Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Bäst shampoo för foam lance

Här kan ni ställa frågor om våra produkter mm.
Jontelito
Medlem
Inlägg: 53
Blev medlem: 10 dec 2016 13:50
Ort: Karlstad

Bäst shampoo för foam lance

Inlägg av Jontelito » 21 dec 2016 09:12

Godmorgon!

Detta kanske är en lite oklar fråga att svara på, men vilket shampoo tycker ni som testat passar bäst för foam lance? bra vore om det även funkar för handvaskningen :jeps

Har idag Arti+, dock har jag inte fullt testat denna, ska lägga en beställning nu i dagarna och tänkte bla. köpa med Meguiars Ultimate Wash & Wax..

Kom gärna med tips och förslag vad ni tycker :brumm

Har tills idag kört Zip Wax av turtle wax.. så det kanske kan bli bättre? :oops:


Mvh
Jonas

Användarvisningsbild
Funk
Moderator
Moderator
Inlägg: 4084
Blev medlem: 18 okt 2008 17:52
Ort: Göteborg

Re: Bäst shampoo för foam lance

Inlägg av Funk » 21 dec 2016 09:37

Ett av de bästa allroundschampona är i mitt tycke faktiskt just Arti+..även i skumlans
Men för att verkligen skumma är det inte tillräckligt med bara schampo , du bör prova ett köpa ett riktigt skummande medel.. Jag gillar först och främst Cotton Candy och därefter Valet Pro's eller BBV's förtvätt. Dom är alla lite olika men Cotton är den som ger ojämförbart bäst skum...

/Thomas
© Funk, utnyttjande och hänvisning till text och bilder i kommersiella sammanhang endast efter överenskommelse

Jontelito
Medlem
Inlägg: 53
Blev medlem: 10 dec 2016 13:50
Ort: Karlstad

Re: Bäst shampoo för foam lance

Inlägg av Jontelito » 21 dec 2016 09:44

Funk skrev:Ett av de bästa allroundschampona är i mitt tycke faktiskt just Arti+..även i skumlans
Men för att verkligen skumma är det inte tillräckligt med bara schampo , du bör prova ett köpa ett riktigt skummande medel.. Jag gillar först och främst Cotton Candy och därefter Valet Pro's eller BBV's förtvätt. Dom är alla lite olika men Cotton är den som ger ojämförbart bäst skum...

/Thomas
Tack för snabbt svar!

Så till vardags kanske det funkar med arti+ då, ska testa lite mer ikväll med mer koncentrat än jag provade sist.. men sen kanske det inte behöver vara ett tjockt skum, för skummet skall väl ändå "orka" glida av? :roll:

Vad är bbvs förtvätt för typ av medel? klassas det som shampo eller kör man det i foam lancen och sen handtvättar med annat shampo?

/ Jonas

Användarvisningsbild
Funk
Moderator
Moderator
Inlägg: 4084
Blev medlem: 18 okt 2008 17:52
Ort: Göteborg

Re: Bäst shampoo för foam lance

Inlägg av Funk » 21 dec 2016 14:17

Förtvätten används bara som förtvätt..

Du kan blanda lite Arti Green eller liknande I lansen ihop med schampot om du vill ha lite mer rengörande effekt, dock skummar det inte lika bra..

/Thomas
© Funk, utnyttjande och hänvisning till text och bilder i kommersiella sammanhang endast efter överenskommelse

Jontelito
Medlem
Inlägg: 53
Blev medlem: 10 dec 2016 13:50
Ort: Karlstad

Re: Bäst shampoo för foam lance

Inlägg av Jontelito » 07 maj 2017 19:29

jag bumpar min egen tråd,

Jag har flertallet gånger nu i vår kört min foam lance (MJJC) med arti+, brukar köra 7delar vatten, 1del arti+, 1del arti green, det har funkat skapligt, men idag provade jag 7delar vatten, 2delar arti+ och då fick jag samma pulserande effekt jag hade när mitt munstycke i lansen var för litet..
Har någon annan detta problem? att kanske arti+ är för tjockt? eller är det min lance, alt. högtryck som är problemet?

Högtrycken är en karcher 750 mx

Användarvisningsbild
Funk
Moderator
Moderator
Inlägg: 4084
Blev medlem: 18 okt 2008 17:52
Ort: Göteborg

Re: Bäst shampoo för foam lance

Inlägg av Funk » 07 maj 2017 20:44

I mina båda Nilfisk kan jag köra med 50% Arti+ utan några som helst problem, och kanske mer men det har jag aldrig provat...
Jag kör med skumspruta från BBV...

/Thomas
© Funk, utnyttjande och hänvisning till text och bilder i kommersiella sammanhang endast efter överenskommelse

Skriv svar