Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Test av BBV produkter för tvätt mm.

Exklusiva tävlingar, endast för Bilvårdsforums medlemmar!
Användarvisningsbild
Funk
Moderator
Moderator
Inlägg: 4084
Blev medlem: 18 okt 2008 17:52
Ort: Göteborg

Test av BBV produkter för tvätt mm.

Inlägg av Funk » 07 jul 2014 10:39

Dags att testa lite grejor från BBV.

Först ut lite tvättgrejor:
Bild

Arti green + Arti schampo är nog så vanliga idag att dom knappt behöver nämnas...Båda fungerar så bra att det nästan är löjligt och att schampot dessutom luktar gott kan man knappast klaga på.
Vad inte alla vet är hur bra det funkar i skumlans, och inte till bilen utan som fasadtvätt på kåken..10% schampo 40% Green och till sist 50% vatten så får man ett skum som tar all skit. Lite lätt borstande och man är hemma !

Tork:
Bild

Tyvärr, detta är inget för mig...medlet kanske är bra i sig men det passar inte mig. Jag använder våffla och lite torkstöd i form av QD. Det fungerar förvisso ganska bra, men stör mina rutiner.. ;)

Fönsterputs:
Bild

Ett riktigt bra fönsterputs som gör det lätt att få det rent utan ränder och fläckar. Viktigt är dock att komma ihåg duken, den är halva hemligheten. I ärlighetens namn så vet jag inte vad trasan BBV skickade med heter i deras sortiment, men den skall ni ha till glasputs ! Kombon är helt enkelt skitbra !

Dressing till sist.
Bild

BBV:s vita borde bli en given klassiker, så bra är den. I motorrummet, spraya på och pensla ut direkt efter motortvätt, torka lätt och det ser nytt ut. Spraya på torr yta och det blir blankt.
Ta lite på en pensel till mönstrad plast och eftertorka så ser det nytt ut. Låter man bli att torka så blir det lite väl blankt, men det finns ju dom som gillar det..
Trots att BBV inte rekommenderar den till mattor så funkar den till det också om om man är sparsam och lägger ytterst lite på blöta mattor och sedan torkar.

Sammanfattning:
Mitt garage får anses vara tomt om inte Arti green och White dressing finns hemma. Arti+ schampot är även det en no-brainer, det kan inte göra någon besviken och luktar gott samt skummar riktigt bra i lans.
Super Dry är helt enkelt inte en produkt som jag behöver, för en annan person med andra rutiner kanske det är himlen.
Jag måste också slå ett slag för Vista Pro, även det måste alla bilvårdare ha en lite flaska av hemma. Till riktigt trött exteriörplast är det en välgörare av rang. Och 100ml räcker låångt.

/Thomas
Senast redigerad av 1 Funk, redigerad totalt 14 gånger.
© Funk, utnyttjande och hänvisning till text och bilder i kommersiella sammanhang endast efter överenskommelse

Användarvisningsbild
progge
Moderator
Moderator
Inlägg: 3278
Blev medlem: 19 jan 2013 13:02
Ort: Smålandsstenar.

Re: Test av BBV produkter för tvätt mm.

Inlägg av progge » 07 jul 2014 10:54

Bra reportage :jeps
Fina bilder :nicka
Mvh Progge
............................................................................
Nissan Qashqai 1.3 Tekna+ Dynamic MAGNETIC RED PEARL 2020 :nicka

Skriv svar