Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Kränzle 1152 TST - högtryckstvätt

Skriv ett par rader om den senaste bilvårdsrelaterade produkten du testat!
Användarvisningsbild
Manor
Moderator
Moderator

Re: Kränzle 1152 TST - högtryckstvätt

Inlägg av Manor » 07 sep 2020 18:47

Jag har inte snabbkopplingar utan kör med standard...ingen bytt o-ring runt detta än för mig.
Min Kränzle är nu dryga 6 år gammal. Den står frostfritt under vintern, och jag byter olja en gång per år i den.

Det enda problemet är att den tappade lite tryck i fästet till "keminjektorn" här en kula ska hålla tätt.
Lösningen var faktiskt en lite tunn o-ring som gjorde att det blev tätt, men då jag aldrig använder denna slang så hade jag nog lika gärna kunnat "plugga" den med en bult istället.

Jag köpte en "Dirt Wand" med olika bytbara munstycken förra året, men har väl inte direkt använt dem så mycket.
Visst, smidigare för underspolning speciellt i hjulhusen...men men i stora drag kör kör jag bara originalgrejerna.
mvh Manor

Fraden
Medlem

Inlägg av Fraden » 10 sep 2020 22:14

Tack för svar. Märkligt att min oring har gett upp redan.
Får beställa ett gäng nya vid tillfälle.

Användarvisningsbild
Norrhyttan
Trogen Medlem
Trogen Medlem

Inlägg av Norrhyttan » 22 sep 2020 10:57

Fraden skrev:
06 sep 2020 22:00
Jaha. Nu har första o-ringen gått sönder efter byte mellan foamlance och diverse andra grejer.
Hur länge håller era?
Har nog inte bytt mer än 10-15ggr.
Min har använts flitigt i 5-6 år (tvättar regelbundet fyra-fem bilar) och jag byter mellan foamlance och strålrör vid varje tvätt. Inget problem än!
Vad var det jag sa!

Skriv svar