Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Test av BBV polermedel samt T3 2komp lackskydd

Exklusiva tävlingar, endast för Bilvårdsforums medlemmar!
Gotland85
Medlem
Inlägg: 30
Blev medlem: 07 nov 2014 18:26

Re: Test av BBV polermedel samt T3 2komp lackskydd

Inlägg av Gotland85 » 08 dec 2014 20:45

@ola80 Hur ser ytan på bilen nu när det gått några månader sedan du la på det? Det närmar sig väl halvvägs till 12 månaders hållbarheten som "lovas" (vid optimala förhållanden)!?

Användarvisningsbild
Ola80
Medlem
Inlägg: 140
Blev medlem: 05 dec 2013 16:34
Ort: Svedala

Re: Test av BBV polermedel samt T3 2komp lackskydd

Inlägg av Ola80 » 09 dec 2014 22:56

Hej.

Är fortfarande väldigt nöjd med resultatet. Svårt att få en bild bara så här års då det är mörkt när man åker till och från jobbet. Ska se om jag kan få till en bild i helgen och hoppas på fint väder så skicket syns. I dagsläget tvättar jag den ca varannan vecka med Arti+ och den är väldigt lättvättad. Glansen upplever jag att den har bibehållits väldigt bra med tanke på att den är solidsvart så det syns väldigt tydligt att den är fräsch. Avrinningen är väl inte lika bra som den var från början men det brukar jag åtgärda med en QD då och då. Så det jag är mest imponerad över är att glansen och att den är så lättavspolad.

Kan verkligen rekommenderas.

Användarvisningsbild
limban
Forumägare
Forumägare
Inlägg: 4006
Blev medlem: 30 sep 2009 22:25
Ort: Bollnäs
Kontakt:

Re: Test av BBV polermedel samt T3 2komp lackskydd

Inlägg av limban » 13 dec 2014 00:52

Gotland85 skrev:Jag har precis lagt på BBV T3 2k lackskydd på min bil. Vad vågar jag använda för medel vid tvätt utan att slita onödigt mycket på lackskyddet? Avfettning? Förtvätt?

du kan använda precis det du vill och behöver.. :)

// Anders
Bild
MVH Anders Lindbäck
Tel: +46 (0) 278-127 30 info@bollnasbilvard.se

pean92
Medlem
Inlägg: 232
Blev medlem: 11 maj 2015 18:24
Ort: Umeå

Re: Test av BBV polermedel samt T3 2komp lackskydd

Inlägg av pean92 » 19 maj 2015 10:28

Ola80 skrev:Hej.

Är fortfarande väldigt nöjd med resultatet. Svårt att få en bild bara så här års då det är mörkt när man åker till och från jobbet. Ska se om jag kan få till en bild i helgen och hoppas på fint väder så skicket syns. I dagsläget tvättar jag den ca varannan vecka med Arti+ och den är väldigt lättvättad. Glansen upplever jag att den har bibehållits väldigt bra med tanke på att den är solidsvart så det syns väldigt tydligt att den är fräsch. Avrinningen är väl inte lika bra som den var från början men det brukar jag åtgärda med en QD då och då. Så det jag är mest imponerad över är att glansen och att den är så lättavspolad.

Kan verkligen rekommenderas.
Nu börjar det närma sig ett år efter behandlingen, hur ser det ut nu för tiden? :)

Användarvisningsbild
Ola80
Medlem
Inlägg: 140
Blev medlem: 05 dec 2013 16:34
Ort: Svedala

Re: Test av BBV polermedel samt T3 2komp lackskydd

Inlägg av Ola80 » 19 maj 2015 12:08

Ska försöka ta några bilder till helgen så kan du se. Upplever den fortfarande väldigt enkel att tvätta och det räcker många gånger med en avspolning och torkning. När jag väl tvättar med schampo så använder jag Arti+ och oftast en QD i form av Sonax. Tvättar den alltid med långhårig ullvante och upplever att det är minimalt, nästintill obefintligt med tvättrepor så jag gissar på att T3 gör sitt jobb. Men som sagt.....ska ta några bilder i helgen som gör sig rättvist.

