Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Ultima Tire & Trim Guard

Här kan ni lägga in produkttester som utförts gällande våra produkter
Användarvisningsbild
Micke K
Sponsor
Sponsor
Inlägg: 590
Blev medlem: 02 jul 2014 22:59
Ort: Helsingborg

Ultima Tire & Trim Guard

Inlägg av Micke K » 27 nov 2014 14:32

Såhär lägger jag Ultima Tire & Trim Guard...

Häll på en cirkel av medlet på applicerings-svampen...
Stryk ut medlet med ett finger på svampen så att det sjunker in i den annars är det lätt att det rinner av innan du hinner fram till däcket och det blir en massa kladd...detta ska räcka till både fälg och däck för en första applicering.

Gör lätta strykningar utan att trycka svampen mot däcket, jobba runt hela däcket, detta är för att du inte ska för mycket av produkten på ett och samma ställe. När du kommit ett varv kan du börja jobba med lite mer tryck på svampen...

När du täckt hela däckets yta kan du börja jobba med fälgen utan att tillföra mer av produkten på svampen, jobba metodiskt. När du känner att svampen börjar bli torr stryker du den lite mot däcket för att samla upp överflöd som du kan använda på fälgen.

Vill man ha en ännu mörkare ton på däcket kan man stryka det en gång till när det första lagret har torkat in.

https://www.youtube.com/watch?v=m512ls- ... RKUpD6_mKw
Senast redigerad av 2 Micke K, redigerad totalt 27 gång.
Bild
MVH Micke K
Tel: +46 (0) 278-127 30 info@bollnasbilvard.se

Användarvisningsbild
Lemerok
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 2135
Blev medlem: 17 mar 2013 12:27
Ort: Uppsala

Re: Ultima Tire & Trim Guard

Inlägg av Lemerok » 27 nov 2014 15:10

Fuskigt med ny version! :) Den jag har är som vatten, jobbigare att hålla på med.

Användarvisningsbild
Micke K
Sponsor
Sponsor
Inlägg: 590
Blev medlem: 02 jul 2014 22:59
Ort: Helsingborg

Re: Ultima Tire & Trim Guard

Inlägg av Micke K » 27 nov 2014 15:22

Lemerok skrev:Fuskigt med ny version! :) Den jag har är som vatten, jobbigare att hålla på med.
Köp nya då ;) :lol:
Bild
MVH Micke K
Tel: +46 (0) 278-127 30 info@bollnasbilvard.se

Användarvisningsbild
Micke K
Sponsor
Sponsor
Inlägg: 590
Blev medlem: 02 jul 2014 22:59
Ort: Helsingborg

Re: Ultima Tire & Trim Guard

Inlägg av Micke K » 27 nov 2014 15:32

Micke K skrev:
Lemerok skrev:Fuskigt med ny version! :) Den jag har är som vatten, jobbigare att hålla på med.
Köp nya då ;) :lol:

Blev lite misstänksam och frågade Anders över detta med ny version...

Har nu rett ut det hela och den flaskan jag använder i videon är en "test" version vi fått från USA och självklart visste iinte jag detta. Och lyckades göra en video med den nya formulan...

Hur som haver så är ju metoden för applicering densamma....gör en ny video med rätt flaska :mrgreen:
Bild
MVH Micke K
Tel: +46 (0) 278-127 30 info@bollnasbilvard.se

Användarvisningsbild
Micke K
Sponsor
Sponsor
Inlägg: 590
Blev medlem: 02 jul 2014 22:59
Ort: Helsingborg

Re: Ultima Tire & Trim Guard

Inlägg av Micke K » 27 nov 2014 15:52

Bild
MVH Micke K
Tel: +46 (0) 278-127 30 info@bollnasbilvard.se

Användarvisningsbild
addebe
Medlem
Inlägg: 377
Blev medlem: 01 jul 2012 23:07
Ort: Motala

Re: Ultima Tire & Trim Guard

Inlägg av addebe » 27 nov 2014 16:05

Den nya versionen var alltså mindre vattnig? Var den bättre? Om du nu kan/får göra någon bedömning :D

/Andreas

Användarvisningsbild
Micke K
Sponsor
Sponsor
Inlägg: 590
Blev medlem: 02 jul 2014 22:59
Ort: Helsingborg

Re: Ultima Tire & Trim Guard

Inlägg av Micke K » 27 nov 2014 16:15

Detta är ju faktiskt lite komiskt, sedan jag började jobba här så har vi haft samma flaska ute på rekonden, och det är den jag har kört med hela tiden när jag inte har använt White Dressing vilket jag oftast gör.

Det är ju en stor skillnad i densiteten den nya var mycket tjockare och låg kvar fint på svampen och jag tvungen att jobba in den i svampen med ett finger typ. Den som faktiskt finns på marknaden är absolut mycket rinnigare som många nu förklarat för mig och som jag nu har fått uppleva.

Dock anser jag att den nya tog längre tid att lägga och är nog lättare att över-applicera då den är tjockare....kräver mer jobb så att säga.
Anser att resultatet blev detsamma så misströsta inte för att ni fått smygtitta på den nya formulan :)
Bild
MVH Micke K
Tel: +46 (0) 278-127 30 info@bollnasbilvard.se

Användarvisningsbild
Lemerok
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 2135
Blev medlem: 17 mar 2013 12:27
Ort: Uppsala

Re: Ultima Tire & Trim Guard

Inlägg av Lemerok » 20 feb 2015 15:19

När kommer den nya krämigare Ultima Tire & Trim Guard, den verkar trevligare. Min flaska kommer nog ta slut i sommar. :)

Användarvisningsbild
Micke K
Sponsor
Sponsor
Inlägg: 590
Blev medlem: 02 jul 2014 22:59
Ort: Helsingborg

Re: Ultima Tire & Trim Guard

Inlägg av Micke K » 23 feb 2015 09:38

Den fick dessvärre inte säljas i Sverige pga något innehåll.... :evil:
Bild
MVH Micke K
Tel: +46 (0) 278-127 30 info@bollnasbilvard.se

Skriv svar