Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Tershine fälgborste samt recensioner på deras webbsida

Skriv ett par rader om den senaste bilvårdsrelaterade produkten du testat!
Användarvisningsbild
sbfV70
Ny Medlem
Inlägg: 22
Blev medlem: 03 feb 2020 18:34

Tershine fälgborste samt recensioner på deras webbsida

Inlägg av sbfV70 » 28 jul 2020 08:46

Jag har tidigare kört med Biltemas piprensarvariant av fälgborste men tänkte uppgradera till en Tershine fälgborste eftersom de recensioner jag har läst övervägande är positiva av deras sortiment.

Kvaliteten på borsten känns solid och rejäl och jag kan tänka mig att den kan hålla många tvättar, jag kan dock inte uttala mig så mycket gällande hållbarheten då jag fick återgå till min Biltema-borste. Den är alldeles för grov/tjock för mina 17”-hjul på min V70. Den kommer in mellan ekrar, men mellan bromssköld och fälgens insida är det hopplöst, skulle egentligen behöva flera olika storlekar ungefär som Wheel Woolies kit med tre borstar. Egentligen inget fel på produkten, men den passade bara inte mig, utan säkert mer lämpad för bilar med väldigt stora fälgar med gott om utrymme och inget för V70-Svensson som jag. :D

Det som fick mig att rynka på näsan är dock att Tershine valde att inte publicera min recension:
D4FCFC1C-279D-4E74-8A90-687895B3E221.png

Således inte en särskilt negativ recension utan jag var ändå ärlig och ganska nöjd med produktens kvalitet som sådan men mindre nöjd med grovheten på borsten för mina fälgar, vilka ändå borde anses ganska åtkomliga och rätt typiska:
9EB4CC5E-C5D6-452E-9AAF-3C7121BD239E.jpeg

Jag fattar att varumärken inte vill ha andra recensioner än fulla 5-stjärnor, men om man har en recensionsfunktion på sin sida får man leva med att inte alla recensioner är fem stjärnor och hyllar varumärket till skyarna. Tershine valde att inte publicera min recension utan istället ändra texten för produkten med hur många cm den är ihoptryckt och att man får flytta bilen om det är för trångt mellan bromsok och insida fälgen. Öh... GDS-hall någon?

Jag har ändå tidigare fått ett ärligt och reko intryck av Tobias från hans YouTube-kanal och tycker han ger många bra råd och tips och jag kommer säkert testa fler av hans produkter, men att cherry-picka positiva recensioner känns unket och ger inte mig något ha-begär.

Användarvisningsbild
Funk
Moderator
Moderator
Inlägg: 4084
Blev medlem: 18 okt 2008 17:52
Ort: Göteborg

Re: Tershine fälgborste samt recensioner på deras webbsida

Inlägg av Funk » 28 jul 2020 09:04

Ja man får ju ta det goda med det onda när man frågar tycker jag.... svagt att inte publicera en väl skriven recension..

/Thomas
© Funk, utnyttjande och hänvisning till text och bilder i kommersiella sammanhang endast efter överenskommelse

mikkiz
Medlem
Inlägg: 402
Blev medlem: 03 feb 2013 20:50
Ort: Västerås

Re: Tershine fälgborste samt recensioner på deras webbsida

Inlägg av mikkiz » 28 jul 2020 09:17

Det va lågt, lägre än glocalnet :)

Stefan N
Medlem
Inlägg: 393
Blev medlem: 07 okt 2011 11:58
Ort: Täby

Re: Tershine fälgborste samt recensioner på deras webbsida

Inlägg av Stefan N » 28 jul 2020 16:30

Jag köpte deras fälgborste men den gick sönder rätt fort, ett par tre tvättar. Det som hände va att den sprack i toppen i luddet så att när man tryckte in den så åkte skaftet igenom toppen.
:brumm Polestar2

Användarvisningsbild
sbfV70
Ny Medlem
Inlägg: 22
Blev medlem: 03 feb 2020 18:34

Re: Tershine fälgborste samt recensioner på deras webbsida

Inlägg av sbfV70 » 30 jul 2020 09:21

Stefan N skrev:
28 jul 2020 16:30
Jag köpte deras fälgborste men den gick sönder rätt fort, ett par tre tvättar. Det som hände va att den sprack i toppen i luddet så att när man tryckte in den så åkte skaftet igenom toppen.
Åfan. Inte omöjligt att jag hade blivit missnöjd förr eller senare om borsten hade fått plats ändå då.

Vilka borstar rekommenderas istället? Jag tänker att jag är ganska nöjd med Biltemas variant och har sett att den typen av borste från diverse producenter, bland annat Meguairs. Det jag gillar med den är att den kommer åt runt hela insidan av min fälg utan att behöva ”flytta bilen”. Däremot är hållbarheten rätt usel, men ser man till priset så är det inget jätteproblem för mig egentligen.

https://www.biltema.se/bilvard/biltvatt ... 2000042356

Användarvisningsbild
sbfV70
Ny Medlem
Inlägg: 22
Blev medlem: 03 feb 2020 18:34

Re: Tershine fälgborste samt recensioner på deras webbsida

Inlägg av sbfV70 » 30 jul 2020 09:27

Funk skrev:
28 jul 2020 09:04
Ja man får ju ta det goda med det onda när man frågar tycker jag.... svagt att inte publicera en väl skriven recension..

/Thomas
Tittar jag till exempel på Bollnäs Bilvårds webbsida ser jag rätt snabbt att det har publicerats även recensioner från mer eller missnöjda kunder, men att de oftast också bemöts av personalen med rekommendationer för hur man eventuellt kan förbättra sin upplevelse av produkten, osv. Det ger i mina ögon ett mer ärligt intryck, dessutom knappast något som skulle göra mig mindre benägen att handla hos BBV, snarare tvärtom.

Tershines val att inte publicera min ändå någorlunda positiva recension upplever jag som ängsligt.

Användarvisningsbild
progge
Moderator
Moderator
Inlägg: 3278
Blev medlem: 19 jan 2013 13:02
Ort: Smålandsstenar.

Re: Tershine fälgborste samt recensioner på deras webbsida

Inlägg av progge » 31 jul 2020 09:08

Var publicerade du din kommentar?
Mvh Progge
............................................................................
Nissan Qashqai 1.3 Tekna+ Dynamic MAGNETIC RED PEARL 2020 :nicka


Skriv svar