pean92
Medlem
Inlägg: 232
Blev medlem: 11 maj 2015 18:24
Ort: Umeå

Re: Test av BBV polermedel samt T3 2komp lackskydd

Inlägg av pean92 » 19 maj 2015 15:31

En stor tumme på de :jeps

Vore intressant att veta hur avrinningen och hur mycket vattnet pärlar sig efter snart ett år :)

Användarvisningsbild
Ola80
Medlem
Inlägg: 140
Blev medlem: 05 dec 2013 16:34
Ort: Svedala

Re: Test av BBV polermedel samt T3 2komp lackskydd

Inlägg av Ola80 » 19 maj 2015 20:51

Pärlning och avrinning har avtagit under året helt klart men det påför jag med en QD. Det jag tycker är markant är just hur lättvättad och enkelt man spolar av skit och annat som fastnar under vintersäsongen.

Användarvisningsbild
Ola80
Medlem
Inlägg: 140
Blev medlem: 05 dec 2013 16:34
Ort: Svedala

Re: Test av BBV polermedel samt T3 2komp lackskydd

Inlägg av Ola80 » 27 maj 2015 20:38

Körde en avspelning och tvätt med en QD som avslut ikväll. Har tagit några bilder på resultatet och hade tänkt lägga upp dom här. MEN, så är man inget datageni direkt och jag kan bannemig inte klura ut hur jag ska få bilderna upp här från mobilen. Vet att man kan flytta till dator osv men det tar ju en hel kväll för mig. Hade för mig att man kunde ladda upp dem direkt här från mobilen. Jaja, resultatet kanske ni får se någon gång haha. Kan i allafall säga att lacken håller sig fin och är lättvättad.

Pierriewargen
Trogen Medlem
Trogen Medlem
Inlägg: 589
Blev medlem: 01 apr 2014 23:35
Ort: Norberg

Re: Test av BBV polermedel samt T3 2komp lackskydd

Inlägg av Pierriewargen » 28 maj 2015 08:38

Du kan alltid ladda upp bilderna på t.ex. Imgur där du sen får en direktlänk du kan lägga in här.

pean92
Medlem
Inlägg: 232
Blev medlem: 11 maj 2015 18:24
Ort: Umeå

Re: Test av BBV polermedel samt T3 2komp lackskydd

Inlägg av pean92 » 28 maj 2015 21:37

Gör som du gjorde i början av tråden ;) Nää men hållet skyddet fortfarande så tror jag att de blir att införskaffa t3 och komplettera med QD :) Vad kör du för QD?

Användarvisningsbild
Ola80
Medlem
Inlägg: 140
Blev medlem: 05 dec 2013 16:34
Ort: Svedala

Re: Test av BBV polermedel samt T3 2komp lackskydd

Inlägg av Ola80 » 29 maj 2015 12:50

pean92 skrev:Gör som du gjorde i början av tråden ;) Nää men hållet skyddet fortfarande så tror jag att de blir att införskaffa t3 och komplettera med QD :) Vad kör du för QD?
Har fastnat för Sonax QD. Har provat Meguiars Quickwax och Orchard Pefection också. Meguiars upplever jag som att lämna en lite flammig yta efter sig som är svår att eftertorka. Perfection hade jag inget negativt om utan provade en liten testflaska jag fick från JonkeGTX och den var bra. Köpt på mig en Sonax för ett tag sen och den är lättorkad och upplever den som ganska hållbar, dryg och mängden man får i en flaska är hygglig.

Får ta och lägga in bilderna via datorn vid nästa tillfälle man får tid. Svårt att få ihop det ibland med småknåddar, fru och hus som ska underhållas.

Skriv svar