Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Angelwax Enigma vax toppa med The Fifth Element??

Alla typer av lackskydd, lackförseglingar, lackkonserveringar, vax m.m.
Perra79
Medlem
Inlägg: 52
Blev medlem: 21 mar 2016 21:47
Ort: Solna

Angelwax Enigma vax toppa med The Fifth Element??

Inlägg av Perra79 » 07 jun 2020 09:18

Hej!

Mitt favoritvax är utan tvekan Angelwax Enigma men skulle vela ge skyddet det där extra glansen. Någon som toppat Enigma med The Fifth Element och undrar om det funkar bra eller blir det bara kaka på kaka?
Älskar bilar och speciellt när dom är rena och fina.

Användarvisningsbild
Manor
Moderator
Moderator
Inlägg: 5622
Blev medlem: 14 aug 2010 16:56
Ort: Stockholm

Re: Angelwax Enigma vax toppa med The Fifth Element??

Inlägg av Manor » 07 jun 2020 10:16

Tyvärr ingen aning...men liknande trådar om "blänka" på utländska forum hävdar att P&S Bead Maker är en riktig glanshöjare medan hållbarheten inte är något vidare. Dock så ska det vara vaxsäkert och kunna läggas på det mesta.

Några här på forumet har testat och kanske kan ge sin syn på saken...jag har inte själv testat det.
mvh Manor
_____________________________
Suzuki Swift (2014)
Once you go lack you never go back.

Perra79
Medlem
Inlägg: 52
Blev medlem: 21 mar 2016 21:47
Ort: Solna

Re: Angelwax Enigma vax toppa med The Fifth Element??

Inlägg av Perra79 » 07 jun 2020 10:55

Som jag förstår det så är just The Fifth Element jättebra att toppa när man har något keramiskt i grunden så tänkte att just Enigma vax har ju keramiska detaljer i sig.
Skulle vara roligt om någon har koll på frågan och om någon provat dessa två vaxer tillsammans.
Älskar bilar och speciellt när dom är rena och fina.

MC95
Medlem
Inlägg: 88
Blev medlem: 06 maj 2016 17:48
Ort: Partille

Re: Angelwax Enigma vax toppa med The Fifth Element??

Inlägg av MC95 » 07 jun 2020 13:01

Jag tycker du ska använda Angelwax - Enigma QED som är gjord för att toppa det vaxet.

Perra79
Medlem
Inlägg: 52
Blev medlem: 21 mar 2016 21:47
Ort: Solna

Re: Angelwax Enigma vax toppa med The Fifth Element??

Inlägg av Perra79 » 07 jun 2020 13:37

MC95 skrev:
07 jun 2020 13:01
Jag tycker du ska använda Angelwax - Enigma QED som är gjord för att toppa det vaxet.
Ja det brukar jag använda och även Enigma schampo och dessa funkar jättebra men alltid roligt att få lite extra wetlock som The Fifth Element ger.
Älskar bilar och speciellt när dom är rena och fina.

Skriv svar