testat båda, när man har en lista så verkar det fungera utan problem.
Men 2 eller fler så kan det bli knasigt om man inte går in direkt på produkten.
Bild

MVH Pär

Användarvisningsbild
MRisberg
Medlem
Inlägg: 467
Blev medlem: 10 jun 2018 22:26
Ort: Täby, Sthlm
Kontakt:

Re: "Lägg till i önskelistan" = blir fel produkt ibland

Inlägg av MRisberg » 29 jun 2018 13:34

Okej. Bra felsökt. Hade mina misstankar om att det kunde vara så.

Jag löser mina i-landsproblem genom att gå tillbaka till att ha bara en önskelista då.
Hojta till om ni behöver någon hjälp med fortsatt test av funktionen önskelista, om ni ger er in på att göra någon förändring alltså.

Trevlig helg!
Golf VI (2009) 1.4 TSI 122 hk DSG 7, Svart

Användarvisningsbild
yerfen
Sponsor
Sponsor
Inlägg: 1309
Blev medlem: 16 nov 2009 22:57
Ort: Bollnäs
Kontakt:

Re: "Lägg till i önskelistan" = blir fel produkt ibland

Inlägg av yerfen » 02 jul 2018 14:32

Du kan annars lösa det genom att du går in på artikeln när du lägger till den så verkar det fungera bra när man har flera listor :)

Vi ska helt klart se över det felen, men det ligger lite utför min kunskapsnivå.
Så vi måste vänta på att vår kodknackare har tid att se över det :)
Bild

MVH Pär

Användarvisningsbild
MRisberg
Medlem
Inlägg: 467
Blev medlem: 10 jun 2018 22:26
Ort: Täby, Sthlm
Kontakt:

Re: "Lägg till i önskelistan" = blir fel produkt ibland

Inlägg av MRisberg » 03 jul 2018 03:13

Yes håller på att öva in den rutinen nu (att gå in på produkten innan jag önskar mig den).

Hoppas ni hittar felet utan att behöva lägga ner allt för mkt tid. Det är inte så att det är jätteilla menar jag.
Golf VI (2009) 1.4 TSI 122 hk DSG 7, Svart

Användarvisningsbild
MRisberg
Medlem
Inlägg: 467
Blev medlem: 10 jun 2018 22:26
Ort: Täby, Sthlm
Kontakt:

Re: "Lägg till i önskelistan" = blir fel produkt ibland

Inlägg av MRisberg » 07 jul 2018 23:20

Nu går det inte längre att lägga till produkter till önskelistan från enskilda produktsidor. Det går fortfarande att lägga till produkter till önskelistan från kategorisidor däremot, fast det blir fortfarande fel produkt som läggs till.

Sitter och läser och väljer bland en uppsjö av intressanta produkter, det närmar sig en beställning.

Jag antar att ni arbetar med saken. Ville bara nämna det nu när jag upptäckte det.
Golf VI (2009) 1.4 TSI 122 hk DSG 7, Svart

Användarvisningsbild
yerfen
Sponsor
Sponsor
Inlägg: 1309
Blev medlem: 16 nov 2009 22:57
Ort: Bollnäs
Kontakt:

Re: "Lägg till i önskelistan" = blir fel produkt ibland

Inlägg av yerfen » 09 jul 2018 14:05

Vi har tyvärr inte gjort någon förändring där ännu, fick besked nu att problemet verkar vara svårt att åtgärda. vi får hoppas att det kommer en uppdatering i plattformen framöver som löser problemet som främst verkar vara när man har mer än 1 lista.
Bild

MVH Pär

Skriv svar