Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Här hände inte mycket. dags för nått kanske?

Användarvisningsbild
Manor
Moderator
Moderator
Inlägg: 5622
Blev medlem: 14 aug 2010 16:56
Ort: Stockholm

Re: Här hände inte mycket. dags för nått kanske?

Inlägg av Manor » 05 aug 2022 23:39

Öland 4ever skrev:
05 aug 2022 16:44
...snipp... Kunskapen finns ju onekligen hos många här men jag däremot kritisk till att produkterna alltför mycket direkt pekar mot forumets sk sponsorer. Det kan i det långa loppet ge en skev bild av vad produkterna verkligen går för.

Jag skulle definitivt inte vara missnöjd om ett antal globala oberoende tester skulle visa att bilschampo A, bilxax B och lackkonservering C är bäst i världen,. Och av någon märklig slum vore det just dessa tre produkter som vore forumets sponsorer och just dessa tre produkter erbjudes till forumets medlemmar till de lägsta priserna som inget annan land skulle kunna konkurrera med.

Men så är ju dessvärre inte fallet. De produkter som erbjuds av forumets sponsorer kan alla köpas billigare via Ebay och andra internationella säljare inkl frakt....snipp...
Nja, jag vet inte om jag håller med. Jag handlar förvisso en del från forumets sponsorer och tycker att det ger ett mervärde till Ebay (som jag inte köpt bilvårdsprodukter via). I mitt fall så är nog "huvudmärket" CarPro som jag måste köpa från andra företag då det inte säljs via någon sponsor.

Jag är frekvent inne på detta forum samt följer även något/några utländska. Försökte mig på några grupper via Facebook också, men det var tämligen omöjligt att få till någon bra struktur där...så dessa avslutades tämligen omgående.
mvh Manor
_____________________________
Suzuki Swift (2014)
Once you go lack you never go back.

Användarvisningsbild
Funk
Moderator
Moderator
Inlägg: 4084
Blev medlem: 18 okt 2008 17:52
Ort: Göteborg

Re: Här hände inte mycket. dags för nått kanske?

Inlägg av Funk » 06 aug 2022 07:08

Öland 4ever skrev:
05 aug 2022 16:44
Kunskapen finns ju onekligen hos många här men jag däremot kritisk till att produkterna alltför mycket direkt pekar mot forumets sk sponsorer. Det kan i det långa loppet ge en skev bild av vad produkterna verkligen går för.

Jag skulle definitivt inte vara missnöjd om ett antal globala oberoende tester skulle visa att bilschampo A, bilxax B och lackkonservering C är bäst i världen,. Och av någon märklig slum vore det just dessa tre produkter som vore forumets sponsorer och just dessa tre produkter erbjudes till forumets medlemmar till de lägsta priserna som inget annan land skulle kunna konkurrera med.

Men så är ju dessvärre inte fallet. De produkter som erbjuds av forumets sponsorer kan alla köpas billigare via Ebay och andra internationella säljare inkl frakt.



MOD: Reklam borttagen.
Jag håller inte heller med till fullo . Och allt som BBV säljer hittar du inte på ebay, framför allt inte deras egna grejor.
Men till syvende och sist så borde du sett att deras produkter långt i från är de enda som rekommenderas.
Prissättning och internationell handel kan vi diskutera hur länge som helst, jag handlar själv massor internationellt, men vi har haft som linje att stödja svensk handel och våra sponsorer (dom var flera förr) . Det har dock mjukats upp betydligt, för att i stort sett numera vara borta.
Min personliga sorg är att alla forum på nätet verkar vara svåra att hålla vid liv..

/Thomas

PS: I reglerna kan läsas:
"Det är förbjudet att göra reklam på forumet.
Som reklam anses bland annat företagsnamn och/eller webbadresser till företag i avatarer och signaturer samt att använda företagsnamn som användarnamn."
Jag ber dig återigen att sluta bryta mot dem, och då dessutom ändra avataren.
© Funk, utnyttjande och hänvisning till text och bilder i kommersiella sammanhang endast efter överenskommelse

Skriv svar