Fixade med min gamla fälgar som jag ska försöka sälja efter att vi bytt bil.
Fick tyvärr inte in några bilder.
Dem var riktigt skitiga, har inte tvättat dem grundligt på några år.
Hade två olika medel
BBV Wheel cleaner extrem gel
Gyeon Q²M Iron WheelCleaner Redefined
Första påläggning tyckte jag nog BBV gjorde det bäst, fick bort mycket av smutsen innan första avspolning.
BBV fick även bort det svarta som ofta sitter i svängarna vid ekrarna. Där tyckte jag gyeon hade problem.
De sista prickarna var gyeon bäst. Det rann av likt när kallavfettningen tar tjärprickar. Där var inte BBV så effektiv.
Hela tiden jobbade jag med pensel och borste.
Vet inte vad som skiljer i innehållet men det var skillnad på vad dem klarade av.
BBV klarade det grövsta smutsen medan gyeon funkar nog bättre till den regelbundna rengöringen, när det inte är så smutsigt som mina fälgar var.
Hoppas någon kan ha nytta av detta, kommentera gärna.
Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Fälgrengöring
-
Fredde75
- Medlem
Fälgrengöring
/Fredrik
- Funk
- Moderator

Re: Fälgrengöring
För vanlig tvätt funkar t.ex Sonax eller annan med rostborttagare i. För riktigt skitiga hjul så brukar jag kombinera allt, syra, alkalie och ren kallafvettning beroende på hur illa det är..
/Thomas
/Thomas
© Funk, utnyttjande och hänvisning till text och bilder i kommersiella sammanhang endast efter överenskommelse