Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Autotriz nano polisher

Skriv ett par rader om den senaste bilvårdsrelaterade produkten du testat!
Galaxy
Medlem
Inlägg: 209
Blev medlem: 15 jul 2015 22:19
Ort: Kristianstad

Autotriz nano polisher

Inlägg av Galaxy » 21 jul 2018 00:51

Har skaffat och testat Autotriz nano polisher, köpte kittet som heter 2.0 på Ebay. Då får man med allt som behövs för att komma igång att polera på detaljnivå bara man har en roterande polermaskin att koppla den till med M14 gänga.

Har provat lite på 2 bilar nu, dels i dörröppningen på min 240 och sedan på min välanvända bruksbil, en solidsvart Ford Galaxy som fick en dörr som testyta.
Den har en plats när man kör i trånga utrymmen och inte kommer åt/inte vill att polertrissan på polermaskinen ska röra vid annat än lacken där man kör.
Användningsområde kan vara i dörrgångar, innanför dörrhandtag, motorrum, innanför tankluckan osv osv där utrymmet är begränsat. Men även där ytan runtikring är stor men att man ska följa en kant längs med lister, runt dörrhandtag där det kan vara svårt att få en stor trissa att ta ordentligt.
Den kan fungera till punktinsatser med som dörruppslag som ska poleras bort, andra repor och defekter både mitt på och vid dörrkanter.

Ja som synes kan listan göras lång där den funkar. Kör man med ulltrissan kan man få bort mycket repor och defekter tillsammans med ett grövre polermedel. Tycker de mjuka skumtrissorna är väl mjuka och lämpar sig för att köra sista steget, hade gärna sett en mediumskumtrissa att ha som alternativ.

En nackdel är att nu kan man lägga ännu mer tid på finlir ;).

/Anders

Användarvisningsbild
Manor
Moderator
Moderator
Inlägg: 5622
Blev medlem: 14 aug 2010 16:56
Ort: Stockholm

Re: Autotriz nano polisher

Inlägg av Manor » 21 jul 2018 11:31

En ypperligt intressant produkt, stort tack för recensionen :).
mvh Manor
_____________________________
Suzuki Swift (2014)
Once you go lack you never go back.

Skriv svar